..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi en azgın yüreği uysallaştırır, en uysal yüreği azdırır. -Alexis Delp
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > jade




17 Nisan 2006
Bağımlıyım... Aşığım  
jade
Aşk dediğin bir hastalıktır derdik ara ara. şimdi gerçek oldu. En tehlikeli bağımlılık insana duyulan sanırım....


:BBBF:

Ne yaparsak üstümüzden atamadığımız aşk hikayeleri vardır.Kim olduğumuzu aslında ne istediğimizi unuturuz geçen zaman içinde.
Eskiden adı kara sevda olan unutulamayan aşk öykülerinin adı artık bağımlılık,hastalıkla tanımlanıyor.

Eğer hayatınızdaki insan size zarar veriyorsa.İster fiziksel ister ruhsal olsun, sizi yıpratıyor ve gittikçe bu şiddet artıyorsa.Ayrılmak istediğinizi söylüyor, bunu sıklıkla düşünüyor ama harekete geçemiyorsanız.Onunla birlikte olmak kadar ayrı olmak da zor geliyorsa; bu saydıklarımız sizde bir bağımlılık olduğunu düşündürebilir.
Tıpkı alkol veya madde bağımlılığındaki gibi o insan olmadığı zaman yoksunluk belirtileri göstermeye başlıyorsanız;daha gergin,huzursuz hissediyorsanız,hayatınız ve siz boşlukta sallanırcasına ortada duruyorsa…

Eyvahlar olsun ki artık aşkınız bir bağımlılığa dönüşmüştür.
Geçmiş olsun...
Hastalıklı aşk diye ara ara tanımladığım, hatta kendi çevremdeki düzensiz,yaralayıcı ilişkilere koyduğum hastalık tabiri artık resmi olarak literatürde.Yepyeni bir hastalığımız daha oldu.
Kontrolsüz ve beklentisiz sevgiye kara sevda gibi trajik bir isim koyunca daha katlanılır ve daha saygı gören bir hale geliyor insanlar arasında.
Ama modern bir şehirde, kendi ayakları üstünde durabilen,başarılı, bağımsız bireylerin, yaşamlarını bir aşk hikayesinin etrafında kurması, gittikçe de kendi çemberlerini daraltmaya başlaması artık kontrolün yitirildiğini gösteriyor.
Kendi geçmişlerindeki sevme ve sevilme eksikliği,aileden gelen faktörler, zamanın daha da yalnızlığı öğrettiği insan ruhu yine bir başka insanda arıyor çareyi.O insan da tüketiyor bunu sonuna kadar.Farkına varmadan hayatta zevk aldığı her şeyin yerine o insanı koyuyor.Sanki hiç daha önce var olmamış gibi…
Ne kadar ilginç geliyor böyle basit yazınca değil mi?
Uzun ve zor ilişkiler bittiğinde insanlar kendini tanıyamaz bir süre.Ben nasıl dayanmışım, nasıl susmuşum, eskiden böyle biri değildim diye...
Aslında bu o ilişki içerisinde yeni bir boyutta yaşamakla alakalı.Aşk öyle bir sihir hele de bağımlılığa yakınsa daha tehlikeli bir duygudur. Sizi yeniden doğurur,yönetir,biçimlendirir.Aslında hangisi gerçek sizsinizdir bilinmez.

Galiba aşkın kendisi bir bağımlılık başlı başına.Ne dersiniz? Çünkü bize türlü dertler yaşatsa da,ne onunla ne de ayrı yaşayabiliyoruz.Hatta bir tanesinden yeni çıkmışken teselliyi yenisinde arıyoruz.

Bağımlıyız biz bağımlı…





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ay Dolunay, İmkansız Aşklar Vakti…
Gitmek mi Zor Bu Aşkta Kalmak mı? II
Gitmek mi Zor Bu Aşkta Kalmak mı? I
Sevmekten Korkar Olduk?
Her Aşk Kendi Hikayesini Yaratır...
Susmak
Asla Asla Deme…...
Giden Mevsimi Koklarken
Sizin Kalbiniz Nerede?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk Tesadüfleri Sever
Kaçsam Bırakıp...
Hiçbir Aşk, Hiçbir Ölüm
Yine, Yeniden Uzaklar…
mi Soledad (Yalnızlığım)
Zamanın Üstünden Akıp Gitmek
Kızıl Dolunay
Yaralı Düşler
Mavi...
An Gelir

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yaz Bitti [Şiir]
Amado Mio [Şiir]
Şimdi Her Şey Ben Gibi... [Şiir]
Bir Avuç Kül [Şiir]
Sonsuz Nota [Şiir]
Yorgun [Şiir]
Her Şey [Şiir]
Sen Yokken [Şiir]
Düşlerini Düşlemen Gerekir Sevgilim... [Şiir]
Üç Nokta [Şiir]


jade kimdir?

Düşler dünyası hiç olmaya dair gidişler ve yaşanmış hikayeler. . .

Etkilendiği Yazarlar:
murathan mungan,tuna kiremitçi,kavafis, shakeaspeare sonet leri, monet, balzac,marquis de sade,sahaflarda unutulmuş eserler,halil cibran,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © jade, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.