Yaşam hoştur, ölüm rahat ve huzurludur. Zor olan geçiştir. -Asimov |
|
||||||||||
|
“Bakın çocuklar, ben her yağmur sonrası mutlaka çıkmam. Benim doğuşum Güneş’e bağlı… Öncelikle Güneş, gökyüzünün yağmur olmayan yanında bulunacak ve yüksekliği gökyüzünün yarısından az olacak… İşte bu şartlar bir araya geldiğinde güneş ışıkları yağmur damlalarına düşer ve yağmur damlarlı da prizma işlevi görerek, benim renklerimin oluşmasını sağlar… Bir yerde ben Güneşim, ama Güneş’in görünmeyen yüzüyüm… Siz O’nu hep, parlak sarı bir ışık olarak görürsünüz. Aslında O, yedi an renkten oluşur ve bu renkleri ben yansıtırım yağmur sonrasında. Bakın benim renklerime!.. Bakın da, nasıl uyum içinde birleşip, tek bir renk olarak size gökyüzünden gülümsediğimi görün… Haa!..bir de benim nerede başlayıp, nerede bittiğimi büyüklerinize mutlaka sorun…” Birgün sordum büyükbabama, gökkuşağının nerede başlayıp, nerede bittiğini…Bana şu masalı anlattı: “Rivayet odur ki, gökkuşağının yere değen ucunda bir altın para varmış… Bu öyle bir paraymış ki, bulanın elinde sürekli çoğalır ve onunla insan her istediğine kolaylıkla sahip olabilirmiş… Zor olan gökkuşağının ucunu bulabilmek… Bu masalı dinleyen bütün çocuklar gökkuşağının ucunu bulmanın yollarını ararlarmış… İçlerinden kararlı ve gözü kara olanları, hiç engel tanımaz yollara düşerlermiş; gökkuşağının ucunu ve ucundaki altın parayı bulmak için… sen de tüm yaşamın boyunca, o altın parayı bulmaya çalış olur mu?..” Büyükbabamın anlattığı masalı ve verdiği öğüdü aklımdan hiç çıkarmadım… Gökkuşağının bana söylemek istediklerini de…Sanırım o altın parayı buldum: Eşim, oğlum, işim… Siz gökkuşağının masalını henüz çocuğunuza anlatmadınız mı?.. Mutlaka anlatın olur mu?...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet B.çulhacı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |