..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Muhittin Ulupınar




27 Ocak 2005
Yâre Mektuplar 6  
Muhittin Ulupınar
Bu renksiz, kokusuz, umutsuz mektup hangi postacının ellerine sığabilir?


:BEJE:
bu karsız ve ayazsız o kadar soysuz kış günleri, şuh bir kadın gibi asılıyor dudaklarıma, benzersiz, sınırsız bir kalabalık oluyor gözleri. Bir çocuğun boğuluşu, bir çiçeğin hissedilmeyen soluşu, ağaçların yapraklarını terketmesi oluyor yüreğim. Hayat kopuyor en kalın yerinden şehir çatlayacak kadınlar, o uykulu kadınlar o kıl kadir hafif kadınlar o doymamış arzulardan muzdarip çatlayacak. Aşk tarifsiz bir kederle bir bedevi gibi, bir metruk ev gibi, yarım kalmış bir şiir gibi kalakalacak. Kaldırımlarda vakitsiz Leylâlar, unutulmuş ve hükümsüz bir kâğıt para gibi kararsız ve umarsız gönül teraneleri, solo sevdalar, rotasız merhabalar. Şimdi akşam öyle bir akşam yâr. Gece vardiyasında varını yoğunu, bütün direncini, yarım yamalak sevincini, umutlarını ve düşlerini yitiren bir işçi gibiyim. Şimdi, bu teneke alemde kim tutar yasımı? Benzimdeki solukluğu, gözlerimdeki fersizliği, kalbimdeki kırılmışlığı hangi tabib sevdaya yorabilir? Bu renksiz, kokusuz, umutsuz mektup hangi postacının ellerine sığabilir? Ya da kalbinden başka sığınacak yeri, düşlerinden gayrı gidecek mekânı olmayan bu insanı hangi aklı selim anlayabilecek?

Ey yüreğini mesken tuttuğum yâr, bakma bu pırıltılı günlerin bir bulut gibi saçlarına ağdığına. Çevir gözlerini yüreğine, göreceksin için bir bozkır, bir kara tren, istasyon ve bekleyen yolcular...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: her şey iyi; ama...
Gönderen: Nurhan Bıdıkoğlu / İçel(Mersin)/Türkiye
21 Şubat 2005
bütün mektuplarınızı okudum ve gerçekten hissetmeyen gönüllerin kurabileceği cümleler değil onlar. mektuplarınızda dikkatimi çeken yerler oldu. ilk mektuplardan sonrakiler nedense birer paragraf kadar. bence 6 mektup değil de en azından 3 mektup kadar olsalardı iyi olurdu ve gerçekten mektup arşivi olurlardı. belkide bilmediğim gerçekler de vardır mektupların gerçekten yollandığı gibi. ama hep diyoruz ya, edebi gerçekçiliği olan eserlerle katkıda bulunabilmek bu sayfalara. umarım bu eleştirimi geliştirici olarak bulursunuz, yerici değil. yazılarınızın devamını dilerim. çok büyük ve önemli cevherler barınıyor sizde. saygı ve sevgilerimle.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yâre Mektuplar 7
Yâre Mektuplar 1
Yâre Mektuplar 3
Yâre Mektuplar 2
Yâre Mektuplar 5
Yâre Mektuplar 4

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dost Ararsan Cebine Bak
Hep Eylül Oluyor Dokununca
Öpsem Akasyalar Açar mı?
Sev Dedi Nefsim...
Heybemde Yoksul Bir Islık...
Haber Edin Kuşlar Çeksin Yasımı
Ellerimde Hayırsız Bir Mevsim, Aylardan Nisan...
Bağışla Beni Kalbim
Şimdi Dul Bir Kadındır Hayat…
Bize Yakışan Hep Keder, Hep Keder...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İltica [Şiir]
Nasıl Bilirsiniz Kalbimi? [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 2 [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 6 [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 1 [Şiir]
İnfial [Şiir]
Derviş [Şiir]
Bezgin [Şiir]
Ey Şiir Ey Şair Ey Okur... [Eleştiri]
Şiir, Şair, Okur... [Eleştiri]


Muhittin Ulupınar kimdir?

kefil olunca hayat,kalbimi yağmurlara açtım. can verdim ipekten düşler için,gönülden göç ettim;göçmen oldum. ten için,ruh için,gönüllerde rahmet çoğaltmak için çıktım mahzenimden; derviş oldum. gece bir bedevi kızı ;yürek münzevi. aç kapıyı bezirganbaşı! çok uzun yollardan geldim. ben bir garip çerçi. heybemde mutluluk iksiri uykularınıza sığmayacak düşler. var mı bir ömürlük umuda,bir avuç sevincin. yol meçhul, yolcu tedirgin. Kör kuşlar vuruyor pencereme hanem virane . . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Muhittin Ulupınar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.