..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bir kitabın kaderi okuyanın zekasına bağlıdır." -Latin Atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Ahmet GÜNAY




17 Nisan 2011
İnsan Denen Mahluk  
Ahmet GÜNAY
Cenab- Hak nurunu tamamlamak için insanı yarattı. Düşünen, tefekkür eden bir mahlük...


:BHDI:
Evet yazımızın başlığına ''insan denen mahluk'' dedik ve insanda diğer mahluklar gibi bir mahluktur. Cenab-ı Hak nurunu tamamlamak için insanı yarattı.O sebepledirki insana ''Eşref-i Mahluk'' dendi.Yani yaratılanların en şereflisi.
Ancak; insana diğer mahluklarda olmıyan bazı yeteneklerde verildi şerefli olması hasebiyle, idrak düşünce gibi.
Tekamül etmiş bir varlık olarak yaratılan insan demekki düşünerek hareket etmek zorunda olmasıda zaten yaratılış özelliğindendir.Öyleyse buna göre insan dediğimiz varlık kendisine ve kendi cinsinden olanlara ve hatta diğer canlılarada sevgi ve saygı göstermek zorunda olmasıda yine yaratılış özelliğindendir. ''Seveceğiz yaratılanı Yaratandan ötürü''
Burada bu girişi yaptıktan sonra mevzumuzun ana temasına gelelim. Zamanımızda insanlık eskilere nazaran çok bencillik seviyesine dönüştü. Şöyleki: Kendisinden başkasına yaşama hakkı vermiyen,sanki tek kendi varmış gibi hareket eden, maddeci- materyalist bir zihniyet alıp başını gitmektedir.Birisi bir dükkan açsa, diğeri bakıyor işi iyi hemen yanıbaşına veya karşısına aynı işi yapan bir dükkan açıyor.Binek aracını bir yere park ederken hiç başkalarına zararı varmı diye düşünmeden bırakıp gidebiliyor. Ancak bazılarıda bu durumdan şikayetçi olduklarını sesli olarak ifade edebiliyor.Zannediyorsunki bu şikayetçi olan bu hatayı yapmaz dersin. Öyleya o şahıs yanlışı gördümü tepki gösteriyor demekki bu insan dersin ancak o tepkiyi gösteren şahısında aynı yani tepki gösterdiği hatayı yaptığını görüyorsunuz çok zaman geçmeden. Şimdi burda hepiniz bilirsiniz. İlkokulda sıraları oyan çocuk, Orta okuldada aynısını yapıyor. Lisedede yapıyor. Üniversitedede yapıyor. Yukarda Eşref-i Mahluk dediğimiz insan o zaman bu olamaz peki kim olur.
Hepiniz duymuşsunuzdur en azından Sultan Fatih Muhammed Han İstanbul'u fethetmeden önce halkın arasına tebdili kıyafet karışıyor bir esnafın dükkanına giriyor, bir iki birşeyler almak istiyor,o esnaf istediğinin birini veriyor ikincisini vermiyor. Neden diye sorduğunda o esnaf şu cevabı veriyor. ''ben siftahımı yaptım Allah C.C. bereket versin diğer alacağını karşı komşumdan al.'' diyor ve gönderiyor. Onun üzerine o koca Sultan ''Ben bu zihniyetteki tebaamla değil İstanbul'u Dünyayı alırım'' diyor.
İşte Eşref-i Mahluk.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnşaatta Kaba İnşaatın Önemi
Kabak Aşılı Karpuza Dikkat
Gül'mü Lâle'mi ve İslâm'ın Sembolü
Deprem Gerçeği
Para - Para - Para
Oku Bak Kendini Bulacaksın!

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kutlu Doğum Haftası Münasebetiyle Veda Hutbesi
Duyarsız Olmak Erdem Oldu...
Politika mı? Siyaset mi?
Türk Şenayığı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ormanda Büyüyen Adam Azgını - - Ne Utanmaz Köpekleriz. [Şiir]
Emir Sultan ve Pir Mehmet'ten [Şiir]
31 - Mart Vakasında Koca Sultan Abdülhamid Han [Şiir]
Sür Eşeği Nığde'ye [Şiir]
12/05/1959 Tarihli Hüradam Gazetesinden [Şiir]
Osmanlı'da Gül Mü? Lale mi? [Deneme]
Nefis Nedir? Nefisin Kademeleri Nedir? [Bilimsel]


Ahmet GÜNAY kimdir?

1980 yılı Adana Müh. Bil. Fak. Akş. İnş. Müh. Böl. Mezunu.

Etkilendiği Yazarlar:
Babam Burhaneddin Günay,Gazeteci Turhan Dilligil,Prof.Dr. Necmeddin Erbakan,Ahmed Hulusi ve ......


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet GÜNAY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.