Sevmek bir başkasının yaşamını yaşamaktır. -Balzac |
|
||||||||||
|
Cevap: Allah önce lebi yarattı. Yani lezzeti, hazzı, mutluluğu yarattı. Sonra tat alınsın diye kainatı ve canlıları yarattı. Nankörlük edenler için de cehennemi, şükredenler için de cenneti yarattı. Allah lütuf sahibidir. Kainatı yaratmadan önce lebi yarattı sonra lütfetti leb-i deryayı yarattı. Bizler de o deryanın birer damlaları olduk. Ya nankörlüğe boğulduk ya da şükre. Cennet şükürden yaratıldı, cehennem nankörlükten. Kimse demezsin neden cehennemdeyim. Sen nankörlükle kendi kendini cehenneme attın. Allah iyiliği, güzelliği, aşkı yarattı. Tadına varalım diye bizleri yarattı. Allah kötülüğü de yarattı. Toprağın çürütmesi, ateşin yakması, aslanın parçalaması.... Bunlar bilinçli değildi. Kötülük bilinçle oldu. Kainatta kötülük yoktu. İnsan iyilikten kötülüğü kendi çıkardı. Allah önce lezzeti yarattı. Sonra meyveleri ve diğer nimetleri yarattı. Allah önce sevgiyi yarattı sonra birbirimizi sevelim diye, bizleri milletlere ve cinsiyetlere böldü. Allah önce soyut bir dünya yarattı. Ardından somut bir dünya yarattı. O nedenle sevgi, mutluluk, lezzet, haz, huzur sonsuzdur ve bunları somut bir dünyada sonsuza kadar bulmamız zordur. Allah o nedenle Kuran'ı, duayı ve ibadeti yarattı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |