Sevginin ölçüsü ölçüsüz sevmektir. -Spinoza |
|
||||||||||
|
Yıl 1917, Kasım ayının 25. günü. Ali Arslan adında bir yiğit dünyaya geldi. Kimse onun ileride milyonlarca kişinin arkasından gittiği, bir önder, bir Başbuğ olacağını tahmin etmiyordu. Türkler, Allah (c.c)’ın sevdiği ve yardım ettiği bir milletti. Henüz bir Başbuğ gitmeden bir diğeri dünyaya gözlerini açmıştı. Başbuğ Atatürk devrimlerini yapacak ve ebediyete ayrılacak; ülkedeki hainleri dize getirmekse Ali Arslan’a kalacaktı. İlkokulu Lefkoşa’da tamamlayan son Başbuğ, öğretmeninin “Senin adın Alparslan olsun, Sultan Alparslan gibi yiğit bir Türk ol sözleri” ile artık Alparslan adı ve TÜRKEŞ soyadını almıştı. Askeri Liseye başlayan Alparslan artık öz vatanına hasretten bıkmış ve İstanbul’a dönmüştü. 1944 yılı. Alparslan Türkeş, H. Nihal Atsız bey ile tanışmış; Atsız Beyin Orkun dergisine yazılar yolluyordu. H. Nihal Atsız dönemin başbakanı İsmet İnönü’ye yaptığı suçlamalardan dolayı tutuklanınca ve Orkun dergisine yapılan aramalar sonucu Alparslan Türkeş’in yazıları ortaya çıkınca Türkçülük ve Irkçılık davası başlamış oldu. Sanıkların arasında Alparslan Türkeş Bey ve Nihal Atsız Beyler de bulunuyordu. Takvimler 27 Mayıs 1960’ı gösteriyor. Radyoda tok bir ses “Bu gece itibariyle hava, kara, deniz kuvvetleri el ele vererek memleketin yönetimini ele almıştır.” Genç kurt okuduğu bildiri ile darbeyi resmen ilan etmişti. Her kahraman gibi Alparslan Türkeş de darbenin bedelini ödüyor ve Hindistan’a sürgüne gönderiliyordu. Yıl 1969. Yer, CKMP (Cumhuriyetçi Köylü Millet Partisi) Kongresi. Genel Başkan Alparslan Türkeş “Bozkurtlarım” diyerek söze başladı. Alınan karar sonucu CKMP adı MHP (Milliyetçi Hareket Partisi) olarak değiştirilecek, sembolü de al zemin üzerine ak üç hilal olacaktı. Son yıllarda hızla başlayan komünist ayaklanmalar ve çatışmalar son Başbuğun canını sıkıyordu. Etrafına topladığı birkaç genci komünizm hakkında bilgilendirmeye başladı. Gençlerin sayısı hızla çoğalıyordu. İleride Sovyet KGB başkanının “Dünya’yı ele geçirecektik ama daha yanı başımızdaki Türkiye’deki gençlik duvarını aşamadık” diyeceği gençliği, Ülkücü Gençliği Başbuğ işte bu buhranlı zamanda ortaya çıkarıyordu. Bu yolda birçok şehit verilecek; birçok işkenceler görülecekti. Yıllarca süren mücadeleden sonra o gün gelip çatmıştı, 12 Eylül 1980. Tüm parti liderleri teslim olurken Başbuğ saklanıyordu. Alparslan Türkeş (Allah rahmet eylesin) 12 Eylülde teslim olmamıştır. Oğlu Tuğrul Türkeş nedenini “Keşke Olmasaydı” adlı televizyon programında şöyle açıklıyor: “Babamı gelip öldürseler kimseye derdinizi anlatamazsınız. Paşa çıkar ve polisle çatıştı, eli silahlıydı derdi, olmayacak bir şey mi?” Alparslan Türkeş 12 Eylül’de savcılara bir hukuk dersi verirken tırnaklarını dahi kaybettiği bu davayı Allah katında kazanmışlardı. Tarih 20 Ekim 1991. Genel seçimlerde MÇP'nin RP ve IDP ile yaptığı seçim ittifakı neticesi Yozgat milletvekili seçilir. Başbuğ, son kez TBMM’dedir. Bu dönemde ülkemizi kasıp kavuran bölücü teröre karşı en etkili mücadeleyi O gerçekleştirir. 12 Eylül 1980 hareketinin kapattığı siyasi partilerin isim ve amblemlerini kullanma yasağının kalkması ile 27 Aralık 1992 tarihinde, kapatılan MHP’nin o günkü delegelerinin katıldığı kongrede, MHP’nin isim, amblem kullanma yetkisi tekrar kurucu Alparslan Türkeş’e devredilmiştir. 24 Ocak 1993 tarihinde yapılan kongrede, MÇP yerini MHP’ye bırakmış, Genel Başkanlığa da Alparslan Türkeş seçilmiştir. Alparslan Türkeş 24 Aralık 1995 tarihinde yapılan genel seçimlerde Adana’dan milletvekilliği adaylığını açıklamıştır. Milliyetçi Hareket Partisi, 24 Aralık 1995‘de yapılan genel seçimlerde yüzde10‘luk ülke barajına takılarak meclise girememiştir. Ve sözün bittiği gün koca bir ömür satırlara sığar mı? Alparslan Türkeş 4 Nisan 1997 tarihinde vefat etti, Ankara Beşevler’deki kabrinde metfundur.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Serdar ULUSOY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |