..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir kimse, neden oltasını, içinde tek bir balık olmadığını bildiği bir göle sarkıtır? -Adalet Ağaoğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > gülçin




1 Ağustos 2008
Anahtarsınız  
Zoru başarmanın anahtarı kendinizde saklıdır.

gülçin


Zoru başarmanın anahtarı kendinizde saklıdır.


:BBGD:
     Güneş bir başka doğdu bugün. Bambaşkaydı her şey. Çiçekler ayrı gülümsüyordu sanki. Herkesin tüm iyiliği üzerindeydi. Her şey o kadar iyiydi ki onların içinde kendimi kötü hissettim. Tüm kötülüklerin kaynağı benmişim sanki. Kötü olan içimdeki bir başka benmiş.
     Bu zaman kadar görememişim hiç kimseyi. Herkesi kötü, her şeyi bana karşı bilmişim, karşı ve kötü olanın ben olduğumu bile bile. O kadar kötüymüşüm ki o fesatlıktan örülü perde kalkmamış gözümden. Bugün sanki o perde Allah tarafından kaldırılmış ki güzel bir gün geçirebileyim diye. İhtiyacım olan, tek, güzel eşsiz bir günmüş. Ya da değil Allah bilir.
     Tüm bu senaryonun aksine herkes ve her şey iyi değil beklide. Ben böyle baktığım için her şey güzel. Ben böyle olmasını istediğin için herkes iyi. Zaman mekân bana ait.
      Bu şekilde bir sürü senaryo yazabilirim. Her şeyden önce anahtar bende. Ben istediğim kapının anahtarını açıyorum. Ben ne istersem hayatımda o oluyor. Ya da ben o kadar. Çok fazla istiyorum ki, hiçbir şey yeterince iyi-kötü olmuyor. Yani işin özü benim.
     “Ben varsam her şey var, ben yoksam hiçbir şey yok.” Bu böyle. Herkes kendine dönüp baksın bakalım. ‘Ben kimim, ben neyim?’ diye. Doğru da iyi de kötü de biziz. Her şeyin nedeni biziz.
     Şimdi tüm bunları söyledim diye kendinizi dünyanın merkezi yapmayın! Sakin olun bir düşünün bakalım doğru mu söylediklerim. Size göre çok saçma ve yanlışsa zaten bu satıra ulaşamazsınız. Buraya gelebilen okuyucu fikri az-çok benimsemiş ya da “Hımm olabilir, belki…” gibi düşük ihtimaller vererek merakla bu satıra ulaşmıştır. Yani azıcık da olsa inanmıştır. Zaten bir şeye inanmazsak hayatta ne olabilir ki?
     Her neyse konuyu çok fazla dağıttım. Eğer “Anahtar benim.” Diyorsanız tamam. Artık kendinizi doğru kapılara sevk etmenin vaktidir. Umarım doğru kapıları açacaksınız ama unutmayın siz her şeyin kapısını açabilirsiniz. Öyle merakınıza yenilip, “A burada ne varmış?” deyip yanlış olanı yapmayın. Yanlış ve kötü olan her zaman iyi görünür. Siz doğruya yönelin, doğruya bakıp, doğruyu isteyin. Tamam doğrular her zaman iyi sonuçlar getirmez ama biz biliriz ki; “Sonunda iyiler mutlaka kazanır(!)”
     Neyse siz yine kendinize ‘Hint Kumaşı’ gözüyle bakmayın. İyi ve doğru olanı kendiniz için isteyin. Zaten bir süre sonra karşınıza iyi olan her şey çıkacaktır. Siz de bunu fark edip mutlu olacaksınız.
     Şimdi gelelim esasa. Eminim herkes içinden “ Sen çok yapıyorsun ya!” diyorsunuzdur. Hayır. Ben devamlı yapamıyorum. Çünkü insanım, doğuştan kusurluyum. Sürekli her şeyi isteyen bir nefse sahibim. Yani ben de Yaradan’ın yarattığı sıradan, aciz –kendi namıma- salak bir kulum. Ama –kendimi övmek için değil- saf kalpli, iyiyi isteyen biri olduğum için şimdiye kadar işim iyi gitti. Her şey mükemmel mi? Tabi ki ‘hayır’. Ama bu da bakış açısına göre değişir. Ben de doğru bakıp “Her şey güzel, mükemmel, iyi.” Diyorum. İnanıyorum ki sonlar yeni başlangıçların ilk adımıdır. İnanıyorum ki sonlar iyi güzel başlangıçlar getirecek.
     Tüm sözlerin esası: Siz anahtarsınız. Siz teksiniz. Eşsizsiniz. Siz doğrunun anahtarısınız ve anahtar kelime de doğruluktur.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnsanı Anlamaya Çalışmak
Nefret Et!
Yorgunluk Hali
- - - Yük - - -
Başkalarının Ol (Ma) !
Kelimeler Yetse
Yazma İhtiyacı
Son/şık
Sonlansın Artık - Bıktım
İnsan

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kendim Hakkında
Zamansız Ayrılılardı Hep Can Acıtan
İlk Çisinin Ardından

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Mevsimlerden Kış Şimdi [Şiir]
Sana Gül Bahçesi Vaad Etmedim [Şiir]
Doya Doya Yaşa [Şiir]
Zor Karmaşık Sıkıcı [Şiir]
Söylemek İstediklerim [Şiir]
Hepsi Gerçek [Şiir]
Fark Eder [Şiir]
Hayat Gazisi [Şiir]
Zor... [Şiir]
B (Aşk) Asına [Şiir]


gülçin kimdir?

burada yazarlık tanımı diyor ama ben yazar değilim. sadece denemeler yapıyorum. hani deneme alanında değil de farklı farklı alanlarda değişik çaışmalar. gelişimimi hep beraber göreceğiz. . .

Etkilendiği Yazarlar:
ayşe kulin,reşat nuri güntekin,ahmet altan , ipek ongunbert kaplan (devamını sonra yazacağım...)


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © gülçin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.