..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşk eski bir masaldır ama her zaman yepyenidir. -Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Ruhbilim > Ömer Faruk Hüsmüllü




8 Şubat 2010
% 100 Düşünce Gücü - 4 - 5 - 6 (Son Bölümler)  
Ömer Faruk Hüsmüllü
Bu özet incelemenin pek okunduğunu söyleyemem.Ama gene de ısrarla okunmasını tavsiye ederim.Çünkü bu eserde yararlanabileceğimiz pekçok bilgi var.O nedenle geri kalan bölümleri birlikte sunuyorum...


:BEAB:

% 100 Düşünce Gücü Kitabından Alıntılar-4



%100 Düşünce Gücü
Yazarı:Jack Ensign Addington-Akaşa Yayınları





Zenginlikle İlgili On Bir Yanlış İnanış:

1-Zenginliğin şansa bağlı olduğunu düşünmek,yanlıştır.
2-Zenginliği yalnızca para kazanma yeteneğine bağlı olduğunu düşünmek yanlıştır.
3-Paranın kötü bir şey olduğunu düşünmek yanlıştır.
4-Zengin olmanın günahkarlık olduğunu düşünmek yanlıştır.
5-Cimriliğin erdem olduğunu düşünmek yanlıştır.
6-Ekonomik sistemin hatalı olduğunu ve bu yüzden zengin olmanın imkansız olduğunu düşünmek yanlıştır.
7-Zengin bir hayat sürmenin gelecek için para ve mal depolamak olduğuna inanmak yanlıştır.
8-Zengin olmaya layık olmadığımızı düşünmek yanlıştır.
9-Sefalette erdem olduğunu düşünmek yanlıştır.
10-Hayatın bize karşı olduğunu kanıtlamak yolunda kendimizi feda etmek yanlıştır.
11-Zengin olmak için kötü olmanın şart olduğunu düşünmek yanlıştır.

-Ne zaman bir şeye ihtiyaç duysak bir boşluk oluşur ve bu boşluk ihtiyacın yerine getirilmesini sağlar.
-Sadece beceriksizler ve başarısızlık bilincine sahip olanlar başarılarını sigorta etmek için başkalarından bir şeyler almaları gerektiğine inanırlar.
-Sahip olduğumuzu akıllıca kullanmak,onu artırmak için yatırımlar yapmak bir erdemdir,cimrilik değil.





KENDİNİ YÖNETME

*-Ben zenginim(Bunu yüzlerce defa bilinçaltınıza yerleşinceye kadar düşünün.)Yoksulluk ve kaybetme düşüncesine asla yer vermem.
-Sınırsız kaynak,ihtiyaç duyduğumda fazlasıyla donattı beni.
-İhtiyaç duyduğumda bana doğru fikirler gelir.
-Asla yalnız değilim.Yaptığım her şeyde benimle birlikte çalışan Sessiz bir Ortağım var.O içimde ve günün her anında benimle birlikte çalışıyor.
--Geçmişle ilgili pişmanlıklarım,şu an için korkularım,gelecek için endişem yok.Sınırsız bir güç tarafından korunuyorum;İlâhi Zekâ tarafından yönlendiriliyorum ve Seven Varlık’tan güç alıyorum.Her şey mükemmel ve ben şükran doluyum.*
(Bu telkinleri kendinize veriniz.)


-Başımıza ne geldiği değil,ona nasıl tepki gösterdiğimizdir önemli olan.
-“Kaymak kovasına düşen kurbağalardan biri korkuyla doluydu ve derin bir aşağılık duygusuna sahipti.Kaymağın içinde yüzmeye çalıştı,ama çok geçmeden vazgeçti.Kaymağın içinde nefes alamadı ve boğuldu.Öbür kurbağa ise bir yolunu bulup kovadan çıkacağını biliyordu.Boğulan arkadaşını seyrederken ”Bu benim başıma gelmeyecek!” dedi kendi kendisine.Sonra ön ayaklarını kovanın kenarına yerleştirdi ve arka ayaklarını çırpmaya başladı.Kısa zamanda altında bir tereyağı tabakası oluştu.Altındaki adayı hisseder hissetmez dışarıya atladı.”

-“Adam her öğlen sandviçini çıkarıp “yine fıstık ezmesi!”der tiksinerek.Arkadaşı,fıstık ezmesini sevmiyorsa bunu karısına söylemesini tavsiye eder.Adam:”Karımı bu işe karıştırma,sandviçimi kendim hazırlıyorum.”der.

Emet Fox,diyor ki:”Şans diye bir şey yoktur.Hiçbir şey şans eseri olmaz.İyi yada kötü,yaşadığımız her şey değişmeyen,kaçınılmaz yasanın bir sonucudur.Ve o yasayı yöneten de SİZSİNİZ.”












% 100 Düşünce Gücü-5



% 100 Düşünce Gücü Kitabından Alıntılar-5



%100 Düşünce Gücü
Yazarı:Jack Ensign Addington-Akaşa Yayınları





-Havuç tohumundan turp olmayacağı gibi,başarısızlık düşüncesinin ürünü de başarı olamaz.
-Korkunun kaynağı cehalettir ve cehalet ışığa teslim olur.Karanlık ışığa direnemez.Işık karanlıkla mücadele etmek zorunda değildir.
-Phineas Parkhurst Quimby diyor ki:”Düşünce çözülmüş madde,madde ise şekillenmiş düşüncedir.”


KENDİNİ YÖNETME

*-Hiçbir şey bana karşı değil.Tüm hayat hizmetimde.
-Her problemin bir çözümü var ve bu çözüm her zaman içimde yatmakta.
-Karşılaştığım güçlük ne olursa olsun,onun içindeki nimeti bulur,daha iyi,daha güçlü bir insan olurum.
-Hiçbir şey beni yenemez,çünkü biliyorum ki hiçbir şey içimdeki gücü yenemez.
-İçimdeki zekayı çağırarak daha üretken bir hayat hazırlıyorum.*
(Bu telkinleri kendinize veriniz.)



-Abraham Cowley:”Geçmiş ve gelecek yoktur;yalnızca sonsuz bir şimdi vardır.” diyor.
-Zamanı uzay sayesinde ölçebiliyoruz;zaman bir nesnenin uzaydaki bir noktadan başka bir noktaya geçtiği aralıktır.
-Bilinçaltı geçmiş veya gelecek diye bir şey bilmez.Hep şimdiki zamanda çalışır.Sonsuz Şimdi’de çalışır.




KENDİNİ YÖNETME

*-Şimdi kendimi zamanın bağlarından kurtarıyorum.İlk önce yapılması gerekeni ilk önce yaparak zamana hakim oluyorum.Bilinçaltımı eldeki işi kolaylıkla ve kesinlikle yapacak şekilde yönetiyorum.Sonsuzluğun düzenli olarak benimle yaşamasına izin vererek hayatın tüm çılgınlıklarından kurtuluyorum.Ne geçmişe bağlıyım ne de gelecekle sınırlıyım.Şimdi şu anda yaşıyorum.*(Bu telkinleri kendinize veriniz.)




İyi Bir Bellek İçin Dört İlke:
1-Dur-Bak-Dinle
2-Öğrenme süreci,fikirlerin birleştirilmesine bağlıdır.
3-İyi bir bellek bilinçaltına güveni gerektirir.
4-Bilinçaltınızı yönlendirirken ayrıntıya inmelisiniz;kesin sonuçlar istiyorsanız kesin direktifler vermelisiniz.


-Bir şeyi ezberlemenin en iyi yolu,bir fikri diğerleriyle birleştirmektir.
-Hatırlamak,hatırlayabilecek şeyin içimizde olduğuna inanmaktır.



-Ginny Lenz:Düşünürsünüz,düşünürsünüz
Boşa gider
Düşünmediğinizi düşündüğünüz zaman
Fikir parlayıverir” der.

-Hatırlayamam demekten vazgeçin.Hatırlamak istediğiniz her şeyi hatırlayabilirsiniz.


KENDİNİ YÖNETME
*-“Hatırlamak için bilinçaltıma güveniyorum.Benden kaçınıyormuş gibi görüneni serbest bırakırım ve aradığım yanıtı bana vermesi için bilinçaltıma güvenirim.” *(Bu telkinleri kendinize veriniz.)


-Maurice Moeterlinck diyor ki:”Huzur içinde geçen saatleri yaşanmış sayarım.”
-Dengeli insan hayatla birlikte akar,hayata direnmez,hayattan korkmaz,hayatla uyuşmazlığı yoktur.
-Dengeyi yitirirseniz,her şans rüzgârı sizi yumruklar;beklenmeyen şeyler hayatınıza renk ve lezzet katacağına sizi telaşa boğar.
-“Sakin kafalar şaşırtılamaz veya korkutulamaz,kendi özel adımlarıyla mutlu veya mutsuz yollarına devam ederler;gök gürlerken çalışmayı sürdüren bir saat gibi.” diyor Robert Lovvs Stevenson.
-Milton ise şöyle diyor:”İnsan kafasında cenneti cehenneme,cehennemi cennete çevirebilir.”




KENDİNİ YÖNETME

*-“Tamamen,mükemmelen ve bütün olarak gevşedim.Bedenimin tüm kaslarını,sinirlerini,kemiklerini ve dokularını rahat bırakıyorum.Biliyorum ki,içimdeki Zekâ,bedenimin nasıl kusursuz işleyeceğini,ilişkilerimin nasıl kusursuz işleyeceğini, hayatımın nasıl kusursuz işleyeceğini bilir.İçimdeki Zekâ’yı,neyi,nasıl yapması için serbest bırakıyorum.Doğru şeyleri,doğru zamanda yaparak hayatımı kolaylıkla sürdürüyorum. Tüm tahriklerden uzağım.Hayatla tam bir uyum içerisindeyim.Hiç bir şey beni sinirlendiremez.Kimse beni kızdıramaz.Kendimi suçlamıyorum.Gelecekten endişe duymuyorum.Tüm hareketlerimi,arzularımı,korkularımı,üzüntülerimi,endişelerimi ve engellerimi içimdeki Mutlak Güce havale ediyorum.Tamamen rahatım.”* (Bu telkinleri kendinize veriniz.)



-Sonsuza dek çaba gösterin ve asla kuşkuya düşmeyin;hiçbir şey o kadar zor değildir,araştırın yeter” demekte Robert Herrick


En Yaygın Dört Endişe
1-Yarınki ihtiyaçlarımızı karşılamak için yeterli para olmayacağı endişesi.
2-Gelecekte beden sağlığının yitirileceği endişesi.
3-Zihin sağlığının yitirileceği endişesi.
4-Yalnız bırakılacağımız,reddedileceğimiz ve aldırış edilmeyeceğimiz,sevgi ve arkadaşlıktan yoksun bırakılacağımız endişesi.




KENDİNİ YÖNETME
*-Korkmuyorum
Bugünü yaşıyorum,
Geleceğin ihtiyaç duyacağım her şeyle donatılacağına güveniyorum
Tanrı’nın orada olduğunu bilerek her günü geldiği gibi karşılayacağım.*
(Bu telkinleri kendinize veriniz.)













% 100 Düşünce Gücü-6



% 100 Düşünce Gücü Kitabından Alıntılar-6


%100 Düşünce Gücü
Yazarı:Jack Ensign Addington-Akaşa Yayınları





-George Macdonald’a göre “Cesaretin en büyük düşmanı,korkunun kendisidir,korkulan şey değil;içindeki korkuyu yenmeyi başarabilen insan en büyük kahramandır.”
-Korkunun bulaşıcı olduğu doğru,ama cesaret için de aynı şey geçerlidir.
-Tüm korkular sonradan kazanılmıştır.İnsanoğlunun kazandığı tüm bu korkular Tanrı’nın anlaşılmasıyla-insanın içindeki sevgi,güç ve sağlam akılla- ortadan kaldırılabilir.
-Ölüm sadece bedene gelir,ruha dokunmaz.Ölümle ilgili inancımız değişirse ölüm,bir düşman olmaktan çıkar.Hayata hiçbir şey olamaz.Hayat ölmez.İnsan bunu anladı mı,ölüm ona hiçbir zarar veremez.Hayat sonsuzdur.Kullandığı şekil değişebilir,ama hayat sonsuza dek sürer.Hayat yok edilemez.
-Yaratılmış dünya,sonsuzlukta küçük bir parantezdir yalnızca.”diyor Sir Thomas Browne.
-Korktuğumuz şeyi kendimize çekeriz.Birçok örnekte düşmanı kendimiz yaratırız.



KENDİNİ YÖNETME
*-“Korkulacak hiçbir şey yok.Bana hakimiyet verilen zihinsel bir dünyada yaşıyorum.Karşılaşacağım her durumun üstesinden gelebilecek Güç içimde.İhtiyacım olan her şey içimde.” *(Bu telkinleri kendinize veriniz.)



-Emerson’a göre:”Düşüncenin ortaya koyulması,insanı kölelikten kurtarıp özgürlüğe ulaştırır.


-Bir düşünce eken bir eylem biçer
Bir eylem eken bir alışkanlık biçer
Bir alışkanlık eken bir karakter biçer
Bir karakter eken kaderini biçer.



SİGARAYI BIRAKMA YOLU

1-Sigarayı bırakmayı siz mi seçtiniz?Bu sizin seçiminiz olmalı.
2-Bilinçaltına verdiğiniz emirler her zaman olumlu olsun.Bilinçaltı olumsuz emirleri anlamaz.”Artık sigara içmeyeceğim” dersek,dikkat hâlâ sigara içmek üzerinde olur.Emir,”Sigara içme alışkanlığından kurtuldum.”olmalı.
3-Kendiniz için yeni bir zincirleme reaksiyon,yeni bir motor karşılık sırası hazırlayın.Örneğin canınız sigara istediğinde sigara içmek için yaptığınız hareketleri bir başka şeyle yapabilirsiniz.Örneğin ayrı ayrı sarılmış nane şekerleri ile bunu aşanlar var.
4-Kendinizi sigara alışkanlığından çoktan kurtulmuş olarak kabul edin.


-Bilinçaltı her zaman olumlu emirlere karşılık verecektir.”Sabah zamanında uyanamayacağım.” Derseniz öyle olur.Fakat “Sabah tam altıda uyanacağım.” derseniz , sizi tam vaktinde kaldırır.



KENDİNİ YÖNETME
*-Sigara bırakmayı seçiyorum.Sigara içmiyorum.Birisi sigara tuttuğunda,otoriter bir sesle “Hayır,teşekkür ederim,kullanmıyorum.”diyorum.Her sigara isteği duyduğumda ve sigarayı elime aldığımda,onu parça parça ediyor ve çöp sepetine atıyorum.Özgürüm. *(Bu telkinleri kendinize veriniz.)



KENDİNİ YÖNETME

*-Uyanık kalmaktan korkmuyorum;uykumu getirmek zorunda değilim.
-Geçmişle ilgili pişmanlığım,gelecek için endişem yok.
-Tüm kavgacı düşüncelerden arınıyorum.
-Kendimi ve başkalarını geçmiş hatalar yüzünden bağışlıyorum.
-Kafam rahat,ben huzurla doluyum.
-Güvenle yatıyorum ve uykumun gelmesine izin veriyorum.*
(Bu telkinleri kendinize veriniz.)



KENDİNİ YÖNETME

*-Cesaretimi yitirmeyi reddediyorum.
-Her duruma göğüs gerecek bilgelik tam içimde.
-Doğru seçimler yapmak için yönetiliyor ve yönlendiriliyorum.
-İçimdeki Kusursuz Güç,ne yapacağımı ve nasıl yapacağımı biliyor.
-Hiçbir şeyin onun için imkansız olmadığı Güç içimde.
-Yaptığım her şeyde içimdeki Kusursuz Güce güveniyorum.*
(Bu telkinleri kendinize veriniz.)



-Yaratıcı olmak için hayatla uzlaşmak gerekir.
-“Direnç,uzlaşmadan hoşlanmamaktır.Direnç,hayatımızdaki her şeyden daha fazla dikkat etmemiz gereken bir şeydir.Çevremize direnmek,insanlara direnmek,koşullara direnmek yada sadece metroya veya havaya direnmek.Direnç huzurun en büyük düşmanıdır.
-Yaşadığınız yerle uzlaşın.Her zaman yaşamayı istemeyeceğiniz kadar bir yer olabilir burası;ama en azından direnmezseniz,onunla uyum içersinde olursunuz.





KENDİNİ YÖNETME
*Son derece huzurluyum.
*Hayatımdaki iyiliğin gücüne inanıyorum.
*Koşullarda hiçbir güç yok,kişiliklerde hiçbir güç yok,yalnızca iyilikte güç var.
*Şu anda içimde bulunan güce engel olabilecek hiçbir insan,yer,nesne,durum veya ortam
yok.
*Hiçbir şey bana karşı değil;hiçbir şey beni rahatsız edemez.
*Geçmişte olanların beni incitecek hiçbir gücü yok.
*Şu anki iyi düşüncelerle geleceğimi hazırlıyorum.
*Bugünü yaşıyorum,geleceğe güveniyorum,geçmişten hiçbir pişmanlık duymuyorum.
*Tüm hayatın benim iyiliğim için el ele verdiğine inanıyorum.Rahatım.HUZURLUYUM.
(Bu telkinleri kendinize veriniz.)




SON...





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın ruhbilim kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sık Sık Bahane Bulur Musunuz?
% 100 Düşünce Gücü - 2
% 100 Düşünce Gücü - 1
% 100 Düşünce Gücü - 3

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kim,ne Demiş? (İsimler Alfabetik Sıraya Göredir... )
A'dan Z'ye Güzel Sözler
Sevgi - Gönül - Umut ve Mutluluk Üzerine Aforizmalar
Başöğretmen Atatürk Öğretmenler Hakkında Ne Söyledi?
Barış ve Özgürlük Üzerine Özlü Sözler
Dostluk Üzerine Aforizmalar
Erkek ve Kadın Üzerine Aforizmalar
Acı - Haz - Elem - Üzüntü Üzerine Aforizmalar
Kavimler Göçü ve Sonuçları
Dünya Atatürk'ü Konuşuyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.