..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herşeye imgelem karar verir. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Sanat ve Sanatçılar > Adem KORKMAZ




24 Mayıs 2009
Fatih Abb ve Müzik  
Cankan

Adem KORKMAZ


Medyanın aç gözlülüğü sanatı,sanat olmaktan çıkartıp maddiyata endekslediği günümüzde,parası olan kişiyi bize sanatçı olarak sunma cüretni gösterebiliyor.Medyanın bu tutumu unkapanını "kurtkapanı" yaparken müziğin ve tabi sanat dünyasının üstünde kopkoyu bir sise dönüşerek anlam buluyor.İnternetin de hayatımıza girdiği bu zamada müzik dünyası ne zaman sona ereceğini bilmediği ,büyük bir sancı içerisinde kıvranıyor.Tüm bunlar olurken sanat nedir,müzik nedir,yada sanatçı nedir gibi bir çok soruya cevap verecek,verdiği cevap herkes tarafından kabül görecek sanatçı da bulunamıyor


:BHGF:
Medyanın aç gözlülüğü sanatı,sanat olmaktan çıkartıp maddiyata endekslediği günümüzde,parası olan kişiyi bize sanatçı olarak sunma cüretni gösterebiliyor.Medyanın bu tutumu unkapanını "kurtkapanı" yaparken müziğin ve tabi sanat dünyasının üstünde kopkoyu bir sise dönüşerek anlam buluyor.İnternetin de hayatımıza girdiği bu zamada müzik dünyası ne zaman sona ereceğini bilmediği ,büyük bir sancı içerisinde kıvranıyor.Tüm bunlar olurken sanat nedir,müzik nedir,yada sanatçı nedir gibi bir çok soruya cevap verecek,verdiği cevap herkes tarafından kabül görecek sanatçı da bulunamıyor.
Bu yüzden müzik denince aklıma gelen ilk kişiden bahsetmek istiyorum.

2008 Ağustos ayında Dostum Rauf Yusuf Er vasıtasıyla tanışmıştık.Karşılaştığımızda neşeli tutumları,hayata olumlu bakışı ve tabi liderlik vasfı ilk göze çarpan özelliği gibi duruyordu.Zaman ilerledikçe daha fazlasına şahit olacaktım.




Her şeyi ile özgünlüğü,sıcaklığı ve tabi yapmak istedikleri geldiği noktanın tesadüf olmadığını gösteriyordu.

Kararlı,ne yaptığını bilen,sürekli üreten,her şeyden haberi olan, merhametli ve tabi ilgiliydi...Bütün bunların yanında mütevazi olması onu lider yapıyordu..

Kimden mi bahsediyorum?

Tabiki Fatih Abb den! Yani Alemin Büyük Bestekarı,Cankan grubunun kurucusu,ezberlediğiniz bir çok şarkının söz ve müziğine imza atan şair,tek kişilik
beste fabrikası, Fatih Altıntaş!

O başkalarını alçaltarak değil,kendini yücelterek yürüyor.

Herşeyi denediğini gördüm ama sadece yapabildiklerini yapıyordu.. Zekası ve olayları yorumlama tarzı pek nadir insanda vardır.
"Başkasından üstün olmamız önemli değildir. Asıl önemli olan şey, dünkü halimizden üstün olmamızdır."İşde Fatih Abb yi başarılı kılan buydu.Başkasından üstün olmak için değil,dünkü halinden üstün olmak için gayret sarfediyordu.Bunu pek az sanatçı uygular.
Benim tarifime göre; Sanatçı ebediyete hükmeden insandır. Tesirlerinin nerede biteceği asla bilinemez.

Fatih Abb deki bu özelliği gördüğüm için bu yazıyı yazıyorum.

O nu Tv lerde sık sık gördüğünüz şarkıcılarla kıyaslamak büyük yanlış olur!.

Sürekli aradığına şahit oldum! Arayış içinde olmak Allahın insana verdiği ender duygulardan biridir.Bu gün altın arayan bakır bulurken,yarın bakır arayansa altın bulabilir.Onda bu bilinç hakim.O yüzden sanat dünyasına adım atmak isteyenlere tavsiye edeceğim güvenilir insanlardan birisir.Sizi zevkle dinler.
Halkdan hiçbir zaman kopmamış,fabrikada çalışan bir işçiden çok daha fazla çalışan,üreten,iz bırakan gerçek sanatçıdır..

Bu yönüyle onu bir daha kutluyorum.

"Hatayı açıkça görmek insanı harekete geçirir. İnsan ancak düştüğünü fark ederse ayağa kalkabilir."Sanata kendini adayan insalar için düştüğünü farketmek kadar yararlı bir ders olamaz! Düştüğünü bilirsen ayağa kalkarsın!Günümüzde her taraf düştüğünü farkedemeyen sanatçılarla doluyken Fatih Abb nin düşmek gibi bir kaygı gütmediğine şahit oldum.Bu onun Abb oluşunun isbatıydı..

Müziği bir öyküye,şiir benzetiyorum,bir şiirin uzun olması onu güzel kılmaz!Bir öykünün sayfalar dolusu yazılmış olmasının bir anlamı yoktur!Anlamlı olan onun uzunluğu veya kafiyesi değil iyi olmasıdır.

İyi nin tarifini en güzel yapan sanatçılardan biride Fatih Abb dir."Umutla yolculuk etmek, gidilecek yere varmaktan çok daha güzeldir"

"Seni diğerlerinden farksız yapmaya bütün gücüyle gece gündüz çalışan bir Dünyada,kendin olarak kalabilmek,dünyanın en zor savaşını vermek demektir.

Bu savaş bir başladımı,artık hiç bitmez!..."

Fatih'i burdan selamlıyor bitmeyen ve hiç bitmeyecek olan savaşı (inş) asla kaybetmeyeceğini müjdeliyorum..



Adem Korkmaz




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Belarus Minsk'de 4 Ay
Türk Şiir'i Nereye Gidiyor
Murat Göğebakan ve Gülpembe
Türkiye de Edebiyat ve Dergicilik
Güneş ve Gerçekler
Bilgi ve Hayat
Hicran Dergisi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Şiir Nasıl Olmalı? [Şiir]
Şaşı Dünya [Şiir]
Seni Sana Bırakıyorum [Deneme]
Sevgiliye Mektup - 1 [Deneme]
Uyuşmuş Beyinler [Eleştiri]


Adem KORKMAZ kimdir?

Yarım Kalan Dua,Kartallar Leş Yemez Romanlarının Yazarı,Yüzlerce şiirin sahibi ,Hicran Dergisinin mimarı ve yazı işleri Müdürü.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Adem KORKMAZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.