..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlığın hangi filizi köreltilmek istenmişse, tersine o filiz daha gür büyümüştür. -Freud
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Ahmet GÜNAY




18 Nisan 2011
Kutlu Doğum Haftası Münasebetiyle Veda Hutbesi  
Ahmet GÜNAY
Peygamber Efendimiz S.A.V. in Veda Hutbesindeki yeniden yapılan yersiz ve yetersiz güncellemeler üzerine bir yazı yazma gereği duydum. Sürc-i lisan idersek affola.


:BGJA:
Malümaliniz olduğu veçhile Kutlu Doğum Haftası Etkinlikleri muvacehesinde bazılarıda ''Veda Hutbesi''ni düzgün okuyanlara ödüllü yarışmalar açıyorlar. Çok güzel bir yaklaşım. Allah c.c. razı olsun. Buna kimsenin bir diyeceği olamaz derken, tabi inanan kimsenin bir diyeceği olamaz.
Ancak Peygamber Efendimiz S.A.V. in Veda Hutbesindeki bazı cümleler nedense sanki maksatlı çıkarılmış gibi bir intiba insanın aklına gelmiyor değil. Mesela bazı internetteki sitelerinde bu aslına sadık kalınarak güncelleştirildiği halde, nedense bazı internet sitelerinde sanki özellikle çıkarılmış gibi görülebiliyor. Bunun esbab-ı mücibesi araştırıldığında ise ''efendim Peygamberimiz Efendimiz S.A.V. üç ayrı yerde bu hutbeyi okuduğundan dolayı ayrı ayrı yazılmıştır'' deniyor. Peki bu doğrumudur.
Acaba. Yani üç ayrı yerde okuduğu belki doğrudur diyelim ama geliniz şimdi beraberce inceleyelim Veda Hutbesini.
Peygamber Efendimiz S.A.V. Veda hutbesinde bir parağrafında '' Nesebinden başkasına neseb iddia eden veya efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör, Allah'ın gazabına, Meleklerin lanetine ve bütün mü'minlerin ilencine uğrasın'' demiştir. Bu kısım ne sebebledirki Veda Hutbesinden çıkarılmıştır. Sanki bilinçli gibi. Birde yine bir parağrafta ne diyor Peygamber Efendimiz S.A.V. ''Arabın, Aceme; Acemin,Araba; Sarının,Beyaza; Beyazın,Sarıya bir üstünlüğü yoktur. Üstünlük ancak takvadadır'' demiştir. Bunu böyle derken malümaliniz olduğu veçhile ırkçılığı yasaklamıştır. Bizde biliyoruzki; siyahi dediğimiz bir arap ırkı var, beyaz ırk var, sarı ırk var değilmi? Ama şimdi dikkat ediniz yeni güncellenen Veda Hutbelerinde birde ''sıkı durun''kırmızı ırk çıktığını göreceksiniz. Buda nerden çıktı. Veda Hutbelerini incelerseniz göreceksiniz. Galiba artık bizim kuşak dokuz gezeğen bilirdi.Yeni gezeğenler keşfedildi. Kimbilir belki ''kırmızı'' bir ırk ta çıkmış olabilirmi? Acaba.. Saygılarımla.. A.G.
NOT: Şimdi yukarda bahsettiğim ''Nesebinden başkasına neseb iddia eden ......... cümlesi epey zamandır Diyanet teşkilatıda dahil bu veda hutbesinden kaldırılmıştır dedik değilmi... Duyumlarıma göre artık bir çocuğu nüfusa kaydettirmek için baba istenmiyormuş. Sadece annesinin üzerine yazılıyormuş. Bu duyum doğruysa şayet artık neseb kavramı kalkıyor demektir.. Galiba kırmızı ırk yazılmasının sebebide son zamanlarda bazılarının kızıl derililere atamız dedikleri duyuluyor bazı yayın organlarında ona bir hazırlık mı olabilir acaba??



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Duyarsız Olmak Erdem Oldu...
Türk Şenayığı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnşaatta Kaba İnşaatın Önemi
İnsan Denen Mahluk
Kabak Aşılı Karpuza Dikkat
Gül'mü Lâle'mi ve İslâm'ın Sembolü
Deprem Gerçeği
Para - Para - Para
Oku Bak Kendini Bulacaksın!
Politika mı? Siyaset mi?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ormanda Büyüyen Adam Azgını - - Ne Utanmaz Köpekleriz. [Şiir]
Emir Sultan ve Pir Mehmet'ten [Şiir]
31 - Mart Vakasında Koca Sultan Abdülhamid Han [Şiir]
Sür Eşeği Nığde'ye [Şiir]
12/05/1959 Tarihli Hüradam Gazetesinden [Şiir]
Osmanlı'da Gül Mü? Lale mi? [Deneme]
Nefis Nedir? Nefisin Kademeleri Nedir? [Bilimsel]


Ahmet GÜNAY kimdir?

1980 yılı Adana Müh. Bil. Fak. Akş. İnş. Müh. Böl. Mezunu.

Etkilendiği Yazarlar:
Babam Burhaneddin Günay,Gazeteci Turhan Dilligil,Prof.Dr. Necmeddin Erbakan,Ahmed Hulusi ve ......


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet GÜNAY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.