..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, seçmek ve gizlemek sanatıdır. -Chateaubriand
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > osman demircan




7 Şubat 2008
Bir Çocuğun Topuna Karışan Allah  
osman demircan
Çocuktum topum uçuruma takıldı.Ne yapacaktım.Küçük ellerimi havaya kaldırdım.Gökyüzü masmaviydi.Tanrı gülümsüyordu.Bulutlar beyaz kanatlı kuşlar gibi baş ucumda uçmaktaydı. Ama benim topum uçurumdaydı.Dua ettim o an.Dudaklarımdan döküldü acı dolu sözcükler.Ağlamaklıydı bütün cümleler.


:BJCD:
Çocuktum topum uçuruma takıldı.Ne yapacaktım. Küçük ellerimi havaya kaldırdım. Gökyüzü masmaviydi. Tanrı gülümsüyordu. Bulutlar beyaz kanatlı kuşlar gibi baş ucumda uçmaktaydı. Ama benim topum uçurumdaydı. Dua ettim o an. Dudaklarımdan döküldü acı dolu sözcükler. Ağlamaklıydı bütün cümleler.
Allah’ım ben şimdi ne yapacaktım. Ellerim küçüktü ama dualarım büyüktü. Uzattım ellerimi gökyüzüne. Ağladım topumu bana ver diye. O an bir kelebek uçtu yanımdan. Çiçek dolu dallarda öttü kuşlar. Herkes anladı halimden. Sesim bir haykırış halinde yayıldı masmavi gökte. Bir dua ki çocuktan daha masumdu bir dua ki kırk gün ağlamış gözlerden daha yaslıydı.
Demeyin ki Tanrı çocuğun duasını duyar mı? Demeyin ki koskoca Tanrı bir topla uğraşır mı? Tanrı isterse insanı kuru bir dala çevirirdi ya da yağmur ortasında koskoca bir ağaca benzetirdi. Değil miydi ki dağları yaratırdı. Sonra uçurumlarında çiçekleri yaşatırdı. En ıssız yerde biterdi zambaklar. Zambaklara benzerdi bütün leylaklar. Kokusu yayılırdı yemyeşil yamaçlara. Organik bir birliktelik olurdu doğada. Güzel bir terkip yaşanırdı dağlarda ve bağlarda. Niçin beni unutsun? Niçin bu birliktelikte bana da yer vermesin ki?
Niçin bir çocuğun ağlayışını kelebekler duymasın? Neden gözyaşlarına dereler katılmasın? Uçurum utandı halinden. Bir çocuğun topunu işgal etmesinden. Dağların da elleri vardır. Onların da Allah’a verecek hesapları vardır. Dayanamadı dağ, taş, kaya.Topa esti bir rüzgar. Allah’ım bu ne güzel mutluluk. Sen ki topumu geri verdin. Bir çocuğun topuna sahip çıktın. Sen her şeye sahipsin. Ve seni sevmek en güzel bahtiyarlıktı.
Bunca güzellik arasında topum dikene takıldı. Gövdesinde kocaman bir yarık açıldı. Oyunum yarıda kaldı. Dedim vardır bunda bir hayır. Gülleri öptüm dikenlerinden. Şükrettim çocuk oluşuma. Şükrettim insan oluşuma. Bu sefer ağlamadım. Allah’ım seni sevmenin hazzını aldım.
Ben o gündür bu gündür hiç koşmadım. Hayat yolunda güle oynaya bir çocuk gibi kaldım. Yürüdüm çiçeklerin kokusunu ala ala. Yürüdüm Allah’ı renkli bir hayatın masmavi gülümseyişinde araya araya.
Ben bir çocuktum. Topum uçuruma takılmıştı. O gündür bu gündür helak olmaktan beni Allah kurtarmıştı.
Ben Adem'dim. Varlıkla yokluk arasında bir çemberde durmaktaydım. Ateşle çizilmiş bir çemberin içinde akrep kıskacında yaşamaktaydım. Bir yaşamak ki sevmek adına ateşten ve zehirden oluşmaktaydı. Ya Allah sevgisiyle yanacaktım ya da kendi kendime zehrimi boşaltacaktım. Kendini sevmek zehire dönüşmekti. Bir akrep kıskacında ölüme yürümekti.
Yandım bittim kül oldum. Bir akrebi kendi zehriyle öldürdüm.
Ben bir çocuktum. Topum uçuruma takılmıştı. İşte ben o yaşta uçurumu gördüm. Ben o yaşta uçurumun dibine gözyaşlarımı düşürdüm. Asılı kaldı yüreğim bir yamaçta. Ben uçurum çiçeklerini yüreğimde büyüttüm. Allah'ı sevmenin hazzını hayat oyunlarından vazgeçerek aldım.
Ben çocukluğumda uçuruma dönüştüm.D ağları sırtımda hissettim.B ir yük oldu bana yaşamak. Uçurumlarımda hasret kokan çiçekler büyüttüm. Bir çocuğun ağlayışını duydum. Patikalarımda yüreyen keçilere ve arkalarında ise kurt sürülerinin hırlayışına dokundum. Dişlerinin arasında can çekişmelere şahit oldum.
Allah'ım seni sevmenin hiç de kolay olmadığını gördüm.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın din kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çam Ormanı
Allah Kainatı Yaratmadan Önce Ne Yapıyordu?
El Bari
Mor Menekşe
Hz. Muhammet Kimdir
Tanrı'dan Ağlaya Ağlaya Uzaklaşanlar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Varlığım Bir Okyanus
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Frezya
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim
Uzak Mesafeli Aşklar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.