..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir klasik herkesin okumuş olmayı istediği ancak kimsenin okumayı istemediği eserdir. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Tarihe Yön Verenler > Aydın akdeniz




6 Ağustos 2008
Ortaçağ Avrupası'nda Fuhuş Geleneği  
Aydın akdeniz
Almanya’daki Faşizan geleneğin nasıl dünden bugüne bir arka planı varsa orada, acaba Avusturya için de cinsel saplantının bir geçmişi olabilir mi? diye merak ettim. Kaynaklara baktığımda Ortaçağ Avrupa’sı ile ilgili şu bilgilere ulaştım; Kral Sigismunt, 1414 yılında beraberinde sekiz yüz atlı olduğu halde birkaç günlüğüne kalmak üzere Bern’e gider.


:BAJH:
Temel içgüdülerden biri olduğunu bildiğimiz cinsellik, akıl almaz sansasyonlara her zaman olduğu gibi bugünde konu olmaya devam etmektedir. Cinsellik, gündemdeki önemini hiç yitirmedi. Ele alınış biçimi ile toplum üzerinde yarattığı infial, siyasi krizlere neden olabilecek güçte olduğu için çoğu zaman muhalif gurupların elinde önemli bir koz olmuştur. Kennedy ve Marily Monreo arasındaki ilişki ya da Bill Clinton ile ilgili söylentiler, düne ait hatırladıklarımızdan yalnızca iki örnek. Bugünlerde ise basında Sarkozy’nin özel yaşamı çokça konuşulmakta. Renkli bir kişiliği olduğu muhakkak fakat bu özel ilginin politik açılımları ile bir ilgisinin bulunup bulunmadığını sanırım zaman koyacak ortaya.

Almanya’daki Faşizan geleneğin nasıl dünden bugüne bir arka planı varsa orada, acaba Avusturya için de cinsel saplantının bir geçmişi olabilir mi? diye merak ettim. Kaynaklara baktığımda Ortaçağ Avrupa’sı ile ilgili şu bilgilere ulaştım;

Kral Sigismunt, 1414 yılında beraberinde sekiz yüz atlı olduğu halde birkaç günlüğüne kalmak üzere Bern’e gider. Belediye başkanı genelev çalışanlarını, saray mensubu erkeklere iyi davranmaları ve onlardan ücret almamaları konusunda uyardı. Çalışanların ücretleri, Kral ve adamları oradan ayrıldıktan sonra belediyece ödendi. Aradan yirmi yıl geçtikten sonra Sigismunt İmparator olmuştur. Ulm Şehri’ni ve genelevi bir imparator olarak ziyaret eder. Elbette giderler yine belediye tarafından karşılanır.

O dönemlerde genelevlerin, prenslere, piskoposlara ve devlet tarafından gözetilen bazı kişilere timar olarak bağışlandığı kayıtlara geçmiştir. Ortaçağ sonlarında Würzburg piskoposu şehirdeki genelevlerin gelirlerini Hanneberg Kontlarına bağışlamıştı. 1577’de Michael Kuhle, İmparator tarafından genelev geliriyle taltif edilmişti.

1492 yılında Basel’de vaftiz edilmiş olan bir Yahudi kadını şehirde iffetli bir kadın bulunmadığını bunun için beşiklere bakılması gerektiğini söylemişti.

1472 yılında Nördingen belediye meclisi, papazların geneleve gitmelerini yasak etmeye cesaret edemediği için sadece bütün gece orada kalmalarını yasaklamakla yetindi.

Örnekler böylece uzayıp gidiyor kaynaklarda. Geçmişin kirli sayfalarını ortaya çıkarmanın bugüne muhakkak ki bir yararı yok ama belli bir bölgede bu türden bir durumun tekrarlar halinde gündeme düşmesi ister istemez dikkatlerimizi bir noktaya odaklıyor.
Aydın AKDENİZ
http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=772664
aakdeniz1965@hotmail.com




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın tarihe yön verenler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Marco Polo'nun Tangutlar'da Cenaze Merasimi İzlenimleri

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dr. Alexis Karel ve Dua
Kapitalizm'in Çarklarına Buddha'nın Çomağı Nasıl Sokulur?
Mina'da Hangi Şeytanı Taşlıyoruz?
Bir Zamanlar "" İngiliz Kemal'imiz" Vardı!
Kristol"ün Kehanet Küresi"nden Amerika"nın Geleceğini Okumak

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hisseden Payıma Metafizik Aşklar Düştü [Şiir]
Mihenk Taşı [Şiir]
Mana İkliminde Seyrü Sülukun, Adam da Gaflet mi Bırakır A Gönül! [Şiir]
Aynanın Ötesinde Görünen... [Şiir]
Köşe Kapmaca Oynarken Ayrılık... [Şiir]
Dilemma [Şiir]
Faust ve Pan Arasında, Bir Garip Diyalog..! [Şiir]
Sezonluk Fındık İşçilerinin Hayat Öyküsünden Bir Kesit [Öykü]
İsterik Kadın, Haydi Oradan Sen De! [Öykü]
Kapela [Öykü]


Aydın akdeniz kimdir?

Yazı vazgeçemediğim bir tutkudur benim için. Vaz geçemediğim, kendimi sorguladığım anlardır, o anlar. Kendimi bulduğum, yaşama anlamını kazandıran o ya da bu şekilde duygu yüklü anlar.

Etkilendiği Yazarlar:
Dostoyevski, Puşkin, Tolstoy, Goethe, Stendhal, Shakespeare, Cemil Meriç


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2025 | © Aydın akdeniz, 2025
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.