..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > gülçin dağhan




29 Temmuz 2009
İnsanı Anlamaya Çalışmak  
gülçin dağhan
Kendimizi bir hiçliğin içinde hissederken aslında hayatın biz olmayınca bir hiç olduğunun farkına varmamışız.


:BBEC:
Spontane hayatlarda yaşarken varlığın öznesini fark etmek ne de güçtü bizim için. Kendimizi o kadar akışına bırakmıştık ki ellerimizle tutabileceğimiz hiçbir şey yoktu hayatımızda. O kadar boş vermiştik ki her şeyi. Zaman zaman kendimizi de. Unutmuşuz hayatta en değerli olduğumuzu sürünüyoruz. Kendimizi bir hiçliğin içinde hissederken aslında hayatın biz olmayınca bir hiç olduğunun farkına varmamışız. Sokak ortasında koşan bir deli kadar bilinçle bakamamışız hayata. Hem ona deli demek ne haddimize o da belli değil ya neyse. Varlığımızı hak etmediğini düşündüğümüz dünyaya küsüvermişiz elimizde olmadan. O kadar bencilmişiz de aynı zamanda. İnsan kelimesinin barındırdığı tüm kötü sıfatları illa ki yerine getirmeyi bir görev bilmişiz kendimize. Ne zor, ne akılsız, ne mutlak… kötülüğün aslında insanın özünde değil yaşamda var olan çeşitli virüslerden kanımıza bulaştığına inanmamışız bir türlü. Kötü olanı benimseyivermişiz. İnsanın kendini karalamak ihtiyacı ne kötü. Ve ne aciz insan kendini hiç sayarken. Değeri bilinmez bir varlık evet. Ama bu bilinmeyenlik kötü değil ki. Paha biçilemediğinden hiçbir şey söylenmez. Ama kötü algıları her zaman açık olan insan bunu hep kötü algılar kendini değersiz ilan eder. Neden iyi olanı yakıştıramayız kendimize? Neden bu mutsuzluk için çabalamak? İnsan deyip geçmek isterdim tüm sorularımın cevabına ama yakışmaz ki insan oğluna boş vermişlik, fark edememezlik. Yakışmaz ona kendini hiç saymak. Ama biraz farkındalık olsaydı keşke doğasında. Keşke farkındalık da insanın tüm niteliklerini dışarıdan aldığı gibi sonradan edinilen değil de özünde var olan olsaydı. Bir insana kendinin değerli olduğunu göstermek ne de zormuş. Neden insan kendine değer biçmeyip kendini hep bit pazarının göbeğine atıverir ne bu kendine inanmazlık? İnsanı anlamak zor. Bundan dolayı yaşamı anlamak da zor. Ve anlayamadığın bir yaşamda yaşamak için koşuşturmak da zor. Bu zinciri kırabilmenin temel yolu insanı anlamak. Ama bu garip psikolojideki varlığı bir diğer insanoğlunun çözmesi de oldukça güç. Bu sebeple sorunu tersinden çözeceğiz. Yani önce yaşam içerisindeki koşuşturmamızı kendimizce anlamlı kılacağız. Sonra yaşamı anlamak için çaba sarf edip anlamasak da bazen anladığımıza kendimizi inandıracağız. Ve en sonunda insanı anlamak için bir kapı aralamış olacağız. Sonrası için herhangi bir önerme yok. Çünkü insanı anlamak diye bir şey yok. Her insanın ayrı bir dünya olduğu hayatta kendimizi kandırmaya da gerek yok çünkü.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nefret Et!
Yorgunluk Hali
- - - Yük - - -
Anahtarsınız
Başkalarının Ol (Ma) !
Kelimeler Yetse
Yazma İhtiyacı
Son/şık
Sonlansın Artık - Bıktım
İnsan

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kendim Hakkında
Zamansız Ayrılılardı Hep Can Acıtan
İlk Çisinin Ardından

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Mevsimlerden Kış Şimdi [Şiir]
Sana Gül Bahçesi Vaad Etmedim [Şiir]
Doya Doya Yaşa [Şiir]
Zor Karmaşık Sıkıcı [Şiir]
Söylemek İstediklerim [Şiir]
Hepsi Gerçek [Şiir]
Fark Eder [Şiir]
Hayat Gazisi [Şiir]
Zor... [Şiir]
B (Aşk) Asına [Şiir]


gülçin dağhan kimdir?

burada yazarlık tanımı diyor ama ben yazar değilim. sadece denemeler yapıyorum. hani deneme alanında değil de farklı farklı alanlarda değişik çaışmalar. gelişimimi hep beraber göreceğiz. . .

Etkilendiği Yazarlar:
ayşe kulin,reşat nuri güntekin,ahmet altan , ipek ongunbert kaplan (devamını sonra yazacağım...)


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © gülçin dağhan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.