..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Deney, herkesin hatalarına verdiği addır. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Adem KORKMAZ




10 Mayıs 2007
Uyuşmuş Beyinler  
Adem KORKMAZ
Medya ve bazı çevreler bu iş den çok büyük rantlar elde ediyor.Birileri sporla-kumarı bilinçli olarak karıştırıyor ve bu şekilde lanse ediyor.Spor;hareket demektir,terletir,kalp atışlarını hızlandırır ve insan sağlığına faydalıdır.Şimdi 11-11 eşittir yirmi iki.Bu yirmi iki kişi bu işi yapıyor anladık Peki bunlarla ilgilenen 22 milyon spor mu yapıyor?Maalesef gençliğimiz kurban ediliyor.Bu kadar abartılı bir şekilde bağlanmak,işi çok daha fazla ileriye götürerek Müslüman Türk gençliği derin bir gaflet uykusuna yatırıyor


:BIJC:
Dünya nereye gidiyor,Kan,gözyaşı,açlık,sefalet her yerde.Üzülmemek ve duyarsız kalmak elimizde değil.Geçen gün akşam bir tv kanalında Somali izlenimlerini anlatan ihh yetkilisinin açıklamalarını dinledim.Somali de 1991 tarihinden günümüze kadar devletsiz yönetildiğini ve bu boşluğun çeşitli gruplarca kurulan mahkemeler sayesinde doldurulduğu söylenmekteydi.Daha sonra bu mahkemeler tek çatı altından yönetilerek İslam mahkemeleri adını alarak Somali de huzur ve güven oluşturmak adına son derece başarılı işlere imza atarlar.Yani anlayacağınız Somali de huzur başlar,kaos biter, güven oluşur.Kaderleri artık açlık olmayacaktır.Geleceğe yönelik yapılan araştırma verileri bunu gösterir.

Gözlemci Somali’nin son yüzyılın dan da bahsediyordu.Bundan yüzyıl önce İngiltere,Fransa gibi batı ülkeler oraya özgürlük ve demokrasi (!)götürmek için gelmişler.

Ve Somali’yi beş parçaya bölüp bir asırdır zavallı halkı sömürmüşler,öyle ki Somali halkı açlığın pençesine düşmüş bunla yetinmeyip açlıktan ölmüşler ve bu utanmaz sömürgeci mahluklar hala ordalar.Ve Şeytan baş uşağı ABD geçen hafta bu halkın üzerine sarin gazı içeren bombalar yağdırdı.Açlıktan ölüm yetmiyormuş gibi birde ateşle karşılaşılması sanırım olabilecek en kötü şey!...Gözlemci Somali halkının Türk milletine olan sevgisinden bahsetti.Kız çocuklarına verilen en popüler ismin İstanbul olduğunu söyledi,İstanbul’dan sonra Mekke,Medine isimli kız çocuklarından bahsetti.Bu masum çocuklar biz bu yazıyı yazarken açlıktan ölmüş olabilirler yahut ABD destekli Etiyopya askerlerinin silah ateşine de maruz kalmış olabilirler.Afrika da ki açlık çok büyük boyutlara ulaşmış durumdadır.Dünyanın savaş odaklı gündeminden dolayı Afrika da ki açların durumu artık umursanmamaktadır.Ve son bir yıla yakın zamandır bu konuyla alakalı çok nadir birkaç küçük habere ulaşabilirsiniz.Bu kadar küçük bir konu oldu.Geçen İnsana hizmet adına bir bilim çalışmasından bahsedildi.Küçük bir deney için yarım milyar dolar harcanmış.Ve sonuç alınamamış.Bu deneyi yapan batı ülkesinde ki kurum “Bu işi insanlık için yaptık” Diyerek sahtecilik göstermiştir.Deseydi ki batı ulusu için yapıyoruz inandırıcı olurdu.İnsanlık’dan bahsediyorlar.Afrika da batının yıllarca sömürdüğü bu kıtada saniyede yedi kişi açlıktan ölürken,senin bahsettiğin insanlık iğrenç ve komik.Bu insanlık için yok ettiğin yarım milyar doların beş’de birini bu aç insanlar için kullansaydın açlık önümüzdeki on yıl için o bölgeleri terk edecekti.İki yüzlü aşağılıklar...

“1980'li yıllarda özellikle Afrika'daki açlık medyanın yoğun ilgi gösterdiği bir olguydu. 1990'ların sonlarına doğru haber değerini yitirmeye başlayan açlığa medya günümüzde lajitatif bir deney söz konusu değilse çok az yer veriyor. Milyonlarca insanın zifiri bir fısıltıya ölüp gidişine vicdani bir sızı pahasına seyirci kalmak isteyenler şimdi göz yumma ve yüz çevirme aşamasındalar. .” “Açların fotojenisi 35 kilo kadınlar, 45 kilo adamlar, adı konmadan mezara konan bebekler...nostaljik bir karaltıya dönüşerek rafa kaldırıldı.." Müslümanların coğrafyasında gezen karabulutlar ne zaman dağılacak bu apayrı bir soru,ama ülkemizin üzerinde gezen bulutları yok etmeden hiçbir yere müdahale edemeyiz.Önce ülkemizdeki vurdum duymazlığın ortadan kalkması gerekir,medyaya çeki düzen vermek,halkı bilinçlendirmek gerekiyor.Kaç zamandır gündemden düşmeyen bir konu;”Türkiye Parçalanabilir” hayretler içerisinde kalmamak elde değil!Bu çok yetkili ağızlardan duyulan açıklama kimsede etki yapmıyor,”Vur patlasın Çal oynasın” Kimsenin umurunda değil! Saçma sapan haberlerle dolu ve dış ajansların internet sitelerinden tercüme edilerek hazırlanmış gazeteler 200 binin üzerin de satış elde ederek en çok trajlı gazeteler arasına giriyor ,Haydar Dümenin yazıları satır,satır irdeleniyor,porno içerikli internet siteleri en fazla ziyaretçiyi sağlıyor ve sayamadığım onlarca yanlış işler itibar görüyor.Böylesine bir ortamda yukarıdaki bahsettiğim” açlık” kimin umurunda,”Türkiye bölünebilirmiş “Onlara ne neden alakadar olsunlar?Fenerbahçe’nin Yüzüncü yılını dolduruyor olması çok daha fazla önemli,Osmanlı tarihiyle ne işleri var!Bir taraftara soruyorum;-T.C den önce Türkler hangi devleti kurmuştu?-Abi Tarih dersim iyi değil!Cevaba bakın!Kıyaslama yapmak için tutuğu takımla alakalı sorular sorduğumda eksiksiz,tüm kadro isimleri ve kurulu tarihleri vb… Cevaplıyor… Bizim sitemizde gazetelere girildiğinde en çok hangi gazetenin tıklandığına bakıyoruz!Spor gazetesi. Medya ve bazı çevreler bu iş den çok büyük rantlar elde ediyor.Birileri sporla-kumarı bilinçli olarak karıştırıyor ve bu şekilde lanse ediyor.Spor;hareket demektir,terletir,kalp atışlarını hızlandırır ve insan sağlığına faydalıdır.Şimdi 11-11 eşittir yirmi iki.Bu yirmi iki kişi bu işi yapıyor anladık Peki bunlarla ilgilenen 22 milyon spor mu yapıyor?Maalesef gençliğimiz kurban ediliyor.Bu kadar abartılı bir şekilde bağlanmak,işi çok daha fazla ileriye götürerek Müslüman Türk gençliği derin bir gaflet uykusuna yatırıyor.Uyuşmuş beyinler,körelmiş bakışlarla iyiye gitmiyoruz.Ve tabi bu durumdan en çok Haydar Dümen ve onun çizgisinde ki çizerler Faaliyetler ve az önce bahsettiğimiz gazeteler faydalanıyor,Tirajları yükseliyor,ceplerine para giriyor. Gençliğimizi kurtarmamız gerekiyor,bu işe önce kendimizden başlamalıyız.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Şiir Nasıl Olmalı? [Şiir]
Şaşı Dünya [Şiir]
Seni Sana Bırakıyorum [Deneme]
Sevgiliye Mektup - 1 [Deneme]
Belarus Minsk'de 4 Ay [İnceleme]
Türk Şiir'i Nereye Gidiyor [İnceleme]
Murat Göğebakan ve Gülpembe [İnceleme]
Fatih Abb ve Müzik [İnceleme]
Türkiye de Edebiyat ve Dergicilik [İnceleme]
Güneş ve Gerçekler [İnceleme]


Adem KORKMAZ kimdir?

Yarım Kalan Dua,Kartallar Leş Yemez Romanlarının Yazarı,Yüzlerce şiirin sahibi ,Hicran Dergisinin mimarı ve yazı işleri Müdürü.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Adem KORKMAZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.