..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir zaman karakterlerimin hüzünlü olduklarını düşünmedim. Tersine yaşam dolular. Trajediyi seçmediler, trajedi onları seçti. -Juliette Binoche
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Ahmet GÜNAY




6 Mayıs 2011
Gül'mü Lâle'mi ve İslâm'ın Sembolü  
Ahmet GÜNAY
Gül asil bir çiçektir.Kutlu Doğum Haftası etkinliklerindeki tanıtıcı pankartlarda hep GÜL kullanılmıştır. Doğrudur da. Bu derneğin bu tanıtıcı pankartında neden Lâle kullanılmıştır..


:BGII:
GÜL mü ? LALE mi?
Muhterem okuyucu kardeşlerim: Bildiğiniz veçhile, daha önce OSMANLI'DA GÜL mü? LALE mi? diye bir yazı kaleme almıştım. Gördüğüm lûzum üzerine bu yazıyıda yazma gereği duydum. Geçen bir ilin gençlik derneğinin pankartı dikkatimi çekti. Pankartta " Peygamber Efendimiz s.a.v. Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri için 06. Mayıs.2011 tarihinde seçkin Hafızlardan Kur'an Tilâveti, ile Veda Hutbesini güzel okuyanların finali " diye yazıyordu. Allah c.c. razı olsun.
Aynı gençlik derneğinin Veda Hutbesi metninde yine önce yazdığım KUTLU DOĞUM HAFTASI ve VEDA HUTBESİ başlıklı yazdığım yazıda bahsettiğim anlıyamadığım noksanlıklardan başka bu defada her nedense bu pankartta GÜL yerine LALE resmi konmuş. Acaip gibime geldi de sizlerle paylaşmak istedim. Pankartın resmini çektim ancak resmi buraya koyamadığımdan isteyene bu resmi mail yoluylada gönderebilirim.
Şimdi sayın okur kardeşlerim: Hepimizin bildiği veçhile GÜL asil bir çiçektir. BÜLBÜL de asil bir kuştur. Gül, bülbül'e ; bülbül'de gül'e aşıktır. Bu gerçektende böyledir. Bizim divan şairlerimiz bu konuyu hikaye olsun diye işlememişlerdir. Aynıyle vakîdir.
Şimdi burada bir konuya daha değinmeden geçemiyeceğim.
Malümaliniz olduğu veçhile, bir anket yapılsa memleketimiz de İSLAM'ın SEMBOL'ü Ne diye çok az kişinin bileceğinden eminim. Ancak Hıristiyan'lığın sembolü ne diye sorarsanız çok kişi ‘’haç” diyecek ve yine Yahudi' liğin sembolü ne diye sorarsanız onada çok “kişi altı köşeli” yıldız diyecektir.Bu altı köşeli yıldız aslında Hz.Süleyman Peygamberin mührüdür.. Ancak İsrail Yahudi devleti bunu sanki sahiplenmiştir. O yüzdende böyle denilmesi sağlanmıştır.. Şimdilerde ise tek göz sembolü olmak yolundadır.. Tek göz ise deccalı sembolize etmektedir...
Peki madem İSLAM memleketindeyiz neden İslâm'ın sembolünü bilmiyoruz. Yoksa yokmu İslâm'ın sembolü?
Şimdi Asr-ı Saadet döneminden sonra İslam'a en büyük hizmeti yapanların OSMANLI'lar olduğunda şüphe yoktur. Peki o zamanlar hani Haçlı savaşlarında ne denmiştir. HİLÂL' in
Haç'a galebesi denmiştir yani HİLÂL ; Haç'a galiptir. Denmiştir . Daha açık bir ifadeyle burda HİLÂL = İSLÂM olduğu anlaşılmıyor mu? O halde İSLÂM'ın sembolüde HİLÂL dir.
Not: Okuyucu kardeşlerim bu yazımı bütün arkadaşlarla paylaşalım ki belki içimizden biri bizlerin ufkunu açar..
Saygılarımla… A.G.
Not: Bu yazıyı okuyan kardeşlerimiz Osmanlı da Gül mü? Lale mi? başlıklı yazımızıda okurlarsa yazı daha bir mânâ kazanacaktır.. Saygılar...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnşaatta Kaba İnşaatın Önemi
İnsan Denen Mahluk
Kabak Aşılı Karpuza Dikkat
Deprem Gerçeği
Para - Para - Para
Oku Bak Kendini Bulacaksın!

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kutlu Doğum Haftası Münasebetiyle Veda Hutbesi
Duyarsız Olmak Erdem Oldu...
Politika mı? Siyaset mi?
Türk Şenayığı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ormanda Büyüyen Adam Azgını - - Ne Utanmaz Köpekleriz. [Şiir]
Emir Sultan ve Pir Mehmet'ten [Şiir]
31 - Mart Vakasında Koca Sultan Abdülhamid Han [Şiir]
Sür Eşeği Nığde'ye [Şiir]
12/05/1959 Tarihli Hüradam Gazetesinden [Şiir]
Osmanlı'da Gül Mü? Lale mi? [Deneme]
Nefis Nedir? Nefisin Kademeleri Nedir? [Bilimsel]


Ahmet GÜNAY kimdir?

1980 yılı Adana Müh. Bil. Fak. Akş. İnş. Müh. Böl. Mezunu.

Etkilendiği Yazarlar:
Babam Burhaneddin Günay,Gazeteci Turhan Dilligil,Prof.Dr. Necmeddin Erbakan,Ahmed Hulusi ve ......


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet GÜNAY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.