..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilen sever. -Leonardo da Vinci
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Şahingöz




24 Nisan 2002
Sizin De İmdaaat Diyesiniz Gelmiyor Mu?(*1)  
Güncel

Şahingöz


Malumunuz üzere...


:BJAI:
Kışın uzantısı karanlık kasvetli günlere yakışır haberler okuyoruz basında.
Gerçi bu haberler henüz gerçekleşmiş olmamakla birlikte,yakın gelecekte gerçekleşmesi yüksek olasılıkta olduğundan;sıkıntısı benim yüreğime şimdiden düştü,sizlerle paylaşayım dedim.
Ne yazık ki bilgi bazen mutsuzluk ve acı verir bilirsiniz.Cahil kişilerin çok kolay mutlu olmalarının sebebi budur.Ama izedebiyat okuyucusu aydındır,tercihini çoktan bilgiden yana yapmıştır.!Bu nedenle sizinle paylaşmakta beis yoktur.
Bu haberler bir süredir alçak düzeyde medyada yer alıyordu.Ama daha önceki yazımda vurguladığım gibi geç algılayan toplum olduğumuzdan,henüz ‘yandım aman! sesleri gelmedi.Toplum henüz başına ne geleceğinin farkında değil!
Ama Şahingöz endişeli...Bir süre sonra bugünkü mali durumumuzu bile arayacağımızın farkında?Yok öyle kriz kahinliği falan yapmayacağım.Sadece birileri cüzdanınızı biraz daha boşaltmayı planlıyor,ona göre!
Biliyorsunuz,Maliye yeni bir vergi tasarısı hazırlıyor.Müjdeler olsun ki yakında nurtopu gibi yeni bir vergimiz olacak.ÖTV !
Özel tüketim vergisi cebinizdeki son kırıntıları toplamak için bire bir.Çünkü bu vergiyi KDV ile birlikte katlamalı olarak ödeyeceksiniz.
Yani verginin vergisini ödeyeceksiniz!
Hani nasıl şu anda akaryakıt ve doğalgazda rafineri çıkış fiyarına önce ATV(akaryakıt tüketim vergisi)koyuyorlar;sonra da bunun üzerine KDV bindiriyorlar,işte onun gibi!
Bu işin hukuka,Anayasaya uygunluğu nedir?Ben bilemiyorum ama basit mantıkla bana bu uygulama haksız geliyor.
İşte yakıt örneğindeki gibi,verginin vergisini tahsil etmek eylemi,ÖTV ile iyice yaygınlaşacak!
Hayırlı olsun vatana millete!

İkinci müjdeli olay ise kışın doğalgaz giderlerinden canı yanmış olanları daha çok ilgilendiriyor.
Bildiğiniz gibi ödediğimiz fatura bedelinin içinde,maddi olarak kullandığımız gazın bedeli dışındaki bazı fasıllarda, gizli olarak bize yansıtılan giderler var; pahalı ihalelerin,gereksiz promosyon ve reklam giderlerinin(*2),eş-dost-yandaş kayırmasının giderleri gibi.
Bunlara şimdi yeni bir kalem eklenecek ki sormayın gitsin!
Artık sorumlusu kimse; Botaş veya Bakanlık, oturmuşlar diğer bazı ülkelerle,tüketeceğimizden daha fazla doğal gaz satınalma anlaşmaları yapmışlar.Eğer taahhüt ettikleri miktarda doğal gaz satınalınmaz ise,anlaşma gereği bu ülkelere 500 milyon $ tazminat ödenecekmiş.
Gerek krizin etkisiyle küçülen ekonomi,duran yatırımlar,doğal gaz pahalı olduğu için tüketicinin kullanımını kısması sonucu söz verilen miktarda doğalgazın satınalınması olanağı yokmuş!
Düşününüz,sizler hangi şartlarda ve hangi tutarlarda tasarruf yaparken,birileri dehşetli büyüklükte parayı tazminat olarak ödeyecek.Veya gazı alıp,kullanım fazlasını boşa yakacak.
Eh şan olsun!
Nasılsa tüketici bunu da öder!
Siz bu tazminatı; yanlış planlama yapanların ve böyle ağır yaptırımlara imza atan yöneticilerin mi ödeyeceğini zannetmiştiniz?
Durun daha bitmedi.Bu arada Botaş genel müdürü yaz(!)aylarına doğru doğal gaz fiyatlarında indirim yapacaklarını,isteyenin artık rahatça tüketip ısınabileceğini(!) müjdeledi.
Böyle dalga geçilmesine basın tepki verince,ertesi gün güya düzelttiler.’Yaz aylarında doğalgazın soğutma amacıyla da kullanılabileceğini’ beyan etti,kurumdan birileri.
Yerseniz!
Sanki doğalgazla soğutmanın yaygın bir teknolojisi ve kullanımı varmış gibi!
Bakalım daha neler olacak!

Şahingöz 17/04/2002


Ek Notlar:
(*1) Bir Dost mesaj attı.Başlığa takılmış.Diyorki benim bildiğim Şahingöz böyle konuşmaz!Şöyle der: U..n yuh olsun be! (Bayanlar affınıza sığınırım,ben yine kabalaşmayacağım ama dostum böyle söylüyor!)
(*2)27 Nisan 2002 tarihli gazetelerden:İstanbul Belediyesinin firması Kiptaş;geçmişe özlem duyanlar için 'Osmanlıda Sosyal Yapı ve İstanbul' isimli bir Osmanlıca dilinde bir kitap için 110 milyar lira harcadı!
29 Nisan 2002 tarihli gazeteler:Belediye daha önce kendi kuruluşu İston'un döşediği kaldırımları söküp yeniden yapmak için trilyonluk yatırım planlıyor!
Yorumsuz.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muz Cumhuriyeti
Aslında O İyi De...
Yeni insan türü, Homo Ekonomicus
Neden Bu Kadar Çok Kötülük Var!
Bir Lider Aranıyor!
Trafik ve İnsan
Eleştiriye Katlanabilmek Güçlü Olmak Demektir!
Yurdumun İnsanının Bir Bölümünün Uygar Olmak Gibi
Bıyık Handikaptır
Şiddet Kültüründen Manzaralar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kişinin Kendine Ettiğini, Düşmanı Etmezmiş! [Öykü]
Suya Sabuna Dokunmadan [Deneme]
Mahalle Baskısı [Deneme]
Türk İmajı [Deneme]
Hakan Kocayınca... [Deneme]
Türkiye Karşıtlarına Gereken Cevabı Verm [Deneme]
N.A.R.O. 'cu Gençler, Helal Olsun Size! [Deneme]
Doğruyu Bulabilmek İçin Onun Gibilerine İhtiyacım& [Deneme]
Bir Afetten Daha Kötü Bir Şey Varsa, O da Afete Hazırlıksız [Deneme]
Eğitim Şart! [Deneme]


Şahingöz kimdir?

ŞAHİNGÖZ. Yaşı artık kemale erdiğinden,biraz huysuzca biridir!Biraz kızgın gözükse de,bu müzmin bir muhalif olduğundan değildir. Gerçekte apolitiktir!Onun isteği zeki,aydın insanlarla söyleşmektir!

Etkilendiği Yazarlar:
M.A.S.H. (Kult filmi izleyeniniz var mı?)


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.