Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx |
|
||||||||||
|
Muhterem okuyucu kardeşlerim uzun zamandır bu siteye yazmış olduğum yazılarıma ara verdim . Ancak gördüğüm lûzum üzerine bu yazıyı siz muhterem okuyucularımla paylaşmak üzere kaleme aldım. Lütfen okuyunca yorumlarınızı ve tenkitlerinizi bildirinki bende faydalanayım. Zamanımızda insanlığımızın dejenere olduğunu her aklı selim söyler. Doğrudurda....... Peki bundan nasıl kurtulacağız. Atalarımız ''Herkes kapısının önünü temizlerse; heryer temiz olur.'' Yani kısaca herkes önce kendini temizlemeli ki insanlarda temiz olsun.. Bir cehalet bir vurdumduymazlık almış başını gidiyor. Malûmaliniz televizyonlar çoğaldı ama çoğu çok konuda cehalet kokuyor.. Bunların içindeki faktörlere bir bakalım isterseniz. Biri kürsüye çıkıyor '' Aman vurdumduymaz olmayın.'' diyor bakıyorsun diyen vurdumduymazın kendisi.. Aman dikkatli olun diyor.. Akabinde dikkatsiz kendisi… Van da deprem oluyor. Allah c.c. beterinden saklasın. Hemen tv ciler prof. buluyor. Onlarda falcı gibi konuşmaya başlıyor. Yahu gökte şimşeğin nerde, ne zaman çakacağını biliyormusun çıkan toplu enerji (yıldırım) ın nereye düşeceğini Biliyormusun? Hadi her tarafa paratoner koysan çıkacak enerjinin kaç bin kw lık olacağını biliyormusun paratonere yaptığın topraklamanın yeterli olup olamıyacağını biliyormusun? Buda yer altında ki şimşek gözün gördüğü göktekini bilmiyorsun yer altındakini nasıl bileceksin. Birde depremden sonra bilinecek olan şiddet biriminde de 0,6 lık bir hata yapıyorsun.. Birde yok momentum falan vs. gibi teknik terimlerle hataya kılıf arıyorsunuz. Kandillide galiba yeni ekip var daha görevini tam bilemiyor.. Bu mudur ? Ne oluyor bize…. Bir tv de dinden haberi olmıyan, ama sanki dine din kurallarına uymak isteyen kişilerden reyting almak için bir hocayı çıkarıyor. Sanki amaç dine hizmetmiş gibi oysa AMAÇ PARA.. Tv de konuşan hocada ikide bir bakın ben burdan ''para falan almıyorum.. dinleyin bunları'' diyor diyor ama kendi dergisininde reklamını yapıyor tabi onada tv reklam parası almaz.. Ve bu vesileyle 2-3 liraya herkesin alacağı faydalanacağı dergi 7 liraya çokta kimsenin alamıyacağı bir fiata çıkıyor..tv ve hoca karşılıklı çıkar içinde amaç ne PARA. Haa belki diyebilirkilerki biz bunu pahalı satınca ''fakire, fukaraya, talebeye yardım ediyoruz.'' Ama bu nasıl bir yardım olur artık.. Dini Allah c.c. için tebliğ edenin ağzına para lafı hiç yakışmaz değil mi? Hiç olmazsa para lâfı etme…. Vatandaş ta hemen o duayı okuyup hastalığından kurtulacak veya zengin olup fakirlikten kurtulacak o dua ile. Ne kolay, Yahu o duayı okuyacak ağız nasıldır, kalp nasıldır. Cahil kesimde hemen o dua kitabını alır derdinden kurtulacak sanır. Biri dinen cahilden fayda sağlar.biri başka yönden cahilden fayda sağlar. Amaç PARA. Allah c.c. esirgesin..aminn. Ahmed HULÛSİ diye muhterem bir zat var Allah c.c. ondan razı olsun. O der ki: ''Din ilminin tel'if hakkı olmaz, tel’if hakkı alanlar yarın neticesine katlanacaktır'' der. Ve bu şahısın bütün kitapları bedava isteyen internettende tamamını ücretsiz indirebilir.. www.ahmedhulusi.org Sahih hadislerden birinde ne diyor Peygamber Efendimiz S.A.V. '' EĞER İNANDIĞIN GİBİ YAŞAMIYORSAN , YAŞADIĞIN GİBİ İNANMAYA BAŞLARSIN.'' Artık vatandaş yaşadığı gibi inanmaya alışmış. Herkes dindar herkes dini sanki kendisine uydurmaya kalkıyor.. Biri bir yere bir mevkiye geldimi artık kural koyucu o oluyor. Herşeyi o biliyor. Karnıda tok ya.. Herkesin karnı tok sanıyor.. Mevlâna hz. nin bir sözü vardır. ''Tok herkesi tok sanır, aç ise ekmek yok sanır..’’ Sigara yasağı doğru, tamam ama bu memlekette o sigaraya ASKER SİGARASI olarak bedava askerde alıştırılan 60 yaşlarında insanlar var tiryaki olmuşlar veya yapılmışlar. Şimdi onlara ''sigara içmezsin olur biter..’’ nasıl gelir siz hesabedin.. Tabi yeni nesil inşaallah alışmaz bu sigara illetine ama daha ölmemiş 60 ve 60 yaşın üstündeki tiryakiler demekki yok sayılıyor.. Sanki herşeyde bir düzen bir hile var, insan huylanıyor.. Hani ''sütten ağzı yananın , yoğurdu üfleyerek yemesi misali... Bakıyorsun cep telefonunuzu arıyorlar ''falanca bey mi? Evet diyorsun. Devam ediyor..(almış telefon numaranı yaşınıda biliyor kullandığın ilaçlarıda hani herşey bilgisayarlarda kayıtlı ya..) Diyor ki... : ''Hastanemizden %80 indirimli çekap kazandınız..'' EEE ''Hastanemize uğramanızı rica ederiz..'' Yaa ne güzel vatandaşın sıhhatini nasılda düşünüyorlar helâl olsun.. 100 tl lik çekap 20 tl hatta bazan onuda almadıklarıda varmış. Bir çekap '' OO kalp damarlarının 4 ü tıkalı acil baypas.. Ne yapsın garibim derhal tarlayı teveği satacak.. Satmada göreyim öleceksin.. Gerçi şimdi çoğu emekli (tekaüd) devlet ödüyor. Esnaflık değişti. Alavere , dalavere.. Çeviren çeviriyor .. çeviremiyen piyasadan kayboluyor.. Esnaf vergi öder... Esnaf dükkan kapatınca ne olur?? Esnaf müşteriden kazancından vergi öder.. Her ay da kazanacağınıda bilmez.. Allah tan müşteri gelirse mal satar veya bir iş yapar kazancındanda vergi öder.. Esnaf dükkan kapatırsa... Dolaylı vergiler artar.. Herkes devlet kapısına girmek için, her ana, her baba çocuğunu devlet kapısına koymak için parti ile uğraşanların kapısını aşındırır. Kimi yapıştımı bırakmaz ve işini hallettirir. Kimide şahsiyetlidir bir kere söyler bir daha söylemez. Oda işini hallettiremez.. Şimdi bu kişinin üç çocuğu olsa ne olacak. Hadi üç çocuk.. Yaaa Eskiden olmuştu bu ülkede ekmeğe aşırı bir zam gelmiştide millet ekmek alamıyor diye yazdıda muhalif gazeteler, o zamanki bakanın oğluda bu gazetelerden birini okuyunca '' Baba bunlar pastada mı bulamıyor'' demiştide gazetelere konu olmuştu... Nedense bizde hep muhalefet halkın sesi oldu ama eskiden tabi, şimdiki muhalefet değildi o.. Şimdiki muhalefetin zihniyetiydi o zamanlar iktidardı.. Şimdiki zihniyettte o zaman muhalefetti de halkın sesi olurdu.. Ama gidişat değişiyor gibi... Şimdi muhterem okuyucular: Bu yazıda yazılanlar tabi sorunların tamamı değildir ancak bazı başlıklar olabilir. Yoksa roman gibi yazmak mümkündür. Yukardada bahsettiğim Hadisi Şerif'in anlattığı husus yani : YAŞADIĞIN GİBİ İNANIRSIN hususu aynen zamanımızda olduğu gibidir. O yüzden Şeytan ve Haçlı zihniyeti üzerimizdeki oyunlarına hiç ara vermeden ve aynı ,tempoda devam etmekteler.. Biz Müslümanlar bir ara bunların oyununu bozduk isede ondan sonra yine yan gelip yatmaya başladık. Oysa onların oyunu aynı tempoda devamda.. Öyleyse bir zamanlar olduğu gibi paradan puldan bahsetmeyen muhterem din adamlarına çok acil ihtiyaç var. Bir zamanlar çok muhterem hocalar yön verirdi insanlığımıza.. Rahmetli Timurtaş Uçar Hoca efendi, İbrahim Eken, Ahmet Vanlıoğlu hocaefendiler gibi din adamlarına ihtiyaç var. Bakınız bu internet nimetinden faydalanalım bizlerde.. Bir kardeşimiz hocamıza bir site açmış bütün vaizleri var. Allah c.c. ondan razı olsun.. www.timurtashoca.com girin siteye üye olun bu hocamızı dinleyin dinlettirin. Ama heryerde dinlettirin.. belki kulağa bir su kaçmasına vesile olursunuz. İslâm dini her şeyin çözümüdür.. Şöyle birileride çıkacaktır : Truva atı gibi iri birileri çay ocağında laptop tan rahmetli hocamızın vaizini dinletirken size şunu diyebilir: ''Yaa bak bende hep hocaları dinlerim, hatta falanca tarikata da girdim ama bunu ben evde yalnızken dinlerim, burda olmaz; seven olur sevmeyen olur..'' diyenler çıkacaktır. İşte ''yaşadığı gibi inanan biri'' buna denir.. Meselâ ben ısrarla dinlettireceğim…. Kimbilir belki bir kişinin kulağına girer. Saygılarımlaa... A.G. Not: Yorum ve eleştirinizi bekliyorum...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet GÜNAY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |