..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Ne elbiseler gördüm, içinde adam yok, ne adamlar gördüm sırtında elbise yok." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > HAMZA EKİZ




31 Ocak 2011
Yüzleşme….  
HAMZA EKİZ
bir insanın kendisi ile yüzleşmesi....


:ABJC:
Ölü düşler uyandı gözlerinden akan her yaşta. Yüreğindeki yaraların mühürleri yavaş yavaş kalkerken içini dolduran ızdırap dev dalgalara dönüştü. Yüreğindeki yaraların kindi beklide, belki özlem yâda ne bilinir kurumadığı sevda kaynağıydı beklide derinlerden gelen. Izdırap dalgaları yüreğine koyduğu setleri döverken bedeni günden güne yorgun düşüyordu. Kör bir kaostaydı sanki. Neyi yaşamak istediğini bilmiyordu. Kimi zaman tatlı bir kahkahayla şenlendiriyordu dünyasını ve kimi zamanda bir bataklıktan çıkamıyordu. Günden güne dibe çekilmenin derin sancıları kaplamıştı tüm bedenini. Tüm hücrelerinde var olmanın umudu dolaşırken geçmişin karanlık yanı tüm aydınlıkları yok ediyordu. Ne yapacağını bilmeden dolaşıyordu kimi zaman kimi zamansa doğruları ve yanlışlarıyla savaşıyordu. Kendine verecek cevapları yoktu beklide bekli de ıssızlaşmıştı yüreği yâda kimi zaman nedenlerin beynini kavurduğu çölde taze bir serap görüyordu ansızın. Bedenin yarısı geçmişin karanlık yanınla boğuşurken, o sol yanında yeşeren aydınlığı karartıyordu bilinçsizce. Söylediği sözlerin mi tutsağıydı yoksa yaşadıklarının mı? Yâda hala beynini kurcalayan soru işaretlerinin, beklilerin kıskacında mı yaşıyordu hayatı? Yoksa yaşamak istediklerinin yerini dolduracak bir serüven miydi aklından geçen? Korkuları, yaşadıkları ve yaşayacakları takıldı boğazına. Anlam veremedi. Bazen düşünmeden nere olduğunu, kimde var olduğunu bilmeden mi davranıyordu? Yâda bir yüreğe verilebilecek acılardan sonra en tatlı en güzel günlerimi sunacaktı ona? Suskunluklar, kin ve öfke yüreğindeki sevdayı bastıramamanın yansıması mıydı? Her soruya verdiği bir cevap olduğu halde neden bu noktada tıkanıyordu hep? Neden öfkeleniyordu? En doğru cevabı vermekten mi kaçıyordu yoksa artık bitmiş olanın küllerini avuçlarına alıp gözyaşlarıyla son kez bırakmak mıydı esen rüzgârın yönüne o külleri. Yaşadığı handikapların gölgesinde yaşıyordu sadece. Günden güne omuzlarına binen yük arttıkça ne yapacağını bilmez dolaşıyordu dünyada. İçinde biriken kimseyle paylaşamadığı küçük ve önemsiz saydığı sırları farkında olmadan onu yoruyor ve beklide dipsiz karanlık bir kuyuya çekiyordu. Sol yanında ona aydınlık sunan meşale günden güne bu esintinin mağruru oluyordu beklide. Bilinmezlikler içinde yaşıyordu, ya kazanacaktı kendiyle olan savaşını yada kaybedecekti. Çünkü biliyordu bir insan ancak onun istediği kadar onun dünyasında var olabilirdi. Ve ancak o isterse kurtulabilirdi bu kaybolmuştan.

Karanlık bir gecede güneşin doğuna hasretle, aynada yansıyan yüzüne bakarak düşündü bunları. Elinde cennetin haram kılınan meşhur şerbetiyle. Ve yanan sigarasından çektiği her nefeste yüzünün aydınlanmasıyla utandı kendinken. Yüzleşemiyordu yüreğiyle ve beyniyle yüzleşemiyordu. Kendiyle ayna karşısında bile olsa bunları düşünmek derin bir yara açmıştı beklide yüreğinde. Yok oluyordu bu kör çıkmazda an be an ve yaşadığı dünya ikiye bölünmüştü beklide yâda üçe beşe ona. Bir yanda savruluşlar, bir yanda düzen içi çelişkiler diğer yanda sevdası bir yanda yılların getirdiği acılar ve diğer yanda yarınların aydınlığı. Aydınlık balçıkla sıvanmaz derledi ama ya bu kör çelişkiler içinde iyice balçığa gömülüp yok ederse aydınlığı? Korktu yaşadığı hayattan yada yaşadıklarından veya yaşatacaklarından. Söyledikleri geldi aklına ve nerede hangi koşulda var olduğunu düşündü sebepsiz bir yürekte ve yerini unutup hangi kördüğümde yaşadığını sorguladı anlamsızca. Yaşadığı dünyalar içinde mi kayboluyordu yoksa yâda ayarlayamıyor muydu ince çizgiyi? Ağzından çıkalar bir çığ gibi düşüyordu kimi zaman üstüne ve o ağırlık binince omuzlarına hırçınlaşıyordu derinden. Ve anlamlar yüklüyordu bu hırçınlığa kendi bile inanmıyordu kimi zaman. Boğazı düğümleniyordu gecenin karanlığında ve daha söylemek istedikleri ağır geliyordu beklide. Gözlerini dolduran yaşlar yanağını yıkamaya başladı geçmişin kanayan yaralarıydı beklide bu yaşlar.

Biliyordu yada bilmiyordu sol yanındaki aydınlığı o aydınlığın ateşini kendi elleriyle söndürdüğünü beklide. Beklide böyle yaşamak böyle katlanılmak istiyordu. En katlanılmayacak zamanda bile o ateş aydınlatacak mıydı onu? Belki gerçekten bunu görmek bunu yaşamak istiyordu. Yaşamadıkları, yaşayamadıkları vardı belki gelecek zamanda. Geçmişin sinsi karanlığıyla boğuldu oda. Sevdası geldi aklına bir de geride kalan zaman. Sınırda mıydı yoksa o sınırdan epey bir uzakta bir dünyamı kurmuştu kendine? Cevap veremiyordu bu sorulara. Kadehini dolduran şarap içini yakarken içindeki yanan hasret ve geçmişin külleri karıştı birbirine. Bir girdap oluştu ve çekti onu içine. Gözlerinde sessizce süzülen yaşlar hıçkırıklara dönüştü ve düğümlendi vereceği her cevap boğazına. Sıka bir şerçe misali güçsüz hissetti kendini ezildi yüreği her savruluşta. Beyninde dönen soru işaretleri içinden çıkılmaz bir hal alırken ferini kaybeden o ateş düştü aklına. Ve sonra küllerle karşılaştı yeniden ve ne yapacağını bilemeden kala kaldı bir bataklıkta öylesine çırpınışlar içinde. Ve her çırpınışında uzaklaşıyordu ve her çırpınışında söylediği bir söz sol yanına bulaştırıyordu bu balçığı. Farkında bile değildi o sol yanındaki var olan insana yaşattıklarının.

Geçsin istiyordu onu bu karanlığa iten zaman. Ne geçmiş kalsın nede gelecek kalsın istiyordu beklide. Beklide bir başına mutlu olacaktı. Yüreği sevdalara kitli, acılardan ırak ve yüzünde eksik bir gülümsemeydi tek derdi. Bilmiyordu. Kendine tüm bu soruları sorarken bir cevap bile bulamıyordu kendine verecek. Yorulmuştu, yormuştu bu süreç onu. Acılarıyla yaşıyordu her gün kanayan geçmişin acılarıyla ve göremiyordu aydınlığı beklide. Sıyrılmaya çalıştı bu girdaptan bu bataklıktan ve acıyan bir yürek düştü aklına. Kapkaranlık olmuştu oda ve çökmüştü alacakaranlık şehrin üstüne…. Ve güneş doğacak dedi birazdan ve hayat yeniden başlayacak kaldığı yerden. Bir yanda gelecek, biryanda geçmiş zaman ve hemen elinde hoyratça tükettiğinin farkına bile varmadığı şimdiki zaman. Zamana düşman başladı yaşayacağı güne, yüreğindeki kanayan yaraların lekelerini silerek ve son yudumu içti kadehten. Son sigarasını yaktı kendine acımadan. Ve boğazında düğümlendi kelimeler cevap veremedi sorulara. Yavaş yavaş suskunlaştı her geçen günde ve kendini öldürüyordu beklide her geçen gün. Yâda farkında bile değildi söndürdüğü ateşin.

Acıdı yüreği, derin bir çığlık savurdu dünyaya geçmişten sıyrılmak adına sarılmalıydı belki sevdasına ve ona sunulan armağandı belki bu sevda yaşamalıydı alabildiğine sorunsuz alabildiğine inanç dolarak. Yeniden başladı bir gün kafasında binlerce adı konulmaz sorular eşliğinde ve yeniden başladı bir gün yüreği acıyarak ve geçmişin gölgesinde var olarak. Ama biliyordu aldığı her nefeste içindeki sevdayı beslediğini ve sevdanın hangi noktada olduğunu ama yaşarken savruluyordu işte bir kıyıdan bir kıyıya bir tekne misali. Ve dalgalar dövüyordu kimi zaman hoyratça yüreğinin kimi zamansa usulca dokunuyorlardı yüreğine. Yaşıyordu işte ve yaşadıkça öğrenecekti yaşadıklarının asıl anlamını. Ama ne yüreği güçlüydü bir acıyı daha kaldırmaya nede elindeki tek sermayesi olan sevdasını bir başkasına sunmaya. Yorulmuştu işte. Ve bakalım bu hayat ona hangi hediyesi sunacaktı. Ya süslü bir hediye kutusunda gelecekti acılar ona yada bir kıl çadırda sevdayı yaşayacaktı en güzel tadında… kendine verecek cevabı yoktu ve akıyordu bilinmezlik içinde hayat….

www.hamzaekiz.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gülüp Geçin……
Ama Ben Seni Çok Sevdim…….
Biz Kimiz*
Yorulur Mu Bir İnsan?
Nasıl Bir Sevdaya Sevdalıyız Biz?
Çocukça Bir Tebessüm…
Boş Versene Hayat!..
Bazen Susarsın
Köşe Başındayım….
Korkmayın Benden!..

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Değişim
Sen Sevmek Nedir Bilirmisin?
Şuursuz Bir Yazı…
Unutmadımaklımda!..
Tatlı Bir Hayaldir Benim Köyüm……
Sevda
Bir Dosta İnceden Sitem…...
Yazar Olmada
İnadına Yaşa Bebek…
Uçurtmayı Vurdular

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yürek Sızısı [Öykü]
Gökyüzü [Öykü]
Kalemle Aydınlanan Düşler [Öykü]
Hişt Oradakiler…. [Eleştiri]
Gündem [Eleştiri]
Asosyal Bir Paylaşım [Eleştiri]
ve Zaman Durdu…. Konuştu Yürek Pervasızca…… [Eleştiri]
Yeni Türkiye!.. [Eleştiri]
Yoruldum [Eleştiri]
Olacak Tabi O Kadar [Eleştiri]


HAMZA EKİZ kimdir?

İNSAN OLMAYA ÇALIŞAN BİRİ İŞTE.

Etkilendiği Yazarlar:
CAN YÜCEL


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © HAMZA EKİZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.