Ben bir kuşum; uçtum yuvadan... Artık ben nerede, eve dönme isteği nerede?.. -Leyla ve Mecnun, Fuzuli |
|
||||||||||
|
“.....Şimdi sen Don Kişot’un, Robinson’un, Karagöz’ün, Miki Fare’nin veya Süpermen’in varolmadığına gerçekten inanıyor musun? Onlar sence yalnızca birer hayal kahraman mı? Onların sırf “hayalî” olmaları VAR olmalarına engel mi? İnsanların muhayyilesine bu kadar etki etmiş, onları öyle veya böyle düşünceye sevketmiş yaratıkların kâğıt üzerinde olsun yaratılmış olmaları onları VAR saymamıza yeterli değil mi? “İnsan hayatında rol oynayan, onlara etki eden varlıklar yalnızca gözle görebildiklerimizden ibaret olsaydı hayat ne kadar can sıkıcı, ne kadar GERÇEKDIŞI olurdu! Bizi etkileyenler, hayatımızı yönlendirmemizde payı olanlar yalnız canlılar, maddî unsurlar, insanlar veya “hayattaki” insanlar olamaz. Yüzyıllar önce yaşamış peygamberlerin sözlerine bugün de kulak kabartmıyor muyuz? Platon’u, Mikelanj’ı, Atatürk’ü onlar öldükten sonra -yani aramızda fizikî olarak bulunmazlarken- tanıyıp etki alanlarına girmedik mi? “Bir varlığı VAR kılan iyi veya kötü, olumlu veya olumsuz, onun “etkileme gücü”dür. Yıllar önce ölmüş insanlar da eserleriyle VARlardır. Onları yok saymak kendimizi kandırmak olur ki bunun tersi de mümkün. Sen gözünle gördüğün her şeyi GERÇEKTEN VAR mı sanırsın? Yürüyen, konuşan, etkisiz, amaçsız, silik insanların gerçekte yaşadığını mı sanırsın? Hayatıyla ölümü arasında hiçbir fark olmayan insanlar mı gerçek, yoksa Tom’la Jeri mi?.. Tepkisiz, duygusuz, ruhsuz kitleler, yığınlar mı gerçek, yoksa Hakılberi Fin mi?.. “Şeyleri gerçekte var kılan onların etkileme güçleri, yapıp etmeleri hattâ yaratıp ortaya koyduklarıdır. VAROLMAK da zaten bir anlamda ÖLÜMSÜZLÜK demektir onun için. “Dostum, öyleyse bana söyleyebilir misin, her VAR OLAN GERÇEK midir, her GERÇEK VAR mıdır?” Ben onları görebiliyorum, onlar beni göremiyor. Konuşanın karşısındaki biraz şaşkın. Onun cevabını beklemeden, önümde “gerçekten var olan” çayımın artık soğumaya yüz tutmuş son yudumunu içip kalkıyorum. Bu iki arkadaşı kendi gerçeklikleriyle başbaşa bırakıyorum. Kendi An’larımı yaşamaya devam etmek üzere dışarıya çıkıyorum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Çetiner, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |