..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Muhittin Ulupınar




12 Eylül 2006
Dost Ararsan Cebine Bak  
Muhittin Ulupınar
“Meğer dostluklar da anayollara atılan bir çiçek gibi hüzünle ezilirmiş “


:DBED:
Söyleyemediğim sözlerim melûl ve zelil olmuş gönüllere bir kurşun gibi düşer mi acep? Adımızın olmadığı bu şölen yerinde resmimizin de yeri yok diyerek bütün iyi insanları, mahzun ve biçare garipleri kimsesizleri, cümle mahlûkatı yâd edip yeryüzüne bir daha yürümenin vakti ... geçmeden geçecek olan aynalara aksimiz, sulara nefesimiz, hayata gölgemiz düşmeden bu rüyaya el değmenin sırası... yalnız, derin ve deliksiz uykudan uyandırmanın, hesabını sormanın yeri. Tutup iki yakasından bütün insanlar adına sorgulamanın en uygun anı. Anlamını yitiren kelimeler, soysuzlaşan nefs, birer ateş parçası gibi gördüğü her iyi şeyi kül eden gözler, gittikçe kötüye yaklaşan ayaklar, velhasıl nemrutlaşan kalbler, çivisi çoktan çıkmış arsız ve haksız hayat.
Şair Cafer Turaç “ Mutluluk Fotografı” şiirinde “Meğer dostluklar da anayollara atılan bir çiçek gibi hüzünle ezilirmiş “ diyor. Her şeyin değerinin parayla ölçüldüğü bu zamanda ne dost kaldı ne dostluk ah şair. Bir otomobilin tamponunda cefâkar şoförün yazdığı gibi artık dost ararsan cebinde ara. Bu hayatın çirkefliğinden, tantanasından sıkılıp ta muhabbetine sığınabileceğin, iki çift lafın belini kırıp nefeslenebileceğin, sırtını dönebileceğin dost yok.
Cahit Külebi’ nin “ Dost “ isimli şiirinde betimlediği:


“Bir gece habersiz bize gel
Merdivenler gıcırdamasın
Öyle yorgunum ki hiç sorma
Sen halimden anlarsın

Sabahlara kadar oturup konuşalım
Kimse duymasın
Mavi bir gökyüzümüz olsun kanatlarımız
Dokunarak uçalım.

insanlardan buz gibi soğudum,
işte yalnız sen varsın
Öyle halsizim ki hiç sorma
Anlarsın. “


dostluklara ya da dostlara rastlamak mümkün mü acaba? Dar ve telaşlı bir günde hiç bir şey sormadan hesapsızca kalbini ve gerektiğinde cebini açabilen, tacir edasından uzak kaç dostumuz var? Gözlerine bakmadan kalbini okuyabilen, ruhunu yormadan zamanı çatlatırcasına sırrını, kimsesizliğini bir nazar boncuğu gibi taşıyabilen dost ... bütün kötülere kötülüklere karşı içindeki çocuğu ve kalbindeki ışığı koruyabilecek bir muska gibi boynunda taşıyabileceğin dost.
Anlamını yitiren kelimeler, soysuzlaşan nefs, birer ateş parçası gibi gördüğü her iyi şeyi kül eden gözler, gittikçe kötüye yaklaşan ayaklar, velhasıl nemrutlaşan kalbler, çivisi çoktan çıkmış arsız ve haksız hayat.Gönlünde bir vaha gibi açılabilen, bir yağmur gibi serinletebilen, bir güneş gibi ısıtabilen ve ışıtabilen, ellerin gözlerin, kalbin olabilen, en güzel yerindeyken ömrünün nazenin bir çiçek gibi lüzumunda solabilen, ellerini yüreğine alabilip te dost var mı... nerde acep?


.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...
Gönderen: ÖzgeCân / Orada.../Türkiye
7 Ocak 2008
Gerçek dostluklar ezilip gitmez hayat tekerlerinin altında... Ezilip gittiğini sandığımız şey, dostluk sandığımızdır...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hep Eylül Oluyor Dokununca
Öpsem Akasyalar Açar mı?
Sev Dedi Nefsim...
Heybemde Yoksul Bir Islık...
Haber Edin Kuşlar Çeksin Yasımı
Ellerimde Hayırsız Bir Mevsim, Aylardan Nisan...
Bağışla Beni Kalbim
Şimdi Dul Bir Kadındır Hayat…
Bize Yakışan Hep Keder, Hep Keder...
Mektup Selam Söyle Benden Sılaya . . .

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yâre Mektuplar 7
Yâre Mektuplar 1
Yâre Mektuplar 6
Yâre Mektuplar 3
Yâre Mektuplar 2
Yâre Mektuplar 5
Yâre Mektuplar 4

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İltica [Şiir]
Nasıl Bilirsiniz Kalbimi? [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 2 [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 6 [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 1 [Şiir]
İnfial [Şiir]
Derviş [Şiir]
Bezgin [Şiir]
Ey Şiir Ey Şair Ey Okur... [Eleştiri]
Şiir, Şair, Okur... [Eleştiri]


Muhittin Ulupınar kimdir?

kefil olunca hayat,kalbimi yağmurlara açtım. can verdim ipekten düşler için,gönülden göç ettim;göçmen oldum. ten için,ruh için,gönüllerde rahmet çoğaltmak için çıktım mahzenimden; derviş oldum. gece bir bedevi kızı ;yürek münzevi. aç kapıyı bezirganbaşı! çok uzun yollardan geldim. ben bir garip çerçi. heybemde mutluluk iksiri uykularınıza sığmayacak düşler. var mı bir ömürlük umuda,bir avuç sevincin. yol meçhul, yolcu tedirgin. Kör kuşlar vuruyor pencereme hanem virane . . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Muhittin Ulupınar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.