Fırtınalar insanın denizi sevmesine engel olamaz. -Maurois |
|
||||||||||
|
Ev ödevleri gerekli midir? Genellikle veliler ev ödevlerini çocukların sessiz ve sakin olmalarını sağlama konusunda iyi bir uğraş olarak görmektedirler. Ancak ev ödevlerinin çok sayıda başka işlevi vardır. Öğrenciler bir konu üzerinde yoğunlaşmayı ve bir soruyu kendi başına çözmeyi öğrenirler. Öğretmen de konunun öğrenilip öğrenilmediğini ve nelerde zorluk çekildiğini tespit edebilir. ÇOCUĞUMA EV ÖDEVLERİNDE YARDIM EDEYİM Mİ? Mümkün olduğunca hayır! Çünkü okulda sizin değil, çocuğunuzun başarısı değerlendirilecektir. Doğal olarak çocuğunuzun başkalarından geride kalmasını istemiyorsunuz; ancak sadece özellikle kendisi istediğinde ve sizin yardımınız olmadan yapmayacağını veya konsantre olamadığını hissettiğinizde yardım etmelisiniz. Çocuğunuza, hangi soruları çözmesi gerektiğini kendisine anlattırınız ve kesinlikle bunun tersini yapmayınız. Ayrıca ödevlerin hangi sırayla yapılacağını onunla konuşun. Gerektiğinde size başvurabilmesi için yakınında bulunun, ama mümkün olduğunca çocuğunuzun kendi başına çalışmasını sağlayın. Böylece konsantre olmayı daha iyi öğrenir. İlk yazı yazma denemeleri, eğri büğrü de olsa ve sevinç çığlıkları gerektirecek bir durum olmasa da, onu övmeyi ihmal etmemelisiniz. Bununla, çocuğunuzun kendine güvenmesini teşvik etmiş olur ve tereddütlerini önlersiniz. EV ÖDEVLERİNE NE KADAR ZAMAN AYIRMALI? Çocukların özellikle okulun başlangıç zamanlarında, hoplamak zıplamak ve oynamak için çok zamana ihtiyaçları vardır. Ayrıca okul dönüşü rahatlamak ve dinlenmek için yeterince zamanları olması gerekir. Çünkü o günün bütün yeniliklerinin önce hazmedilmesi gerekir. Bu nedenle ev ödevleri öğle yemeğinden hemen sonra yapılmamalı ve ilk zamanlarda da yarım saatten fazla zaman almamalıdır. Bu süre, zamanla ödev konularının zorluk derecesi ile kendiliğinden artacaktır. Ev ödevlerinin yapılması için uygun zamanı, çocuğunuzla birlikte belirlemeniz daha iyi olur. Çocuğunuz ev ödevi olmadığını söylese bile, öngörülen süre okul çalışmaları ile değerlendi-rilmelidir. Böylece ev ödevlerini yapmak, zamanla çocuğunuzun günlük yaşamında sabit bir yer edinmiş olur. Çocuğunuz siz söylemeden ev ödevlerini yapmaya alışmalıdır. Çocuğunuz ev ödevlerini yapacak olsa da olmasa da, bundan kendisinin sorumlu olduğunu en baştan bilmesi gerekir. EV ÖDEVLERİYLE İLGİLİ SORUNLAR Başlangıçta ödevler büyük bir istekle yapılmakta ve anne babaya gösterilmektedir. Ancak bu durum bir süre sonra değişebilir. Bu aşamada çocuğunuzu motive etmelisiniz. Aceleci tepkiler göstermemelisiniz. Her sorunun birden fazla nedeni vardır. Kendinize şu soruları sormalısınız: Çocuğunuzun sevincini başlangıçta yeterince teşvik ettiniz mi? İlgisini ve gayretini yeterince övdünüz mü? Ev ödevlerini yapmakta zorlanıyor mu? Birden fazla derste mi zorluk çekiyor? Her çocuğun farklı ilgi ve eğilimleri vardır. Sizin çocuğunuz hangi konularda istekle çalışıyor? Eğer bu soruları sormaya başlamışsanız, çocuğunuza yardımcı olma konusunda doğru yoldasınız demektir. Eğer çocuğunuz isteksizse, sürekli yardım istiyorsa ve ödevlerini tek başına yapacak durumda değilse, bunun mutlaka nedenleri vardır. Bu durumda öğretmenle görüşmeniz yararlı olur. Kendisine güvenmemesi ve becerememekten korkması gibi nedenler olabilir. Eğer sorun, sadece çocuğunuzun öğrenmede zorlanması ise, yapabileceğiniz bazı şeyler vardır. Örneğin: Çocuğunuzla yazma ve hesap yapmayı öğrenebileceği oyuncak temin ediniz. Çocuğunuzla birlikte kitaplar okuyun ve sonrasında bunlar hakkında onunla konuşun. Eğer çocuğunuz ev ödevlerini sürekli unutuyorsa hatırlamasını değişik yöntemlerle destekleyebilirsiniz. Okulda gününün nasıl geçtiğini ve neler yaptığını ilgili ve sakin olarak sorunuz. Okulda işlenmiş konuları beraberce gözden geçirebilirsiniz. Yeni kitaplarına göstereceğiniz ilgi ve içerikleri hakkında konuşmanız onu motive edebilir. Kendi başına düşünme ve davranma konusunda çocuğunuzu destekleyin. Ödevlerini itinalı bir şekilde yapmıyor veya çokça küçük hatalar yapıyorsa, aklı başka şeylerde olabilir. Belki dışarıda oynayan arkadaşlarının yanına çıkmak istiyor olabilir. Örneğin, böyle bir durumda ona şunu söyleyebilirsiniz: “Sen bugün hesaplamalarda çokça hatalar yapıyorsun, bunu hiç anlayamadım. Dün yağmur yağdığında ve dışarı çıkmak istemediğinde, her şey çok daha iyi oluyordu. Şimdi biraz daha dikkatli olursan dışarıya da daha erken çıkabilirsin.“ Veya çocuğunuzun yazma konusunda çok daha ilerlemiş olması gerektiğini düşünüyorsanız; “Bak, ne kadar güzel okuyabiliyorsun. Bu dikkatlice bakmandan ve kendine zaman tanımandan oluyor. Yazarken de böyle yaparsan daha kolay olur ve daha az yanlış yaparsın.“ deyin. Çocuğunuzu övmek için fırsatları değerlendirin. Ancak bunda aşırıya kaçmayın. Hem övgünün hem de yerginin her zaman bir nedeni olmalıdır. Tüm önlemlere rağmen günlük ödevlerini yapması konusunda sürekli tartışmalar yaşanıyorsa, onu kendisi için çok önemli bir şeyden mahrum bırakmak olumlu sonuçlar verebilir. Örneğin, televizyondaki bir çocuk programı veya arkadaşlarıyla kararlaştırdığı bir oyunu yasaklamak gibi. Bu konuda ölçülü olmak gerekir. Ceza amacına ulaştığında ve ödev yapıldığında yasak hemen kaldırılmalıdır. Aldığınız tüm önlemlerin bir yararı olmuyorsa, okul rehberlik servisine başvurmanızın zamanı gelmiş demektir. Okul yönetimleri size bu konuda gereken ilgi ve yardımı göstereceklerdir. .../...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ömer akşahan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |