"İşimden büyük tat aldığımı söylemeliyim." -John Steinbeck |
|
||||||||||
|
Engelli olmam nedeniyle, vergi dairesine başvurdum ve vergi indiriminden yararlanmak istediğimi belirttim. Vergi indiriminden yararlanabilmek, engellilere emekli olmakta bazı avantajlar sağlamaktadır. Engelliliğin % 40, % 60 ve % 80 ve üzeri olmasının süre açısından tanıdığı kolaylıklar var. Bu ayrıntı üzerinde durmayacağım... Hastaneden, verilen heyet raporu %90 işgücü kaybı... Raporu alıp vergi dairesine verdim. Raporun, onay alınmak üzere Ankara’ya gönderileceğini belirttiler... Sanki Ankara’ya giden rapor için bir aracı bulmam, torpil aramam gerektiği gibi garip bir gerginlik hissettim. Herhangi bir torpil veya ayrıcalık isteğine gerek yok... böyle bir istekte hiçbir zaman ve hiçbir yerde bulunmadım... kendi kendime “böyle birşeyi düşünemezsin” dedim....kişi olarak böyle bir istemim olmayacağı gibi, bir avukatın böyle saçma bir düşünceye nasıl kapılacağını düşündüm. Somut olayda, % 40 işgücü kaybı benim açımdan emeklilik demekti... % 90 işgücü kaybı, % 95 olarak düzeltilerek geri geldi... Düşünülmesi gereken... torpil veya ayrıcalık isteği öğrenilmiş çaresizlik olarak düşünülebilir.... Nasıl davranmak ve ne yapmak gerektiği konusunda, bilinçli, bilinçaltı karmaşalar yaşanabilir... yaşanıyor...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |