Tarihten öğreniyoruz ki tarihten hiçbir şey öğrenmiyoruz. -Hegel |
|
||||||||||
|
dost ve müttefik yardımlarına yön vermek için Türkiye"ye gelen bir iktisatçı olan Thornburg, Karabük Demir Çelik Fabrika"sının tasfiye edilmesini isteyen bir rapor hazırlar. Zaten o dönemde , dost ve müttefiklerimiz lokomotif imal etmek üzere kurulacak fabrika için istenen krediyi vermez. Buna paralel olarak Türkiye"de makine, uçak ve dizel motor üretme projeleri de dost ve müttefiklerin baskısıyla askıya alınır. Önüne ket vurulan çalışmalar hiç şüphesiz projelerden ibaret değildir. 1948"de Ankara"da Gazi Orman Çiftliği"nde faaliyete geçen uçak motoru fabrikası, dost ve müttefik baskısıyla üretime son verir. Petrol kralı Nelson Rockefeller, o dönemde dost ve müttefikimizin Türkiye"ye yaptığı dış yardımlar için şunları söylemektedir: "Oltaya yakalanmış balığın yeme ihtiyacı yoktur. Bu noktada Dışişleri Bakanlığı ile aynı fikirdeyim: Genişletilmiş ekonomik yardım, örneğin Türkiye"ye bazı durumlarda düşünülenin tersi bir sonuç verebilir, yani bağımsızlık eğilimini artırıp, mevcut askeri planları zayıflatabilir. Bu tip ülkelere doğrudan doğruya ekonomik yardım da yapılabilir, ama bu bize bağlı hükümetleri iktidarda tutacak ve düşman muhalifleri zararsız bırakacak biçim ve miktarda olabilir".
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |