Aşkın aldı benden beni. -Yunus Emre |
|
||||||||||
|
Hayatım da benim hiç ‘keşke’lerim olmadı, ya sizin?.. Hani derler ya; “keşke ben şöyle yapmasaydım, böyle yapmasaydım…” Ben hiç öyle düşünmedim, düşünmek de istemiyorum. Çünkü… Çünkü ben; “Benim namazım, kurbanım, ibadetim, hayatım ve ölümüm, hepsi yaratan, yaşama kabiliyeti, gücü ve varlıklara işleyiş düzeni veren, koruyan, kontrol eden, âlemlerin, bütün varlıkların Rabbi Allah rızası içindir (En’âm:162)” diyorum… Çünkü keşkelerle geçen ömrün geri gelmeyeceğini biliyorum. Çünkü keşkesi çok olanların “ah keşke” demekle hiç bir şey değiştirmeyeceklerine inanıyorum. Keşke’cinin, “keşke” demekle fayda görmeyeceği gibi, , “ah keşke” demekle keşke’cinin hasretini artırmaktan başka bir şeye yaramadığını da anlıyorum. Çünkü, her keşkecinin keşkesi, “keşke toprak olaydım!” diyen keşkecinin keşkesinden başka bir şey ifade etmeyeceğine inanıyorum. Çünkü Kur’an’ın; “Şüphe yok ki Biz, sizi yakın bir azap ile korkutmuş olduk. O gün ki herkes iki elinin ne takdim etmiş olduğuna bakacaktır. Kâfir de, «Ah! Ben keşke, bir toprak olaydım,» diyecektir.(Nebe: 40) ” diyerek, keşkeci olmamak için önceden bizleri uyardığını biliyorum. Çünkü; Cehennemliklere Cenneti, Cennetliklere de Cehennem gösterildiğinde, bu hal hayatında keşkelere meydan vermeyenlerin şükrünü keşkecilerinse hasretini artırmaktan başka bir şey sağlamayacaktır. Çünkü ben hayatımda, “Keşke bu hayatım için önceden bir şey yapsaymışım Fecr: 24) diyenlerden olmamak için gayret ediyorum. Elbette ki ben de beşerim, şaşarım/şaşabilirim/yanlışa düşerim… Ancak ben yanlışlarıma bile ‘keşke’ dememişim. Yanlışlarıma, günahlarıma keşke demek yerine tövbe etmişimdir. … Tövbe etmişim çünkü “…Sizden kim cahillikle bir kabahat işler de sonra peşinden tövbe eder)” diyor Yüce Allah… Bu nedenle ben de tüm cahilliklerime, kabahatlerime tövbe ederim… Çünkü Allah; “…kendini düzeltirse (bilmiş olun ki) O, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. .(Nisa: 16)” Emin olun, kendimi düzeltmek için tövbe ederim.. Tövbe ederim çünkü; “…Allah, tövbeleri çok kabul edendir, çok merhamet edendir.(Nisa: 16)” Ben de Allah’ın o çok merhametinden yararlanmak için tövbe ederim ama keşke demem… Keşke demem çünkü tövbe kapıları kapanmadan tövbe ederim ve keşke dedirtmem… Çünkü o gün; “…insan, kendi kendinin şahididir.”, ben de bana şahidim… Allah öyle gafur ve rahimdir ki, tövbe eden kullarına “keşke” dedirtmiyor…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |