Tarihten öğreniyoruz ki tarihten hiçbir şey öğrenmiyoruz. -Hegel |
|
||||||||||
|
omeraksahan@hotmail.com Tarih, 10’lu rakam sistemini Arapların bulduğunu yazar. Numeroloji denilen bilim dalı rakamların anlamları üzerinde yoğun araştırmalar yapmakta, yayınlar yapılmaktadır. İnsanın gizemli olay ve oluşumlara olan ilgisi günümüzde iletişimin yaygınlaşmasına paralel artmaktadır. Antalya’da bir evin duvarına asılmış “Fal Bilim Merkezi” tabelasını görünce;”Evettt” dedim, “Bu iş artık aleni bir iş olmuş.” Burada dikkat edilmesi gereken şey; yalnız tabelanın aleniyeti değil, bu sektörde dönen kayıt altına alınamayan trilyonluk kaynakların nasıl kayıt altına alınabilirliğidir. Yurdun her köşesinde hatta özellikle kuş uçmaz kervan geçmez dağ aşlarında konuşlanmış bir ev görürseniz, hiç şaşırmayınız. Araştırın, göreceksiniz, o ev sizin geleceğinize yön veren gizli bir fal bilim merkezi(!)dir. Bu konuda kendi yaşanmışlıklarımdan bizzat anlatmaya çalışıyorum. Herkesin bazen en yakınına dahi açılamadığı olaylar ve yorumlar yaşamınızda çoğunlukla ilk kez gördüğünüz bir adama ya da kadına bir çırpıda anlatıverirsiniz. Bunları nasıl tanımlarsınız bilmem ama, benim görüşüm; bu işi yapanlar, deyim yerindeyse bir psikolog gibi hareket ediyorlar. Gelenlerin ruh halini daha ilk sözlerinden kolayca anlamak olası. Bunun için üniversite bitirmenize gerek yok. Hem, karşınızdaki kişi, sizin ne tür diplomaya sahip olduğunuzu sorgulamıyor ki. Anlattıklarınız, yıllarca çözemediğiniz ve sizin için çoğu zaman en hayati konu durumuna gelmiş konular oluyor. Ege’nin bir dağ köyünde, okuyup üfledikten ve yazıp çizdikten sonra 100 Mark isteyen hoca efendi sanırım kendini Almanya’da yaşadığını sanıyordu. Yaşadığı yerde onun evinden başka ev yoktu. Kapısında Renault araba, traktör, ahırında büyük baş hayvanlar görülüyordu. Böyle bir servetin tarımdan kazanmasına olanak yoktu. Öyle bir yerde kişi eğer sadece çiftçilik yaparsa karnını zor doyurabilir. Cep telefonu gibi hızlı iletişim araçları o çevrelerde ilk olarak bu işi yapanlarda görüldüğünü söylemek gerekmez. İşin içinde polis, jandarma takibi gibi tehlikelere karşı en etkin yöntem hızlı haberleşme olsa gerek. “Bu pazarın gelişmesinde medyanın rolü nedir?” konulu bir panel yapılsa, yetkili ve etkili uzmanlarından kim bilir neler duyacağız? Medya da işin farkında. Halkımızın eğitimsizliğini bilerek, bu konularda isim yapanları köşe yazarlığı yaptıracak boyuta taşımalarından anlaşılmaktadır. “ŞİFREMİ UNUTTUM!” Her gün ziyaret edemeden duramadığımız internet sitelerinde sık sık başımıza gelen şifre unutma hastalığına bereket versin ki çözüm bulunabiliyor. Yoksa bu unutkanlığı da bir bilene mi danışsak acaba?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ömer akşahan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |