..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > İnci Çiçekoğlu




5 Ekim 2003
Güle Güle Anneanne  
İnci Çiçekoğlu
Bir kanat takıp omzuna uçtun sen anneanne!Şimdi eşyalarda izin,sen yeni yerinde,ben uykusuz..Seni yatağına bakıp özlemek de varmış!


:BBHC:

 
     
             Yaşlanınca insan çocuklaşır,geriye sayar yaşı derler..Alıngan,söz dinlemeyen biraz da yaramaz bir küçük kızdın sen de anneanne.Hani biraz daha dökülmemiş olsaydı saçların,iki yandan kuyruk ne de yakışırdı sana.Yaşlı küçük kız,belki de bu yüzden seninle hep iyi geçinirdik.Ne sen bana çok uzaktın,ne de ben sana..Ortada buluşmuştuk işte!
   Senin suç ortağın bile olmuştum.Sen benim ders çalışmak yerine bilgisayarla uğraştığımı,ben de senin gizliden gizliye börekleri yediğini anneme söylemezdik.Gizli bir anlaşma gibi..Sessiz,sakin..Zaman oyunumuza ortak,guguklu kuş her ötüşünde göz kıpardı bize.Sen sayardın..Bir..İki..Üç...Dört..Saat tam dört kere vurdu mu camdan kafanı uzatır meraklı meraklı beklerdin.Acaba ben geç kalacak mıyım,üstüm başım düzgün mü olacak diye yollarımı beklerdin.Ah anneanne,bacaklarından şikayet ederken sen ablam arkadaşlarıyla çıkacağı zaman o bacaklarla nasıl da koşardın cama!Ben büyürdüm o zaman,içimde sıcacık bir hisle gülümserdim..
    Okuldan gelince çantamı bir kenara çoğunlukla fırlatır,yanına otururdum. “Eee,n’aptın bugün anneanne?”Sen,bütün gün başını kaldırmadan ördüğün dantellerin modelini anlatarak başlar,sonra da tanımayı bırak adlarını bile duymadığım,çoğunun yeni adresi cennet olan insanları anlatırak devam ederdin.Kim bilir kaç kez dinlemişimdir ya da kaç kez dinler gibi yapıp da sadece senin anlatırkenki heyecanını izlemişimdir.Bugünü unutur,geçmişi ezbere bilirdin anneanne!
  Bütün kardeşlerini okutup,seni okutmadılar diye üzülür yine de kötü söz söylemezdin.Ben kızdıkça,sen dindirirdin.Öyle ya ben çoşkun bir akarsu,sense durgun bir yaz akşamı gibiydin.Ağustos böcekleri cıvıldardı sesinde,yıldızlar pırıl pırıl parlardı.Kız kardeşinin sana yanlış öğrettiği duayı okur, “kim bilir ben senelerce okurken neler söyledim?sevap yapalım derken günaha girmeyelim..”derdin.Gülerdik birlikte..Gülerdik,ağlamazdık anneanne!
   Sen salına salına yürürken ben koluna girerdim.Hatırlar mısın,sana “birlikte evlenelim,çifte düğün yaparız”dedikçe,senin yüzün kızarırdı.Utanıp,sıkılırdın,benim de çok hoşuma giderdi o halin!Nerede yaşlı amca görsem,göz koyardım hemen.Hatırladın mı?Yoksa dün gibi,bugün gibi,beni de mi unuttun anneanne?
  Ah,anneanne!Bugün ne de çok canımı yaktın!Kaç düğüm yutkundum da tıkadım boğazımı!Kaç kez dudaklarımı titrettim de ağlamadım,sustum!Ben anlaşmamızı bozmadım anneanne!Ben ağlamadım,senin sakinleşip yeniden geçmişi anlatmanı bekledim.Bekledim..Oysa sen gittin anneanne!Haber vermeden çektin gittin..Ben senin öğrettiğin melekli duayı unuttum,sen melek olup gittin..Ben uyurken..Biz birlikte uyurduk anneanne..Dün gece sen yatağına yattın anneanne,yanına sokulmama izin vermedin.Kim bilir belki de benim unuttuğum o melekli duayı okuduktan sonra..Bak!Bir düğüm daha tıkandı boğazıma,soluk boruma kaçtı,nefessiz kaldım.
  
 
  

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Tebrikler...
Gönderen: serpil / İstanbul
11 Ekim 2003
Merhabalar, Anneannenize duyduğunuz yoğun sevginin yansıması olarak çok içten, çok güzel bir yazı olmuş. Tebrik ederim. Bu arada seçmiş olduğunuz yazı fontunun okumayı güçleştirdiğini belirtmek isterim. Başarılı çalışmalarınızın devamı dileğiyle...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yıldızın Hikayesi
Fotoğraftaki Mutluluk
Sonsuzluk

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Sen"in Sözlük Anlamı
Soyut Tablonun Renkleri
Ayçiçek Tarlası
Küçüktük
Yollar Büyüdü
Yoldaşım Ol Gökyüzü
Göklerde İşlenen Suç
Soğuk Rüzgar
Oyun
Kahraman

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennetin Ötesinde [Şiir]
Bir Rüya Ömür Boyu Sürer mi? [Öykü]
Ben Bir Pinokyoyum [Öykü]
Söz Etmeye Kıyamıyorum [Öykü]
Nerde Kaybolmuşum [Öykü]
Düştü Bir Yaprak [Eleştiri]
Yazık Çocuklara! [İnceleme]


İnci Çiçekoğlu kimdir?

tek bir tarif vermek mümkün mü?

Etkilendiği Yazarlar:
Balzac Paulo Coelho


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İnci Çiçekoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.