..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zaman dostluğu güçlendirir, aşkı zayıflatır. -La Bruyere
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Oğuz Tepe




11 Nisan 2010
Çizdim  
Oğuz Tepe
Ağaçların gövdeleri, kuşların kanatları, fillerin hortumları ve kedilerin kuyrukları ortadaydı. Yalnız sen yoktun.


:ACAE:



Boş beyaz kâğıda, sizi tanımaları için kendinizi çizersiniz. Çizgileriniz belli olur. Kendinizindir. Çizerken rahatsınızdır. Yıllar geçtikçe gözü kapalı halde çizmeye başlarsınız. Yaşantınızda çiziminizi görmek için can atanlar ve yüzlerine asık ifade takınır halde olanlar karşınıza çıkmıştır. Çiziminizi tamamlarsınız ve bir kenara konulması için bırakırsınız. Şen şakrak gülüşler, samimi olmayan ama samimi görünen ucuz hareketler ve toplu nikâh töreninin gelinlikleriyle, damatlıkları olduğunuz günler gelir geçer. Çizimini düzgün yapıp yapmadığını, sorgulayacağın günler de kapını çalar. Çizimini görme isteğin, içinde cılız da olsa tutuşmaya başlar. Laf, un öğüten değirmen taşı gibi döner dolaşır ve çizimini yaptığın yere gelir ve durur. Çizimini gördüğündeyse, çizdiğinin yerinde Çizmeli Kedi’yi görürsün.

Yaşadıklarının roman olacağını söyler durursun. Durmakla kalmaz, romanının da filmini çekeceğini ve Kırık Kalpler Sinemasında yayınlanacağını da iddia edersin. Söylemlerinin ve iddialarının cirit atacağını sandığın Dünya’da ancak kibrit çöpleri olabileceğini bilemezsin. Kibrit çöpüne özenenlerin de çizgilere özeneceğinden habersiz takılır durursun. Sevimli tavşan olmanla, yapılı ayı olman arasındaki ince çizgi farkını da çocukların neşesi olarak, onların gülüşlerini gördüğünde anlarsın. Başrolünü oynadığın çizgi filminin galasında hazır bulunmanı isteyen, süslü davetiyeni de alıverirsin.

Canını sıkar durursun. Çizim yapamıyorum diye sızlanırsın. Çizim konusundaki yeteneksizliğine kızar ve sinirlenirsin. Yetenek avcılarının avı olmayı, kendine hedef seçersin. Hedefine ulaşmak için yollara koyulmaya başlarsın. Üzerine vazife olmayan işlere karışırsın. Bedeninin gerilmesine aldırış etmez ve başkalarının derdini de geriniverirsin. Hamamda taslar dururken, bilmediğin konularda bilgiçlik taslar durursun. Berbat edilen incirlerin, hesabı senden sorulduğundaysa, süt dökmüş çizmesiz kedi gibi olur ve bir köşeye sinersin. Elinin ve yüzüne bulaşanları da üzerindekine silerken, kariyerinin de çizilmeye başlandığının haberini alırsın.

Aklın yüksek olmayacak mesafedeyken, ayaklarının olduğunu ve hareket ettiklerini unutursun. Haliyle de hareket halindeyken, ucu sivri bir yerlere sürter durursun. Sürtülen yerlerinin hafifçe yandığını ve iz kaldığını gördüğünde, çizildiğini anlarsın. Acı çekmenin güçsüz kimselere ait olduğu masalını, bir yana bırakmayarak, önemsiz tavrı yüzüne takınırsın.

Çizgileri önemsemediğini ve salladığını herkes duysun diye, ağzında sakız edersin. Sakızını da seni zorla dinleyen ama belli etmeyenlerin, pohpohlamasıyla şişirir ve patlatırsın. Gece olunca sevdiğinin ricasını ve isteğini kıramazsın. Üç dakikalık aslan kesileceğin ve kesildiğin de çizilmeyeceğini sandığın yatağına da çizgili pijamanı giyer yatarsın. Giydirme konusuna da başka bir yazı da konu mankeni olursun.

Bir kereden bir şey olmaz cümlesini kuranların ve uygulayanların, pinokyosuyum. Gepetto babanın da temiz kalbiyim.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dikmek
Takılmak…
Boyumun Ölçüsünü Aldım.
Yazdım.
Oyunbozanız.
İspanyol’uma...
Bir Sen Kaldın.
Kuytu Bir Köşede...
Adam...
Oyun Bitmemeli.

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaşım Tuttu.
Telaşe Memurluğu Sınavı
Ateşkes...
Madem Ocakları
Seçmece
Sürücü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Umudun Adı Var. [Öykü]
Yaşam Parkı [Öykü]
Şans ve Dans (Sekizinci Bölüm) [Roman]
Şans ve Dans (Altıncı Bölüm) [Roman]
Şans ve Dans (Dokuzuncu Bölüm) [Roman]
Şans ve Dans (Onbirinci Bölüm) [Roman]
Şans ve Dans (İkinci Bölüm) [Roman]
Şans ve Dans [Roman]
Şans ve Dans (Üçüncü Bölüm) [Roman]
Şans ve Dans (Yedinci Bölüm) [Roman]


Oğuz Tepe kimdir?

. . . . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Oğuz Tepe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.