..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlarım her zaman gerçekleşmiyor, ama yine de her zaman umuyorum. -Ovid
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Muhittin Ulupınar




2 Nisan 2007
Bağışla Beni Kalbim  
Muhittin Ulupınar
Bir yanımız hep boşalır yavaş yavaş, içimizden bir rüzgâr esip geçer, bir sağanak başlar da, anlayamayız kalbimiz bizden utanır, rahmet kesilir hanemizden, gözlerimiz aynalardan utanır. Öfkeyle söylenirken arkasından, o giden kendimizdir.


:BEGH:
Bağışla beni kalbim, yorgun bir kuş gibi düştüm pervazlarına hayatın. Bir tutam hüzün, bir avuç keder, bulutsuz bir gökyüzünden gayrı nem kaldı? Ömrüm sevinçlerim talan edilmiş bir yeryüzü korunaksız ve sıvasız. Gözlerimde sahipsiz ve umarsız bir kız çırpınıp duruyor. Hangi tarafından baksam kalbime talan, hangi tarafından tutsam hayatın ellerimde rüyalarıma bile sığmayacak yalan.

İnsanlar var, gözlerinden kendini ele veren, bakışlarından hayatı donduracak kadar kederli, kuşları öldürecek kadar manasız, yağmurları durduracak kadar naçar… o eskiyen yüreğinde bulut bulut merhamet, pörsümüş dudaklarında muhabbet, bedenine dar gelen gönlünde tarifsiz hasret… tebessüm aşute bir dilber gibi iğreti ve biçimsiz durur dudaklarında, her daim pervazlara konmuş bir güvercin gibi tedirgin, anasız bir çocuk gibi sessiz, minaresiz camiler gibi dokunaklıdır. Acı en gerçek ve asil tavrıyla asılr kirpiklerine. Yağmurun sesi kesilir de dün gibi olur, çiçeğe durmuş özlemler, hicrana düşen yürek, kanayıp duran vuslat, hayatı yoran, dürtükleyen sevdası çoğalır; künyesine şivan, bahtına gurbet düşer. Bir kenar mahalle dilberinin kapısını aşındırır, gözlerini, ellerini ve tenini eskitirken gençliği, vaktinin en geçmişi, mevsiminin hazânı olur. Başlayabilmek için yeniden, yer bulabilmek için gönlüne bin kuşu kurban etmek ister, bir seher vakti çekip gitmek. Bu hayatın tasarrufudur ondan, ömrünün kefaleti.Yazısı silinmez alnından,suları hep yanar. kederi hovardadır tebessüm firari.

Bir bedevî hüznü var bu hayatın gözlerinde. İnsanlar arasında sinsi bir yalnızlık, gözlerde keder, dudaklarda sükût var. Yetmiyor kelimeler halimizi anlatmaya; duygularda kifayetsizlik yüzümüzde başkası var. Başkası olmak en büyük marifetimiz olmayanı oldurmak, kaçmak, kurtulmak hususunda. Bir yanımız hep boşalır yavaş yavaş, içimizden bir rüzgâr esip geçer, bir sağanak başlar da, anlayamayız kalbimiz bizden utanır, rahmet kesilir hanemizden, gözlerimiz aynalardan utanır. Öfkeyle söylenirken arkasından, o giden kendimizdir.

Bağışla beni ey kalbim, perçemlerini şuh kahkahalarıyla kaldırımlara bırakan, gülümsedikçe hafifleyen hafifledikçe gülümseyen hayat, mahremi kalmayan hayat, ölüsü olmayan şehir, naylon aşklar... hoyrat tebessümler....



Muhittin ULUPINAR




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dost Ararsan Cebine Bak
Hep Eylül Oluyor Dokununca
Öpsem Akasyalar Açar mı?
Sev Dedi Nefsim...
Heybemde Yoksul Bir Islık...
Haber Edin Kuşlar Çeksin Yasımı
Ellerimde Hayırsız Bir Mevsim, Aylardan Nisan...
Şimdi Dul Bir Kadındır Hayat…
Bize Yakışan Hep Keder, Hep Keder...
Mektup Selam Söyle Benden Sılaya . . .

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yâre Mektuplar 7
Yâre Mektuplar 1
Yâre Mektuplar 6
Yâre Mektuplar 3
Yâre Mektuplar 2
Yâre Mektuplar 5
Yâre Mektuplar 4

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İltica [Şiir]
Nasıl Bilirsiniz Kalbimi? [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 2 [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 6 [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 1 [Şiir]
İnfial [Şiir]
Derviş [Şiir]
Bezgin [Şiir]
Ey Şiir Ey Şair Ey Okur... [Eleştiri]
Şiir, Şair, Okur... [Eleştiri]


Muhittin Ulupınar kimdir?

kefil olunca hayat,kalbimi yağmurlara açtım. can verdim ipekten düşler için,gönülden göç ettim;göçmen oldum. ten için,ruh için,gönüllerde rahmet çoğaltmak için çıktım mahzenimden; derviş oldum. gece bir bedevi kızı ;yürek münzevi. aç kapıyı bezirganbaşı! çok uzun yollardan geldim. ben bir garip çerçi. heybemde mutluluk iksiri uykularınıza sığmayacak düşler. var mı bir ömürlük umuda,bir avuç sevincin. yol meçhul, yolcu tedirgin. Kör kuşlar vuruyor pencereme hanem virane . . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Muhittin Ulupınar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.