Bir sanatçı başarısız olamaz; sanatçı olabilmek bir başarıdır. -Charles Horton Cooley |
|
||||||||||
|
"neyi?" dediğinizi duyar gibiyim... yazının başına neden böyle bir soru eklediğimi soruyorsanız, hemen yanıtlayayım: dikkat çekmek için!.. hep düşünmüşümdür? kadın, nasıl bir erkek ister diye. ve dikkat ederseniz, seçen her zaman için kadındır... erkeğin böyle bir şansı yok... yani, kadın seçimde ve kararında net olmadıktan sonra, erkeğin tercihi hiçbir anlam ifade etmez. bunu, benden önce de çok kişi yazıp, çizdi! peki kadın, hangi kriterlere dayanarak erkeğini seçer? günümüz koşullarında ele aldığımızda, öncelikli olarak "başarılı" erkek tercih nedenidir? ancak, bunun yanısıra, kadının iç dünyasına hitap eden bazı özellikler de gerekir: zeki, güçlü, otoriter, lider bir kişilik... işin içine duygusallık girmediği sürece... aslına bakarsanız, duygularını da böylesi bir insana saklar kadın. bulamadığı zaman, dış görünüşünden etkilendiği bir insanla, boşluğunu doldurur. eğer bu tür bir ilişkide sevgi ağırlık kazanırsa, o zaman durum değişir, tüm en\'ler o insanda toplanır. o insan, en zeki olmasa da, zeki, kendisini koruyacak kadar güçlü olur; bir garsondan talebi bile, onu otoriter yapar; kendi arkadaş çevresinde, samimiyetin verdiği uslupla hitabı bile, onu lider özelliklere sahip biri gösterir. ancak bu yanlar, "aşkın gözü kördür" mantığıyla bakıldığından öyle görünür... diğer anlamda, ne istediğini bilen, zeki, kendinden emin, kendi başına buyruk, seçimini, başkasının iradesine bağlı kalmadan yapabilen bir kadın ise realist yaklaşır. üstün özellikleri birarada görmek ister erkeğinde... sözünü ettiğimiz üstün özellikler, kadının, evlenmek için tercih ettiği erkeğe ait özelliklerdir. tabii ki, yaşadığı çevreye göre kıyas yapar. dahasını bulabilmek, biraz da ütopya olduğundan, arayışa girilmez. hani, çat-kapı misali denk gelirse, o zaman başka!.. kısacası, varolanın en iyisini hedefler... kadın, her anlamda kendisinden üstün meziyetler taşıdığı erkeğiyle karşılaştığında, mutlu bir evlilik düşleyerek, ömür boyu sürecek birlikteliği amaç edinir. bunu gerçekleştirdiğinde ise; zamanla birlikte, her anlamda üstün özellikler taşıyan erkek, kadınının gözünde giderayak sıradanlaşmaya başlar. kadın, başta zekasıyla, sonra da diğer özellikleriyle, erkeğinden daha üstün olduğunun kanıtı içersine girer. bunu neden yaptığını bilmediği gibi, farkında da değildir ve birlikteliklerindeki yegane hedefi bu olur. ne tuhaftır ki, elinden bütün silahlarını aldıktan ve ona karşı daha baskın geldiğine inandıktan sonra, devasa özelliklerle donanımlı erkeği, basit bir insandan farksız olur. kadın, kendini erkeğinden üstün görmeye başladığında, birlikteliklerinin devamı için, zorunlu gerekçeler dışında hiçbir neden kalmaz. eğer ortada "zorunluluk" olarak adlandırılan bir gerekçe de yoksa, ilişki bitim noktasına gelmiş demektir. ve hiçbir güç, kadını durduramaz!.. elbette ki, sözünü ettiğim, "Çağdaş Kadın Modelidir." yani, ekonomik bağımsızlığını her an elde edebileceğine \'inanan\' ve tek başına yaşam mücadelesi verebilecek cesarete sahip olan... geriye dönüp baktığımızda, seçilen erkek her anlamda "çok iyiydi!" peki ne oldu da, kadını bitiriverdi onu?.. çünkü kadın, ezilmişliğinin miras birikimleriyle, hükmetmeyi hedefler. seçerken, kendisinden üstün ve yaşam için gerekli özellikleri taşıyan erkeğe sahip olduktan sonra, en iyiye hükmetme arzusuyla, bulunduğu çevrede, "erkeğinin sınırlarının el verdiği ölçüdeki" kitleye hükmetmiş olur. yani, en güçlü olmak ister ve bunu da, yaşamının -farkında olmadığı- şiarı haline getirir! başardığı zaman ise, en büyük doyuma ulaştığından, sonrasındaki yaşamını, daha bi "tepeden bakarak" ve yalnız da herşeyin üstesinden geleceğine inanarak, yeni bir yaşam çizgisi belirler; önce hayatının olan ama sonra sıradanlaşan erkeğinden uzak bir şekilde...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © A.Latif İRVEN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |