Avukatlar da bir zamanlar çocuktular herhalde. -Charles Lamb |
|
||||||||||
|
Ömrünü resimlerini satarak geçiren ressam, yıllar sonra aradığı mutluluğu bulur. Ancak uzun süre yoksulluk nedeniyle evlenemez. Günün birinde hiç tanımadığı bir akrabasının ölümüyle gelen küçük bir parayla evlenmeye karar verir. Evlilik için gereken üç beş eşya, kendine ve sevgilisine alınanlarla kısıtlı bütçesi açık verir. Fakat her iki sevgili mutlu sona erişme konusundaki kararlarından dönmezler. Düğün dernek kurulur ve ressamla sevgilisi evliliğe giden yolda karşılıklı imzayı basarlar. Gerdek sabahı ikisi de çok mutludurlar. Ressam kahvaltının ardından koltuğuna üç resmini alır, yola çıkmaya hazırlanır. Karısı:"Nereye sevgilim?"der. Adam da:"Biliyorsun, elde avuçta bir şeyimiz kalmadı. Bir kaç resim satarsam akşama yiyecek bir şeyler alabilirim."der, çıkıp gider. Akşam karanlığı çökmüştür. Yeni gelin evde sabırsızlıkla kocasını beklemektedir. Kapı çalar, hevesle açar kapıyı. Ressamın koltuğunda sadece resimler vardır. Kadın sorar:"Kocacığım nasıl geçti günün? Bu akşam ne yiyeceğiz?" Ressam:"Hiç resim satamadım. Bu akşam aşkımızı yiyeceğiz."diye yanıtlar. Sabaha kadar aşklarını yudumlayarak zaman geçirirler. Sabah, ressam, koltuğuna resimlerini kıstırıp, yola çıkar. Ancak yine kötü bir günündedir. Akşama dek tek bir resim satamadan eve geri döner. Karısı, beklenen sorusunu yineler. Kocası da bir gün önceki yanıtı verir. Büyük bir aşkla sabahı ederler. Bu kez ressam, yanına farklı resimler alarak kararlı bir şekilde evden ayrılır. O gün şansı yaver gitmiştir. Akşama bu kez mutlu döner. Eve geldiğinde karısının üst kata çıkan merdivenlere koşup, trabzandan kaydığını görür. O akşam karısı kendisinin kapıda karşılamamıştır. Ayrıca ona soru da sormamakta, kaydıktan sonra tekrar merdivene koşup trabzandan kaymaktadır. Ressam şaşkınlık içindedir. Ve sorar:"Karıcığım, ne yapıyorsun böyle?" Karısı soru karşısında duraksar:"Kocacığım anlasana, akşam yemeği için tavayı kızartmaya çalışıyorum!" der.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ömer akşahan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |