..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yanlış sayısız şekillere girebilir, doğru ise yalnız bir türlü olabilir. -Rouesseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Ahmet Zeytinci




25 Haziran 2018
Sıkıntıdan Patladığınızda Çevrenizde Kimse Ölmez  
Ahmet Zeytinci
Gece mi çok sıkıldınız, gidin hemen balkona çıkın, sıkılıyoruuuuum ulaaaaaan, diye bağırın. Komşuların hepsi de uyansın, size bağırsın çağırsın... Uyanmadılar mı gecenin üç buçuğunda, sağlık olsun, bir sonra ki gün bağırdığınızda belki uyanırlar... Yok ya yok, takılıyorum sakın böyle bir şey yapmayın..


:HBD:
Sıkıntı, bunalım, sinir harbi, harbiden çok kötü şeyler... Zaman zaman patlarsınız sıkıntıdan da bir şey yapmak gelmez ne içinizden ne de dışınızdan... Yeter ki başkalarının sözüne uyup da canlı bomba olmaya kalkmayın da sıkıntıdan patlayın canlarım benim...


Ben ne yapıyorum sıkıntıdan patladığımda... Önce sıkıntının üstüne üstüne giderim. Hiç kaale almamış gibi görünürüm... Zaman zaman la havle çekerim... Alırım elime bir kitap okumaya çalışırım. Kitap da kitap ama ha! Adı mı ''Sıkıntı ve bunalımdan kurtulmanın elli basit yolu.'' Böyle bir kitap yok mu diyorsunuz? Var, var arayın sahaflara mutlaka bulursunuz...


Gece mi çok sıkıldınız, gidin hemen balkona çıkın, sıkılıyoruuuuum ulaaaaaan, diye bağırın. Komşuların hepsi de uyansın, size bağırsın çağırsın... Uyanmadılar mı gecenin üç buçuğunda, sağlık olsun, bir sonra ki gün bağırdığınızda belki uyanırlar... Yok ya yok, takılıyorum sakın böyle bir şey yapmayın...


Eğer haso bir Laz Vatandaş ile sıkıntı üzerine konuşuyorsanız sakın sıkıntı kelimesini çok kullanmayın ki o da kullanmasın. Sonra o sıkıntı kelimesi değişik şekillerde telaffuz edilince bayağı bir sıkıntı yaratabilir karşılıklı konuşmalarınızda...


Sıkıntılı zamanlarda çeşit çeşittir. Sabah sıkıntıları ayrı, akşam sıkıntıları ayrı, ikindi sıkıntıları ayrı. Kuşluk vakti sıkıntıları ayrı, puştluk vakti sıkıntıları ayrı... Siz de sıkılmayın artık gayrı... Kafa dağıtıcı bir şeyler yapın... Gidin parklarda koşun. Bakın orada sıkıntıdan patlayıp da kafa dağıtmaya gelen bir dolu insan göreceksiniz... Pul biriktirin, zaman zaman o biriktirdiğiniz pulların arkasını yalayıp da zarflara yapıştırın... Pul kalktı mı diyorsunuz? O zaman gidin balıkçıdan balık alıp balıkların pullarını temizleyin... Tabi onları biriktiremezsiniz... Balık pulları koleksiyonu yapan kimse yoktur şimdiye kadar...


Çok sıkıldınız mı şiir de yazabilirsiniz. Yazmasanız bile, başka başka şairlerin şiirlerini okuyabilirsiniz de... Zaman zaman sesli okuyun, zaman zaman içinizden de okuyabilirsiniz... Dışarı çıkın fiyuuu fiyuuu ıslık çalın. Boş teneke mi geldi önünüze, okkalı bir tekme sallayın boş tenekeye... Dikkat edin ama birinin kafasına, bir yerine gelmesin...


Gidin bir ağacın altına oturun. Papatya mı gördünüz, durun durun hemen kopartıp da seviyor sevmiyor yapmayın, yazık etmeyin hem aşkınıza hem de papatyalara... Kopartmadan okşayın papatyaları... Bir iki güzel söz söyleyin hatta papatyalara... Duymazlar mı? Duyarlar duyarlar, merak etmeyin insanlardan daha duyarlıdır onlar... Gidin çok sevdiğiniz birisine kemikleri kırmacasına sarılın. Elektriğinizi birbirinize verin... Yalın ayak toprağa basın. Basmakla da kalmayın koşuşturun sevdiklerinizle... Bir dolu şey saydım size, sıkıntı yaratmayın canım artık siz de kendi kendinize...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Alman Emeklileri - Türk Emeklileri
Dilinizi Eşek Arısı Sokabilir mi
Karıştırma Tekniklerinin İncelenmesi İrdelenmesi Parçapinçik Yapılması
Küresel Isırma
Nimet İle Şaka Olmaz
Magandalara Üzücü Haberler
Onbir Ayın Sultanı Ramazanı Uğurlarken
Sizde Gidici Misiniz
Tedavi Amaçlı
Ne İlginç Günler Var Dünyada Bir Bilseniz

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Maraş Dondurmacıları ile Baş Etmenin İncelikleri
Bir Bardak Suda Fırtına Kopartmanın İncelikleri
Erken Boş Alma Sorunları
Vergi Yüzsüzlerini Açıklıyorum
Gaziler Günü Kutlu Olsun
Ön Yargılarımızı Biraz Ortaya veya Arkaya Alabilseydik
Büyük Aşk Nasıl Yaşanır
Bir Türk Neden Emniyet Kemeri Takmaz
Saman Altından Su Yürütme Teknikleri
Sıfırlar Arası Muhabbet

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.