..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Selin Arslanoğulları




12 Ağustos 2003
Hiçkimseye Bir Mektup  
Selin Arslanoğulları
Ben hayatın çok çeşitli yönlerini gördüm. Acılar kimliği belirsiz birer kurbandan öteydi. Sevgi yanıp kül olmuş, tanınmaz haldeyken hatıralar birer kukladan ibaretti.


:BFJJ:
Hiçkimseye bir mektup yazıyorum yalnızlığı anlatmaya. Çünkü bilirim ki yalnızlığı tanımaz kimse, benden başka.
Ben hayatın çok çeşitli yönlerini gördüm. Acılar kimliği belirsiz birer kurbandan öteydi. Sevgi yanıp kül olmuş, tanınmaz haldeyken hatıralar birer kukladan ibaretti.
Bu yüzden zamanı tiksindirici derecede hafife aldım. Güldüm, güldürdüm. Oysa hiç bir zaman içimdeki ben’i gülümsetemedim. Yalnızlığa şarkılar yazarken insanları hep kötü yönleriyle ele aldım.
Bu arada biçim veremediğim, anlamsız bulduğum soytarılıklara göz yumdum. Çünkü içimdeki ben somurtuyordu. Oysa ben gerçekten gülmek istiyordum. Gülmek ve özgür olmak. Özgür olmak, hem de bütünüyle...
Tabii o zaman bilmiyordum özgürlüğün de bir bedelinin olduğunu. İttim, aldattım, vurdum, kırdım. En sonunda her zaman hakketmiş olduğuma inandığım o özgürlüğün anahtarını elime geçirdim. Kilidi açtım ve içeri girdim.
Karanlık ilk izlenimim oldu. Soğuk, titretici denli acımasızdı. Yine de ilerlemeye devam ettim. Oysa o zaman geri dönseydim belki de henüz çok geç değildi. Dönebilirdim.
O karanlıkta ne kadar kaldığımı bilemiyorum. Ama tüm o süre içinde bir tür mutasyona uğradım. Böbürlenirken özgürlüğümle, yalnızlığı hiç fark etmedim. ‘Özgürüm’ diyordum. ‘Karanlıktayım. Ama özgürüm.’
Komik... Kendimi o kadar kaptırmışım ki özgürlük sevdasına, ardında yatanları göremeyecek kadar körleşmişim. Ne zaman fark ettim bilmiyorum. Belki sessizlikti bu düşünceyi bana ilk aktaran. Belki uyuşukluk ve belki de hem içimle hem de dışımla sarmalanmış olduğum somurtganlık.
Çevreme bakındım. Dört duvar arasındaydım sanki. Çünkü yalnızdım. Ve artık özgürlük düşüncesi bile yalnızlığımı azaltamayacak denli hafifti.
İşte, hiçkimseye mektup yazma nedenim aslında buydu. Çünkü hiçkimse başlığı altında aslında mektup kendimeydi. Çünkü özgürlüğün hatrına yalnızlığa sıkışırken hiçkimse oluvermiştim. Düşüncelerimle ve hareketlerimle tamamen yalnızdım. Artık geri dönme umudum bile kalmamışken neden hep birilerine ihtiyaç duyduğumuzu anladım. Korkumuzun nedeni buydu demek ki, özgürlük sadece sözde mutluluktu.
Ve elime kalemi kağıdı alırken kelimeleri de özgürlükle tanıştırmaya karar verdim. Cümleler yalnızlıkla bütünleştikçe kağıtlar çoğaldı. Harfler yan yanaydı, fakat mutsuz. Çünkü onlar benim birer eserimdi. Ben, hiç kimseydim ve bu mektubu kendime yazıyordum.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Yanlış Adres..
Gönderen: ÖRSAN BAYDAR / İSTANBUL
20 Nisan 2004
Sevgili hiçkimse.. Hiçliğinize yazdığınız mektubunuz posta kutuma geldi.. Özgürlük için yürüdüğünüz yolun yalnızlığa ve sizi hiçliğe götürdüğünü söylediniz.. Özgürlüğe diye çıktığınız yoldaki tabelayı karanlıkta okuyamadınız mı yoksa.. Yola çıkmadan şu ışıkları yaksaydınız, ya da gözlerinizi.. Çünkü özgürlüğe çıkan bir yol var elbet.. Üstelik mektuplarınızı herkese gönderebileceğiniz karanlık bir yer.. Ve özgürlüğün sonunda yalnızlık da yok.. Karanlık yanlarınız gözümü alıyor.. Neden mi, gözlerim açık.. Bu posta kutusu "Herkimse"'ye aittir.. Burada gözler sonuna kadar açık..gecenin buğusu..

:: Hoşgeldiiiiiiin!
Gönderen: Kâmuran Esen / Mudurnu
25 Ağustos 2003
Merhaba Sevgili Selin; Demek yaşıyorsun..Güzel!Sevindim....izedebiyata yeniden hoşgeldin.Uzun zamandır yoktun.........Özgürlük!Tamamen özgür olmak olanaksız.Çünkü; görev ve sorumluluklar,toplumsal yaptırımlar, gelenekler, özgürlüğümüzü kısıtlıyor.Hele bir kadınsan........Düşündürücü bir yazıydı.Ve bana, özgürlükle yalnızlığı aynı kaba koydurdu.....Yeni yazılarından buluşmak dileğiyle sevgiler......Nice paylaşıMlara.......Kâmuran Esen




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ben Buradayım...
Maddenin Pesinde
Yalnizliklar Sehri Istanbul
Bir Harf Binlerce İğnesini Batırır Tenine
Bomboş Gözler
Oyuncağımı Benden Almayın!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hoscakal Sen Sandigim Sen!
Renkli, Keçeli Kalemlerim
Yalnızlık Elbiseleri
Sakın Unutma
Mirasını Yok Et ve Alay Et
Hayatın Uzun Labirentleri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kimim Ben? [Öykü]
Karma [Öykü]
Onuncu Enerji - Bölüm 3 [Roman]
Onuncu Enerji [Roman]
Onuncu Enerji [Roman]
Romeo'lu Düşünceler Playboy'la Sevişmeler [Eleştiri]


Selin Arslanoğulları kimdir?

Ne ekersen onu bicersin' e inaniyorum ve aklima ne gelirse yaziyorum ki bu teorimi kanitlayabileyim


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Selin Arslanoğulları, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.