..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Burcu Özdamar




16 Eylül 2012
Akşam Sohbetleri  
Burcu Özdamar
Sıcak bir çay alırım kendime bazen ve izlerim onu. İzlediğim çay değildir o an kesinlikle, sıcacık çayın buharında bambaşka şeyler görür ve hayaller kurarım. O ılıklığı içimde hissederim ben, aynı hissi başka nelerin verdiğini düşünürüm. Sonra niye bunları düşündüğümü düşünürüm...


:AECD:
Sıcak bir çay alırım kendime bazen ve izlerim onu. İzlediğim çay değildir o an kesinlikle, sıcacık çayın buharında bambaşka şeyler görür ve hayaller kurarım. O ılıklığı içimde hissederim ben, aynı hissi başka nelerin verdiğini düşünürüm. Sonra niye bunları düşündüğümü düşünürüm, derim ki “insanlar bu yüzden anlamıyor seni.”. sonra bir diğer düşünce gelir kovalar onu, “boşversene, canı cehenneme o sığ düşüncenin.”

O kovalayana uyarım çoğu zaman. Çünkü farkı olmalı, düşüncelerin farklı olmalı genelden. İnsanları başka şeyleri düşünmeye itmelisin çünkü, farkındalık yaratmalısın ve diretmelisin ki bilinçlensin insanlar seninle beraber, merak etsin ve öğrensin. Düşünsün, düşünelim. Kısıldığımız genel dünyalardan sıyrılıp başka gözlerden bakalım olaylara. O zaman neden farklı düşünmemiz gerektiğini de anlarız diye ümitlendiğimden hep bunlar, bu teşvik çabam, farklı pencereleri anlamaya çağırmam..

Çoğu zaman kendimi yalnız hissetmem veya yalnızlığı sevmem hep bu sebepten diye düşünürüm. Senin penceren ne kadar farklılaşırsa o kadar anlaşılmıyorsun ve o kadar yalnızlaşıyorsun. Düşünce yalnızlığı bu, anlayış yalnızlığı. Ruhun yalnızlığı başka çünkü. Ama düşünce yalnızlığı da bir o kadar kötü. Düşünsene konuştuğunda sana boş bakan gözleri. Bir yere kadar önemsemiyorsun sonra bakmışsın kendi kabuğundasın. Olmuyor böyle, olmuyor. Ortak noktaların çok olması lazım. Her adama oturup düşüncelerini anlatamıyorsun işte bu yüzden.

Bugünlerde benim pencereme komşu bir pencere buldum. Pek bir hoşlaştık kendisiyle. Komşuyuz neticede baya bi yakınız hani, anlıyor beni. Boş gözlerle bakmıyor ya en basitinden, velinimet bana. Oradan anladım zaten anlaştığımızı, aynı bakışları gördüm onda, aynı dili konuştuk. O anki mutluluğumu anlatamam sana, “işte” dedim kendime “buldun kızım!”. Sonrası malum anlattıkça anlatma ve anlaşılma, anlaşıldıkça anlatma falan. Vazgeçilmezim şimdi o benim, beni benden önce anlayan nadir insanlardan birisi. İyi hoşlaşmışım ya bir daha anladım şimdi bak.

“Niye anlattın bunları şimdi?” deme bana. Anlattım çünkü çayın buharında O’nu gördüm, O’nlu hayaller kurdum. Sonra “Niye O?” dedim ve anladım ki ruhumun penceresini görmüş O, açmışım penceremi O’na. Aşk rüzgarları giriyor şimdi penceremden içeri. Seviyorum sonbaharda gelen bu aşk rüzgarını, daha bi tatlı, daha bi anlamlı.

Bir de fark ettim de demek ki insanlar birbirinin pencerelerine yakın olabiliyormuş. O zaman dedim ki bunu birine anlatayım ve farkına varsın bu gerçeğin. Belki benim gibi düşünce yalnızlığından yakınan umutsuz bir vaka vardır. Bir umut olduğunu görsün o da. O yüzden akşam sohbetine geldim sana, dinler misin beni bir fincan sıcak çay eşliğinde ?

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Tebrik
Gönderen: İbrahim Kilik / , Türkiye
19 Eylül 2012
Yazınızı tat alarak okudum.Kaleminiz ve gönlünüz bereketli olsun. Tebrik ediyorum. Selam ve saygılarımla.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Doğuş
Akşam Sohbetleri - 2

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnsan Bir Kere Yalnız Kaldı Mı...
Annedir "O"
O Gün
Bir Zamanlar Sevmek
Aşkımız Bir Melodi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Varlık [Şiir]
Öğreniyorum [Şiir]
Eylül'ün Gidişi [Şiir]
Ben... [Şiir]
Yarımlarımız [Şiir]
Umut... [Şiir]
Kaçışım... [Şiir]
İnsanlık [Şiir]
Tanımsız Hüzün [Şiir]
Arayış [Şiir]


Burcu Özdamar kimdir?

Susarız çoğu zaman bildiklerimize, haykırır hislerimiz de biz adlandırıp anlamlandıramayız. . Böyle anlarda kelimelerime sarılırım hep, can yoldaşlarıma, sırdaşlarıma. . Ve bilirim ki aslında satırlarımdan çıkan her bir anlam pek çok sessiz yüreğin sesidir, ve isterim ki o sessizliklere ulaşıp ses olayım yüreklerine. . İşte bu yüzden yazıyorum, bu yüzden susuyorum, sustukça kelimelerimi canlandırıyorum. . Canlanan her bir kelimemi benim gibi olan ve beni anlayan herkese sunuyorum. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Fyodor Dostoyevski, Elif Şafak, İskender Pala, Ahmet Ümit, Hz.Mevlana, Hz.Şems, Ümit Yaşar Oğuzcan, Can Yücel, Can Dündar, Özdemir Asaf, Yılmaz Özdil, Hakkı Devrim


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Burcu Özdamar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.