..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Başka dillerle ilgili hiçbir şey bilmeyenler, kendi dilleriyle ilgili de hiçbir şey bilmiyorlar. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > ENGİN ÖZTÜRK




5 Ocak 2007
Nobel E Doğru  
NO BEL

ENGİN ÖZTÜRK


nobele doğru o tarafa


:BJDD:
Nobel’e Doğru
     Bu haftaki yazımızda Orhan Pamuk dan yani onun ilginç ve bize -bize derken üniversiteye hazırlanan gençlerden bahsediyoruz -bir o kadar yakın gençlik hikayesinden bahsedeceğiz .Bildiğiniz gibi geçen hafta dünyaca ünlü yazarımız Orhan Pamuk bir Nobel ödülü aldı.Pamuk bu ödülü babasına ithaf etti. Yazarlığında Nobel e giden yolu anlattı ve yazarlığında yani iyi bir yazar olmasında iç hesaplaşmalar,aile hayatı ve yalnızlığın büyük payı oyduğunu söyledi.Pamuk’un çoğumuza ilginç gelecek bir gençlik hikayesi var Pamuk sekiz sene bir odadan çıkmayarak durmadan yazmış.Peki Nobel ödülü alabilmek için illa sekiz sene bir odaya kapanmak mı lazım,ya da sekiz değil on sekiz sene bir odada kalsak Nobel alabilir miyiz ?bu önemli bir soru..Belki yazarımızın dediği doğrudur yani insan kendisiyle baş başa kalınca daha iyi düşünüyordur.O zaman yazacağı şeye daha iyi konsantre oluyordur.
Orhan Pamuk kendisinin sekiz sene bir odada yaşadığını söylemeseydi yada Nobel ödülü almasaydı herhalde bu halde yaşayanların hepsine şizofreni teşhisi konurdu .Buradan şunu anlıyoruz insanlar yalnız kalmak istediklerinde uzun bir süre de olsa-şizofreni olmaları gerekmiyormuş.Bu iyi yoksa insanlar kendilerinden şüpheleneceklerdi nasıl mı?Üniversiteye hazırlanan gençlere bakalım günlerinin çoğunu evlerinde yani odalarında geçirmek zorundalar artık bir sene mi olur birkaç sene mi onu bilemeyeceğim peki bu gençler Nobel alamazsa yani sınavı kazanamazsa işte o zaman deli damgası yememeleri içten bile değil.
Peki bu duruma karşı nasıl bir önlem almalıyız ;cevap basit Orhan Pamuk'u arayıp kaldığı odanın durumunu sormak gerekiyor, odayı ona göre dizayn etmek gerek yoksa yine çabalar boşa gider.Asılında bizi Pamuk'un Nobel sürecinde ki bir şey çok ilgilendiriyor;insanın sekiz yıl bir odada yaşadıktan sonra Nobel ödülünü alabilmesi demek ki insana bir şey olmuyor yani gençlerin durumu iyi!!Pamuk ödül konuşmasında yazmak için yazdığını ,bir şeylere kızdığı için yazdığını söylemişti çoğu yazar da bu amaçlarla yazar ama ödülü Orhan Pamuk aldı buradan şunu anlıyoruz demek ki Orhan Pamuk iyi bir anlatıcı ne anlatmak istediğini biliyor ve en önemlisi insanların anlayacağı dilden anlatıyor.Orhan Pamuk bu yaşadıkları ve yazdıkları sayesinde Nobel Ödülünü almaya hak kazandı.Peki yeni Orhan pamuklar ne yapacak-Orhan Pamuk derken? -Anladınız siz onu-.
Konunun daldan dala atladığının farkındayım toparlamaya çalışalım bu yazımızdan ne öğrendik:Bir odada sekiz sene ve daha fazla kalanlar deli değil hatta çok başarılı bir yazar olma ihtimali bile var.Zaten içinde bulunduğumuz sınav sistemi bize bu iyiliği sağlıyor!!!O zaman tüm insanları odalara davet ediyoruz Haydi Nobel için odalara
Engin ÖZTÜRK
Eskişehir Anadolu Üniv.İşletme Fak.1. Sınıf



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Toplumsallaşma
Bahar Yazısı
Nasıl Bir Dünya İstiyoruz
Çitleri Kim Çekti
ve Karar...
Öncesi 62 Sonrası
Dil Dev (İ) Rimi
Uğurlar Olsun
Girdik Giriyoruz

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tarih
Sıkışmak…
Neden Yazıyorum

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatı Dilinin Ucunda Yaşayanlar [Öykü]
Pardon [Eleştiri]
Nasıl Bir Dünya İstiyoruz 2 [Eleştiri]
Sahte Mutluluk [İnceleme]


ENGİN ÖZTÜRK kimdir?

Adım bora atak 21 yaşındayım sekiz senedir medyanın içindeyim bir yıldır da kendime ait bir yerel gazetem var yazma serüvenim baya eski şu anda eskişehir anadolu üniversitesi işletme bölümünde okuyorum

Etkilendiği Yazarlar:
uğur mumcu deniz som erdal atabek aziz nesin


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ENGİN ÖZTÜRK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.