..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilmek kadar kuşku duymaktan da zevk alıyorum. -Dante
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Ruhbilim > Ahmet Odabaş




19 Kasım 2014
Ms = Depresyon=migren  
Ahmet Odabaş
Depresyon, MS, migren ilişkisi, adamı korkutuyor… tüm veya çoğu hastalıkların, depresyonla, öğrenilmiş çaresizlikle, aynı anlamda, bilinçaltı ile ilgili olabileceğini düşünmek, adamı korkutuyor.. Aslında, korkmayı şaşırma anlamında, heyecanlanma anlamında düşünelim…


:AJIF:
MS = depresyon=migren

Depresyon, MS, migren ilişkisi, adamı korkutuyor… tüm veya çoğu hastalıkların, depresyonla, öğrenilmiş çaresizlikle, aynı anlamda, bilinçaltı ile ilgili olabileceğini düşünmek, adamı korkutuyor.. Aslında, korkmayı şaşırma anlamında, heyecanlanma anlamında düşünelim…

Bir mektup yazma düşüncesi ile bilgisayarın başına oturdum…

Sevgili dostum,
Yazdığım tüm yazıların, tüm şiirlerin, mektuba dahil olduğunu biliyorsun… Her şeyi sorguluyor, mutluluk, üzüntü, korku, özlem… ve aklına gelen ve gelmeyen bir çok konuda yazıyorum.

Kafanı karıştırmak istemiyorum aslında… seviyorum, özlüyorum… belki de özeti bu, anlattıklarımın.

MS nin nasıl bir garabet olduğunu biliyorsun…Onunla yatıp, onunla kalkıyorum. Ve galiba şifresini çözdüm… depresyonun farklı görünümlerinden biri…

¾ oranında, bayanlarda, 25-45 yaş aralığında görülmesi, üniversitelileri seçmesi bazı ip uçlarını içeriyor. Sorunun cinsel sağlıkla ilgili olduğu , psikolojik kökenli olduğu gibi bir gözlemim var.

Sorun psikolojik… psikolojik sorunun nedeni ise çoğunlukla cinsel kökenli…

Çözüm var mı… var… Tapudaki geldi kaydını bulur gibi, hastalığın geldi kaydı bulunmalı. Çözüm ordan başlatılmalı… yoksa sakinleştirici, kas gevşetici, şu ve bununla bir yere varılamaz.

Migreni de MS nin farklı bir görünümü olarak çözümleyelim… yani depresyon…

Her olumsuz mesaj cinselliğe bağlanır mı… Dalga geçmek için “adam cinsel organı ile düşünüyor sanki” deriz de, insanın zayıf noktalarından birisi cinsellik. Abartılı mı bilemem ama, kuşku, güvensizlik, endişe… arkasında cinsellik olabilir.

Sarı öküz sendromu, buraya yapıştırılabilir.

Saymaya gerek duymadığım MS veya depresyon ya da migren ağrısının arkasında cinsel sorunlar olabilir.

Bakkaldan alacağınız basit bir bilgi değil bu…

Adam, yürüyemediği için, tekerlekli sandalyede… teşhis MS… sakın cinsel sorunlar olmasın…

Herhangi bir rahatsızlık veya herhangi bir nedenle cinsel performans sorunu yaşanıyor… veya yaşandığı sanılıyor… adamımız yavaş yavaş tekerleklide…

Yoğun bir bilgi kirliliği, … tedavi için, hayır hastalığın ilerlemesinin durdurulması için, falan ot ve çöpler… filanca ilaçlar… yeni denemeler…gramı 200 $ olan ilaç denemesi….

İyileşme yok… hastalığın ilerlemesinin yavaşlatılması… durma bile değil…

İlaç veya ot ve çöp ticareti yapanın umrunda mı, hastalığın tedavisi… teşhis kesin değil… nedeni bilinmiyor… adama boyunun ölçüsünü gösteriyor…

Şiddetli baş ağrısı nedeniyle beyin anjiyosu kararı verilen arkadaşım, tedavi görünümlü denemeye karşı koyduğu için, dipdiri ayakta… Sorun psikolojik…

Sonra söyleyeceğim şeyi başta söyledim… adamın/kadının cinsel sorunları var veya sorunu yok ama o var olduğunu sanıyor… Yere düşüp, başını gözünü kırana kadar direnebilir… tekerlekli sandalye ile yaşamını sürdürebilir.... olmayan cinsel sorunları yaşayabilir…

İnce nokta burada… cinsel sorun vardır veya var sanılabilir. Öğrenilmiş çaresizlik veya aynı anlamda bilinçaltı çatışma…

Hadi canım, bu kadar kolay olsa, Amerikalısı, Avrupalısı, bilim adamları çoktan bulurdu sanma hakkınız var…

Bir defa, bu kadar basit değil, bu kadar karmaşık…

Böyle bir yorum bile öğrenilmiş çaresizlik içerir… şaşırmak yok…

Metni okuyan hukukçu arkadaş varsa, tapu kaydının tüm geldi kayıtlarını çıkarmak gerek…
29 Eylül 2013 Pazar


Bunca ayrıntı tartışılırken, alerjiler ve özellikle soğuk ve türevleri –nasıl bir şeyse o- gözden kaçırılıyor. Tabi bilinçli bir kaçırma değil… Gözlem ve deneyler, soğuk havanın , sıcak havanın, nemli havanın tahmin edilebilecekten çok etkiliyor olması…

Elini kolunu kaldıramaz hale gelebiliyorsun… yürümek ne kelime… halsiz bırakıyor. Öyle bir güçsüzlük hali ki, tüm suçu MS ye yüklemek gibi, kolaycı bir yol izleniyor…

Allerjiler ayrıntılı olarak bilinmeli ve önlem alınmalı. Şu anda rahat yazmamın nedeni yanan soba… Hangi sıcaklıkta iyi hissettiğimi ölçmedim… ölçmem gerek…ve nem… belki denizden yükseklik, ay ve yıldızların konumu… her şeyle ilgilenmek gerek..

Depresyonun üzerine bu fiziki veya kimyasal…her neyse rahatsızlık eklenince, bayağı yol almış oluyorum.

Ayak ve eldeki şişmelerin sıcak soğuk ile ilişkisini düşünmek, beni gülümsetiyor.

Demek ki eli ayağı bağlı olmak gibi hissedilen psikolojik baskı ile birlikte soğuk ile ilişkiler de düzenlenince, belki de az sonra kalkıp yürüyeceğim… Öğrenilmiş çaresizlik ve soğuk ile mücadele…kolay gelsin…

Telefonla konuşmak insanı yorar mı…. Sıradan şeylere sinirlenilir mi…hemen pes etmek yada pimi çekmek gibi. Acele karar verilmesinin arkasında böyle küçük şeyler olabilir mi… oldu da bitti bile…
09 Kasım 2013 Cumartesi


Henüz ispatlanmamış teoriye göre, bir çok rahatsızlık aslında depresyonun bir görünümü… MS, Parkinson, alzaymır , migren gibi… = öğrenilmiş çaresizlik.

Bir çok rahatsızlık ise depresyon nedeni ile olduğundan ağır ve tehlikeli olabiliyor



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın ruhbilim kümesinde bulunan diğer yazıları...
Beynimizin Çaresizlik Oyunu
Kendini Başkasının Yerine Koymak
Doğa Düzeni ve İnsan
Ms ile Söyleşi
Duygusal Şiddet Nedir?
Hastalığın İlerlemesi Nasıl Durur
Yanlış Anlama Sanatı
Güvendiğim Dallar Elime Geldi
Kaygı ve Zihin Kaydı
Ms Sanılan Rahatsızlık Örnekleri

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türkiye ve Komşuluk
Bayındır
Başlarken
Neymiş Biliyor Musun
Atatürk ve Türkiye
Bilirkişi Raporu
Seçim Barajı
Madem ki Biliyorsun, Neden Öğretmiyorsun
Dna ve Evrim
1982 Anayasası ve Tutukluluğun Devamı Kararı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sorma İsterse [Şiir]
Kukla [Şiir]
Odabaş Tüm Şiirler [Şiir]
1001 Gece Masalları [Şiir]
Kuklacı Amca [Şiir]
Buluşalım [Şiir]
Çay Koy Ortak [Şiir]
Çay Koy Ortak [Şiir]
Geliyorum Ortak [Şiir]
Zamanın Yaptıkları [Şiir]


Ahmet Odabaş kimdir?

1963 Çarşamba/Samsun doğumluyum. Serbest avukat olarak çalışıyorum. (İzmir'de)

Etkilendiği Yazarlar:
Karacaoğlan, Pir Sultan Abdal, Hayyam, O Veli, Aziz Nesin,


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.