..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Yumuşak olma ezilirsin, sert olma kırılırsın." -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > İnci Fügen Yılmaz




17 Ekim 2001
Niyetin Ciddiyse Evet De...  
İnci Fügen Yılmaz
Arada, kağıdı kimselere göstermeden açıp okudum. ‘’Seni seviyorum ve niyetim ciddi’’ diyordu. ‘’Sen de ciddiysen EVET de’’...


:BFJI:
Sezen Aksu’nun ‘’Kalbim Egede kaldı’’ dediği gibi, benim de aklım, anılarım, hayallerim hep Egedeydi.

Yaşamın, içinden ne çıkacağı belli olmayan bir kutu olduğunu düşünürüm. İçinden ne çıkacağını bilmeden açmak zorunda olduğumuz bir kutu. Benim yaşam kutumdan öyle çok şey çıktı ki. Sen, Ankara’da doğ, büyü, çalış sonra bir rüzgar alsın seni İzmir körfezine uçursun. Hiç aklında yokken gel İzmir’li ol... Evet hiç beklemediğim bir rüzgar beni bu güzel ülkenin ortasından alıp, Egeye uçurdu. Yani anılarımın, hayallerimin, özlemlerimin bölgesine.

Çocukluğum Egede geçmişti benim.

Biliyormusunuz? Annem, dedemin görevi nedeniyle bulunduğu Nazilli’de doğmuş. Ben de babamın görevi sayesinde Aydın, Kuşadası, Milas, Nazilli ve Denizli’de gezdim durdum.

Babam araziye çıkarken kardeşimle beni de yanında götürür, bizi şimdi tam olarak nerede olduğunu hatırlayamadığım İkizdere’ye bırakıp yoluna devam ederdi. Gün boyu dereye girer çıkar, civar köyden gelen gözlemeleri yiyerek karnımızı doyururduk. Köylüler bize sahip çıkar, besler, göz kulak olurlardı. Akşam olduğunda suda kalmaktan parmak uçlarımız buruş buruş olmuş, burnumuz, kulak kepçelerimiz yanmış, yorgunluktan bitap, arabada uyuyakalırdık.

Ben ilk dansımı, Aydın’da bir düğün salonunda, Aydın isimli bir Ege delikanlısıyla yaptım. Milas’ta kaldığımız evin sahibinin kızının adı Kübra idi. Denizli’nin travertenli havuzunda az yüzmedim. Nazilli sokaklarında az bisiklete binmedim. Ben Egeye yeniden hoşgeldim dostlarım, hoşgeldim ...

Egenin havasında aşk kokusu vardır. İkliminden mi, havasından mı, suyundan mı ? Bilmem ama şarkılarında, türkülerinde aşk vardır Egenin.

Aşkı kim tarif etmiş ki ben becereyim. Kimi '' Aşk elma şekeridir'' der. Kimi ''Aşk yaşanır anlatılmaz.''... Ben sinemada yer gösteren bir oğlana aşık olmuştum ilk kez. Adı Nejat. Kocaman yeşil gözleri vardı. İkimizde 11-12 yaşlarında ya var ya yoktuk. Aydın’daki açık hava sinemalarından birinde, film başladıktan sonra elime küçük bir kağıt parçası tutuşturdu. On dakika ara olana kadar heyecanla beklemiş, filmden hiçbirşey anlamamıştım. Arada, kağıdı kimselere göstermeden açıp okudum. ‘’Seni seviyorum ve niyetim ciddi’’ diyordu. ‘’Sen de ciddiysen EVET de’’...

İnci Fügen Yılmaz
Eylül 2000



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anılara Uçmak
Mutlulukla İlintili Şeyler
Vapurlar Benim İçin Geçiyor...
Şiirler, Şairler, Ben...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hergele Meydanı
İki Sevgili
İyiliğim Kötülüğüme Denk Mi?
Kendimi Oldukça Güzel Buluyorum
Yalnızlık
Hayallerinizin Resmini Çizin...
Öğrencinin Kulağı Kapalı Olamaz
Renkler Ruhumda Böyle Yansır
Ah Başım, Vah Boğazım...
Bir Şehri Tanımak Bir İnsanı Tanımak Gibidir...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Masal [Şiir]
Dört Erkek Bir Böcek [Öykü]
Hayalde Aşk [Öykü]
İlk Kitabım Tüm Kitapçılarda [Öykü]
Babadan Oğula Atatürk Sevdası [Öykü]


İnci Fügen Yılmaz kimdir?

Araştırarak, gözlemleyerek ve deneyimleyerek yaşadıklarımı, düşünce duygu ve anılarımı yazıp biriktirmeyi seviyorum. Birike birike bir gün taşacakları günü hayal ediyorum. Umarım olur.

Etkilendiği Yazarlar:
Türk edebiyatından etkileniyorum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İnci Fügen Yılmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.