..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Barışı bulacağız. Melekleri duyacağız, göğün elmaslarla parladığını göreceğiz. -Çehov
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > ENGİN ÖZTÜRK




14 Mayıs 2012
Bahar Yazısı  
ENGİN ÖZTÜRK
Okuyunca anlayacaksınız


:AHHD:
BAHAR YAZISI
Uzun süredir yazmak ile yazmamak arasında bocaladım durdum aslında bu çok uzun bir zamandı neredeyse 2006 dan bu yana doğru dürüst bir şey yazamamıştım bu zaman zarfın da başta ben de olmak üzere ülkedeki birçok insanın hayatında büyük değişiklikler oldu aslında değişimin ana kaynağı ülkede olan değişimlerdi ülkedeki değişimlere paralel olarak insanların hayatları da değişiyor, neler değişti hayatta insanların beklentileri ve hayata bakış açıları değişti.Aslında bu konularla ilgili daha önce bir yazı yazmaya çalıştım ama yetersiz ve yeterince gözlemsiz olduğumu anlayınca vazgeçtim kısa tuttum.Ülkede uzun zamandır geri dönülmez değişimler yaşanıyor ,peki biz birey olarak neden bu değişime tepkisiz kalıyoruz bazılarımız korkuyor bazılarımız yandaş oluyor.En çok güvendiğimiz değerler yerle bir olurken günden güne gücümüzün tükendiğini hissediyoruz.Zalimden insaf beklemek anlamsız bence çünkü zalim gücümüzü kaybettikçe daha da üstten gelecek .Bayramlar yasaklanıyor gazeteciler tutuklandıkça köşeleri yandaş diye tabir ettiğimiz işi sadece sisteme yalakalık olan kişiler bu köşeleri dolduruyor.Gazeteci diye çıkıyorlar öyle ki haddini bilmezler artık kirli düşüncelerini açıkça dile getirebiliyor kindar ve dindarım ,dindarlığına laf yok da bu kinin nereden geliyor kime bu kin ,artık muhalif olmak terörist olmak ile eşdeğer .Terörist olanlar ise artık kahramanlar ile eşdeğer .Yıllar önce haksız yargılamalarla hayatları ellerinden alınan çocuklar bugün o eller tarafından anma törenleri ile bir kez daha öldürülüyor ,sağcı solcu artık hangi fraksiyondansa . Muhalefet hala kendine muhalefet iktidar durmak yok yola devam diyor ama hangi yol bunu time dergisi söylemişti . Vergiler hiç olmadığı kadar yüksek ama biz ne olduğunu bilmediğimiz yollardayız Çocuk gelinlere hergün bir yensi ekleniyor yola devam gençliğe hitabe kaldırılacakmış yola devam çocuklar devlet eliyle zehirleniyor yola devalı Türkiyenin doğusunun yeni adı kürdistanmış yola devam yolsuzluk artmış yola devam ama nereye kadar yüzyılların kapitalizmi bile kendini bitiriyor bu düzen sonuna kadar devam edemez zaten ama Çernobil gibi etkileri nasıl silinecek o da çok zor. Her gün bir sanatçı doğruyu görüyor!Bu Güne kadar neredeydiniz .Acaba gerçek cesur yürekler siz misiniz ,bu bakış açısına göre değişir .Teröristleri savunduğu iddia edilen müzik grubu teröristlerin saldırısına uğruyor .Kimin kimin tarafında olduğu belli değil gibi .Dünya ise yanıyor sağımız solumuz kuşatılmış her yerde bir bahar rüzgarı ,yaşananlar rüzgarıma kapılma sakın der gibi . Peki biz bu dünyanın neresindeyiz ne yapıyoruz bu sorunun cevabı zor daha doğrusu karışık .Herkeste bir korku ya işimi kaybedersem işin asıl amacının iyi bir hayat olduğu unutulmuş. insanlar köle gibi çalışmaya razı yeter ki yaşayacak parayı kazanabilsin .Amaç sadece yaşamak ise bu kadar emeğe ne gerek var çok basit bir işten de yaşayacak kadar para kazanılabilir .Kimsenin yandaşı olmadan da insan gibi yaşayabiliriz. İnsan bu düşüncelere dalınca çıkamıyor bir yerde kestirip atıyor ,yeter bee.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Toplumsallaşma
Nasıl Bir Dünya İstiyoruz
Çitleri Kim Çekti
ve Karar...
Öncesi 62 Sonrası
Dil Dev (İ) Rimi
Uğurlar Olsun
Nobel E Doğru
Girdik Giriyoruz

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tarih
Sıkışmak…
Neden Yazıyorum

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatı Dilinin Ucunda Yaşayanlar [Öykü]
Pardon [Eleştiri]
Nasıl Bir Dünya İstiyoruz 2 [Eleştiri]
Sahte Mutluluk [İnceleme]


ENGİN ÖZTÜRK kimdir?

Adım bora atak 21 yaşındayım sekiz senedir medyanın içindeyim bir yıldır da kendime ait bir yerel gazetem var yazma serüvenim baya eski şu anda eskişehir anadolu üniversitesi işletme bölümünde okuyorum

Etkilendiği Yazarlar:
uğur mumcu deniz som erdal atabek aziz nesin


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ENGİN ÖZTÜRK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.