..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamdan korkmayın çocuklar. İyi, doğru bir şey yaptınız mı yaşam öyle güzel ki. - Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > jade




8 Eylül 2005
Her Aşk Kendi Hikayesini Yaratır...  
Nerede başlıyor erime,nerede sızıntı yapıyor kalbiniz?

jade


her aşk esasında bir tek kareye sığmakta demişlerdi bir kez. Geçmişe dönüp baktığınızda aklınızda kalan tek bir sahneden başka bir şey değildir


:BECH:

Hikayeler ve fotoğraflar

Her aşk kendi hikayesini yaratır. Tıpkı bir film gibi başı sonu ve kahramanları vardır. Ve yine bir film gibi bitmeye mahkumdur o en keyifli anlar. Tek farkı hangi sinemaya gideceğinize siz karar verebilirsiniz ama aşkın iradesi yoktur sizde.Ne zamanına, ne yerine, ne de kime olacağına.Buraya kadar tamam.Peki ya hikayenin sonu. Hani terk edilen taraf olmak zordur da,bu hikayenin sonunu yazan olmak kolay mıdır? Bir gün gelse de bulsam dediğiniz sevgiyi bulduktan sonra tüketip posasını atabilmek kolay değil bence.Ya da artık gitmiyor bu ilişki lafını duymak.
O halde ayrılık yaman kelime gerçekten. Öldürmese de süründürüyor hangi tarafında olursanız olun. Hayatınızın her noktasında iç içe geçtiğiniz bir parçayı çekip çıkarmak zor.
Bazen uzman bile olsanız anlayamıyorsunuz bu tüketimi.Hani her şeyin kitabı var da bunun yok galiba. Nerede başlıyor erime,nerede sızıntı yapıyor kalbiniz?
Kimliklerin, huyların birbirine harmanlandığı bir yolculuk sevgili olmak. Nasıl olduğunu anlamadan dalıveriyor insan bu yepyeni yaşama.Sonra her şeyini öğreniyor,tanımak istiyor hep daha fazlasını almak istiyor. Daha sonra aldıklarının hepsi tanıdık ve değişmez hale gelmeye başlıyor. Sabun köpüğü diziler gibi tüketiyor, tüketiyoruz tıpkı her rengini bitirdiğimiz gibi hayatın.
Bir an geliyor çıkıp gitmek gerektiğini görüyorsunuz hikayenizden.
Bitse de sevgililik haliniz, ondan bir parça dursa da her anınızda mecbursunuz gitmeye.
Sanmayın ki sadece bu tip karşılıklı ayrılmalar var hayatta.Bazen kendiniz bazen çevre tüketiyor yaşadıklarınızı.Aileler, yollar, dostlar yüzünden de bitebiliyor.
Bütün bu türlerin en acılısı bir yandan da en kolayı tek kişilik gösterilerin bitişleri.Hani bir tarafın her halini aklında yaşattığı,bir gün olursa diye beklediği aşklar vardır. Bir bakış bir sözle başlar. Tıpkı başladığı gibi sessizce biter asla söylenmeyen sözler nedeniyle.. Kaybolan yılların, beklenen ama hiç gelmeyecek sevgilinin acısını tek bir kişiden sorabilirsiniz burada. Kendinizden.
Ne kaprisli bir sevgili,ne yalancı bir eş,ne de tutulmamış sözler vardır. Filmin bütün rolleri sizin için yazılmıştır. Terk eden,yeniden dönen ,kavga edip aramayan da sizsinizdir.Elinizden geldiğince uzatmak istersiniz acaba mutlu bir final çıkar mı diye ama kaçış yoktur.En sevdiğiniz hikayenin sonuna gelinmiştir.
Düşünüyorum da en büyük ayrılık kendisinden ayrı düşmesidir insanın.
Ve her ayrılıktan sonra kalan parçalarınızı bulup yapıştırmanız gerekmektedir. Biter.Kararlar verirsiniz,günler geçer, alışırsınız.Ayrılık da zaten sevdaya dahil değil midir?.Nasılsa kimse bir günde alamaz sizden yaşanmışlıkları.O halde kimse yalnız kalmaz ayrıldıktan sonra.İster tek kişilik hayaller olsun ,ister umut veren bakışları, isterse her biri saklanmış sinema biletleri olsun elinizde kalan. Yalnız değilsinizdir,o gitmiştir ama aşkınız sizinledir sonsuza dek.
Zaten adına ilişki duyarak uzattığımız bu öykünün başında hep bir sahne bir fotoğraf karesi vardır. .Biraz düşününce bulursunuz. İlk karşılaşmanızdaki duruşundan tutun, bir nefes yakınınızda soluduğu bir akşam vaktine, radyoda çalan bir şarkının durdurduğu bir zaman dilimi de olabilir bu kareniz.Yıllar geçse de,kötü anılar gelse de üstüne hayatınızdaki her kahramanın bir fotoğrafı oluyor belleğinizde. Sonrası mı ? Bir küçük albüm geçmişten gelen ve yepyeni hikayeler yazılmayı bekleyen. O halde yola devam.....

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...
Gönderen: nezir keskin / istanbul/Türkiye
27 Ocak 2006
"ahh! nereden sızar sevgi, alçıyla tıkamalı!" der, bir hikâyeci arkadaşım!




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ay Dolunay, İmkansız Aşklar Vakti…
Gitmek mi Zor Bu Aşkta Kalmak mı? II
Gitmek mi Zor Bu Aşkta Kalmak mı? I
Sevmekten Korkar Olduk?
Susmak
Bağımlıyım... Aşığım
Asla Asla Deme…...
Giden Mevsimi Koklarken
Sizin Kalbiniz Nerede?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk Tesadüfleri Sever
Kaçsam Bırakıp...
Hiçbir Aşk, Hiçbir Ölüm
Yine, Yeniden Uzaklar…
mi Soledad (Yalnızlığım)
Zamanın Üstünden Akıp Gitmek
Kızıl Dolunay
Yaralı Düşler
Mavi...
An Gelir

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yaz Bitti [Şiir]
Amado Mio [Şiir]
Şimdi Her Şey Ben Gibi... [Şiir]
Bir Avuç Kül [Şiir]
Sonsuz Nota [Şiir]
Yorgun [Şiir]
Her Şey [Şiir]
Sen Yokken [Şiir]
Düşlerini Düşlemen Gerekir Sevgilim... [Şiir]
Üç Nokta [Şiir]


jade kimdir?

Düşler dünyası hiç olmaya dair gidişler ve yaşanmış hikayeler. . .

Etkilendiği Yazarlar:
murathan mungan,tuna kiremitçi,kavafis, shakeaspeare sonet leri, monet, balzac,marquis de sade,sahaflarda unutulmuş eserler,halil cibran,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © jade, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.