..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam başlangıcı olmayan bir yolculuktur. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Başkaldırı > SELMA BİRCAN




28 Aralık 2008
Yiyin Galiii!  
GAZETEVAN KÖŞE YAZARI VE EDİTÖRÜ

SELMA BİRCAN



:AIGI:
YİYİN GALİİİ!!!
İşe gitmediğim birkaç gün içinde evde televizyon kanallarına takıldım. Aman Allah’ım bu nasıl bir cehalet; bu nasıl para ve reyting uğruna insanların aklını karıştırma çabasıdır. Hayretle ve şiddetle ve hatta ürpererek seyrettim. Tabii sadece ne yapıyor bunlar deyip bende reytinge katkıda bulundum. Açıkçası bazen ürktüm bazen tedirgin oldum. Hemen kapattım televizyonu. İyi ki uğraşacak bir şeyim varmışta ve iyi ki Allah bana o aklı vermişte onları izlerken etkilenmiyorum.
Sabahları (güya sultan sıfatıyla)insanları bayan; hem de öyle böyle bayan bir seda BAYAN var. Buradaki bayan ona hitab edilen hanım anlamında değil tabii ki. Dünyanın her türlü nimetlerinden! Zamanında ve hala faydalanan(artık nasıl nimetse)sonra ekranda ahlak ve terbiye dersi veriyor. Sonra sözüm ona izdivaç programları. Dirsek çürütmeden, emek vermeden amca dayı sayesinde ekranda yer kapan birkaç kişi işte.
Hayır, aklımın almadığı şey biz 11 ay gayri Müslim mi yaşıyoruz ki 1 ayda her gün her saat ve hatta ana haberlere çıkacak kadar dini bilgileri sırf benim daha iyi ilahiyatçıyım kaygısıyla beyinleri doldurmak. Biz bir ayda mı namazı, orucu. yanlışı, doğruyu öğreniyoruz. Biz zaten küçüklüğümüzden beri ailemizden büyüklerimizden yeterince dini bilgilerimizi almıştık. Yetişkin olduğumuzda da bize hediye edilen kitaptan gerekli bilgileri alıyoruz. Neyin haram neyin helal olduğunu öğretmek onlara mı kaldı yani?
Birde profesör ayağına güya ilahiyat öğreten, geleceğin gençlerine eğitim veren insanlar çocuklarımızı bilinçlendirmek yerine kendi kavgalarını taşıyorlar ben daha iyi bilirim muhabbetiyle. Yok, içki, kumar orucu bozar mı? Yok, kadınların özel günlerinde ibadet olmalı mı? Kadınlar cenaze namazına katılır mı? Namazı kadınlar açık kılabilir mi. Makyaj abdesti bozar mı?
Tabii içki ve kumar orucu bozmaz. İçki ve kumar İMAN 'I insanlığı, karakteri bozar. Şerefi haysiyeti bozar. Neden orucu bozsun ki. İnsanlığı imanı olmayan insan neden oruç tutup namaz kılsın ki. Efendim kur'anın şu ayeti böyle bir şey yazmamış. Bunda yokmuş. Bizim Yaradanımız bize öyle güzel bir peygamber göndermiş ki bunun kıymeti bile bir ibadettir.
Küçükken hep Yaradanımıza Allah baba derdik ya. Çünkü baba gücün simgesiydi. Himaye eden, koruyan her türlü kötülükten uzak tutandı. O yaradan ki bizi zaten hep koruyor. Himayesine alıyor. Biz ne yaparsak yapalım affını esirgemiyor. Güzel peygamberimizin yüzü suyu hürmetine sayıyor.
Hadi diyelim ki ayette yok. Diyelim ki kitapta yok. İyi de bizim örf ve adetlerimiz, kültürümüzde mi yok. Bir kadına nasıl giyineceğini nasıl davranacağını, nasıl ibadet edeceğini biz kültürümüzden almadık mı? İçki ve kumarı 11 ay kullanıp biranda aşka gelen ya da tövbe etmek isteyen için orucu bozar mı tartışmasını doğrusu benim aklım almıyor.
Bir kaç kanala sahip olup tüm medyayı ele alan, para hırsına bürünüp çaresiz insanları kendilerine alet eden şu insanlara meydan verenlere şaşıyorum. Yazık hem de çok yazık. Günün birçok kısmını ekran başında geçiren, tek eğlenceleri TV olan birçok insanımız var. Biraz eğitici, doğrucu, seviyeli işler yapsalar diyorum mesela. Birde genel izleyicinin büyük kısmı kadın olunca ve bunların anne veya anne adayı olduğunu düşünürsek durum nasıl? İç açıcı mı?
Ben aslında üzülüyorum sadece. Daha önce hayatlarında neler yapıp buralara gelen, kimin eli kimin cebinde belli olmayan insanların kalkıp hanımefendi pozisyonunda ahlak dersi vermelerine bozuluyorum. Azarlamak bağırmak veya o yetkiye sahip olmak hakkını sana kim veriyor diye soruyorum. Cevap: PARA. Bence önce karşındakine örnek olman gerekiyor. Dinimi söven Müslüman olsa hesabı yani.
Aslında söylenecek çok şey var.Ben yine de konuyu açık tutuyorum,kapatmıyorum.ALLAH ISLAH ETSİN!....



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın başkaldırı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ne İ - Çin
Vicdan Eksikliği
Lütfen Bağırmayın!
Kurmanci (Trt 6
Keyfim Bugünlerde İzinli
Kirli Savaş
Ben de Özür Diliyorum
Ankara"nın Taşına Bak

Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ne Halin Varsa Gör
Kızsız Adam
Yaz - Boz
Büyümek Çok Kötü Birşey Anne
Hayatımızın –e Halleri
Sorumluluk Sızıntısı
Ayrılık Kavuşmanın Başlangıcı...
Tv Krizi
Yeni Yıl Açılımı
Büyümeseniz Olmaz mı?


SELMA BİRCAN kimdir?

HAYAT BAKIŞ AÇIMI İNSANLARLA PAYLAŞMAK


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © SELMA BİRCAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.