..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Modernizm ve Post-Modernizm > mehmet avcı




21 Mayıs 2012
Söylem Dindarlığından Eylem Dindarlığına  
mehmet avcı
Son zamanlarda toplumumuzda yeni hastalıklar meydana gelmekte ve bu hastalıklar tedavisi mümkün olmamakla beraber,milletin kahır rekseriyetine sirayet etmekte tabiri caizse bir aids virüsü gibi


:BAFE:
SÖYLEM DİNDARLIĞINDAN EYLEM DİNDARLIĞINA



Son zamanlarda toplumumuzda yeni hastalıklar meydana gelmekte ve bu hastalıklar tedavisi mümkün olmamakla beraber,milletin kahir ekseriyetine sirayet etmekte tabiri caizse bir aids virüsü gibi genele yayılma yolunda ilerlemektedİr.

İnsanlar,fıtratları gereği işledikleri günahların peşinden hemen bir sevap işlemek isterler.Vicdanları dindar olanlar bu şekilde davranmakla işledikleri günahlardan kurtulduğunu sanarlar.Oysa ki,sevabı günaha mukayese ederek dinimizde olmayan ''bir doğru,bir yanlış'' anlayışından hareket ettiklerinden sonu şirke kadar uzanan bir yanlışın içine girerler.Bu meyanda,mafya,gariban halk ilişkilerine bakacak olursak aynı tabloyla karşılaşırız.Mafya,zenginden alır fakire verir mantığı halk bazında yaygın olan bir bakış açısıdır.Oysaki mafya,hakkı ve yetkisi olmadığı halde kendini gariban babası rolüne sokarak zengin insanlardan haldıkları haraçlarla çok rahat bir burjuva hayatı yaşarlar.Herşeyi bu esnada mübah görürler ve çeşitli işkencelerde bulunurlar.Gece uykuya daldıklarında vicdanları onlara sürekli telkinlerde bulunur,ve kalktıklarında hemen bir kamyon gıda almaları ve onları taşrada yaşayan garibanlra dağıtılması emrini verirler.Böylece hem kendi vicdanlarını rahatlatmış ve hem de gariban halkın babası haline gelmiş olurlar.

Günümüzde özellikle muhafazakar camiada bu tür insanlar türedi ve sayıları gün geçtikçe artmaktadır.Maalesef bu insanlar çok yakınlarımızda dolaşmakta çok önemli siyasi ve birokrasi koltuklarını işgal etmekle birlikte o mevkilere kimseyide yanaştırmamaktadırlar.Yine bu kişiler dün imam hatip okullarına çocuklarını yazdırmak için torpil tutarken bugün çocuklarını batının çağdaş anlayışıyla,geçmişte eleştirdiği hatta aleyhte propagandasını yaptığı bu kolejlerin kapılarında kayıt sırası beklemektedirler.Diyeceğim şudur ki ta tepeden başlayan bu değişim aşağıya doğru hızlı bir şekilde sirayet etmektedir.Aynı muhafazakar insan kitlesi,kendi camiasından olan insanların düğün törenlerine çelenk gönderirken sosyete kesimin nişan merasimlerine gönüllü nikah şahitliği yapmaktadırlar.

Dünün eylem dindarları bugünün söylem dindarı haline gelmişse yarın neleri mübah görebileceklerini görmeden,şimdiden kestirmek sanırım müneccim olmayı gerektirmez.Kaldi ki bir kaç yıl evvel bu insanlar faiz müessesesi diye bankaların kapılarından geçmezken,bugün,ikinci eşlerine ikinci ev ve ikinci araba almak için kredi kuyruklarında sıra beklemekte geçmişte haram saydığını zamanla kanıksayarak vicdanına helal diye sunmaktadır.Yaşadıkları modern hayatların girdabına kapılanlar asla gerçekleri göremeyeceklerdir.....İşte tehlikenin büyüğüde buradadır..

Mehmet AVCI.....21 05 2012

.Eleştiriler & Yorumlar

:: tşkkr
Gönderen: mehmet avcı / , Türkiye
22 Mayıs 2012
gerçek ağıtlarla tiyatral ağıtlar,gerçek gözyaşlarıyla,timsah gözyaşları birbirinden ayrılmalı artık

:: ::
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
22 Mayıs 2012
Gerçek dindarların, din tacirleriyle hesaplaşmaya başladığını işaretleyen yazınızı kutlarım.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
28 Şubat
Elimden Tutup Bağrına Bassın Beni Hayat
Mutsuz İnsan

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yakamoz [Şiir]
80’lerde Çocuk Olmak... [Şiir]
Bir Umut [Şiir]
Ey Yâr [Şiir]
Gidiş - Dönüş [Şiir]
Yürümek... [Şiir]
Siyasi ve Fikirsel Evrilmeler [Şiir]
Eski Günler [Şiir]
Ölüm Bizi Eşitledi [Şiir]
Sen Olmayınca [Şiir]


mehmet avcı kimdir?

yüreğimden kopanları cümle olarak yazıya aktarmak istiyorum. . . Güzel olması için özel bir gayret sarfetmekten uzağım. . . Hayat nasıl spontane olayları bize yaşatıyorsa bende o an içimden geçenleri yazmaya çalışıyorum. .

Etkilendiği Yazarlar:
herkesten alınacak birşey vardır


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © mehmet avcı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.