..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Eğer bir kelebeği sevebiliyorsak, tırtıllara da değer vermemiz gerekir. -Antonie de Saint-Exupery
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Şahingöz




23 Ekim 2002
Hırsızlık artık toplumun gözünde utanç verici olmaktan çıkmı  
Toplumun duyarsızlığı ve aldırmazlığına bir örnek daha.

Şahingöz


Hırsızlık kültüründe,kaçak elektrik adı altında elektrik çalınırda, yetkililer dahil kimse umursamaz. Ama halk kayıbın kendisine fatura edildiğini biliyor mu acaba?


:AHEB:
HIRSIZLIK, ARTIK TOPLUM GÖZÜNDE UTANÇ VERİCİ OLMAKTAN ÇIKMIŞ!


Hayır, zannettiğiniz gibi bankaları hortumlayıp, toplam 20 milyar $ bedeli toplumun sırtına yükleyenlerden veya kamuda yolsuzluk yapıp ta yaptığı yanında kalan nitelikli hırsızlardan bahsetmeyeceğim.
Sanki onlar böyle de, bir kısım sıradan halk sütten çıkmış kaşık kadar temiz mi?
Araştırma yapılmış, Türkiye’de kaçak elektrik kullanımının ortalaması %24 imiş.
Yani, halkın dörtte biri kullandığı elektriğe bedel ödemeden kaçak kullanmakta.
Peki bir şeyi bedelini vermeden gizlice almak hırsızlık değil midir?
Bu fiil utanç verici bir şey değil midir ki; kamuoyunda, hak ettiği tepkiyi görmüyor?
Ne yazık ki toplum dalkavukları, oy karşılığı görmezden gelen siyasetçiler, durumu kamuoyunun gözünden kaçırmayı becermektedirler.

Gerçekte durum; temiz, namuslu, harama el uzatmaz, utanması olan kesim için vahimdir.
Çünkü onlar, her türlü geçim zorluğuna karşın, elektriği, suyu kaçak kullanmayı akıllarına bile getirmezler.
Ama ne yazık ki, bin bir zorlukla faturayı ödedikleri halde; bir anlamda cezalandırılırlar!
Neden mi? Kaçak elektrik kullanımına engel olamayan belediyeler ve elektrik dağıtım kurumları, kaçak elektrik payını dürüst insanların faturasına eklerler.
Acaba kaç kişi biliyordur, hırsızların kullandığı kaçak elektriğin bedelinin kendilerinden tahsil edilmekte olduğunu?
Elektrik faturasında insanların anlayamayacağı bir fasıl içinde, bu kayıp bedel, sizden bizden, haberimiz bile olmadan tahsil edilir.
Durumun böyle olduğunu Sedaş yöneticileri kendileri söylediler, gazetelerden okuduk!
Sizce bu adil midir?
Anayasa’ ya hukuka uygun mudur?
Örneğin, AB’de veya ABD’de böyle bir durum olabilir mi dersiniz?
Hayır, mümkün mü! Olsa olsa yozlaşmanın olduğu,bir türlü krizden kurtulamayan, Latin Amerika ülkelerinde böyle olur ancak!
Sedaş açıklamasında diyor ki; Türkiye’de kaçak elektrik kullanımının toplam maliyeti 1,5 milyar $ imiş.
En çok kaçak % 67 lik oranla, Diyarbakır’daymış. Doğu ve Güneydoğu bölgelerimizde ortalama % 50 nin üzerindeymiş!
Sorarım size, başkalarının çalmış olduğu bu bedeli, bilerek, isteyerek öder miydiniz?
Öyleyse uyanın!
Sesinizi çıkarın.
Mal sizindir, malınızı nasıl koruyorsanız, elektriğinizi de öyle koruyun.
Görevini yerine getirmeyenleri göreve çağırın.
Tüketici Koruma derneklerini, sivil toplum kuruluşlarını uyandırın!

Tablonun karanlık tarafında ise çürüme, yozlaşma ve feodalitenin ilkel yüzü var.
Yoksulluk ne zamandan beri hırsızlığa gerekçe oldu?
Urfa’ da kaçak elektrikle tarlasına su basan çiftçi ‘ Nasıl yani, tarlamızı ekmeyelim mi’ diye üste çıkıyor. Bu nasıl çarpık mantıktır? Sen tarlanı kaçak elektrikle sula, bedelini başkaları ödesin! Bu nasıl ahlaktır böyle?
Ne yazık ki 22 ekim 2002 tarihli gazetelerde çıkan bir haber, sorunun kanlı boyutunu gözler önüne getirdi.
Elektrik hırsızları, kaçak elektrik kullanımının üzerine giden Tedaş görevlisini acımasızca ve soğukkanlı şekilde öldürdüler. Anlaşılan, derebeylik düzeni, gözdağı vermek istemiş.
Bundan sonra kimse takibat yapamasın diyorlar!
Ne derler: Ya devlet başa, ya kuzgun leşe ! (Yok! siyasi bir mesaj çıkarmayın, gerçek anlamını kastediyorum!)

Bu çürüme nereye kadar gidecek böyle?
Aldırmaz davranış gösterirsek, toplum olarak kaybederiz, ona göre!

Şahingöz- 23 Ekim 2002






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Neden Bu Kadar Çok Kötülük Var!
Bir Lider Aranıyor!
Trafik ve İnsan
Yurdumun İnsanının Bir Bölümünün Uygar Olmak Gibi
Tepkisiz Toplum
Feodalite özentilerinden nefret geldi!
Bizlere Ne Oluyor Böyle?
Bıyık,karizmayı bozuyor!
Sıradanlaştırma
Tepkisiz Toplum 2

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muz Cumhuriyeti
Aslında O İyi De...
Yeni insan türü, Homo Ekonomicus
Eleştiriye Katlanabilmek Güçlü Olmak Demektir!
Bıyık Handikaptır
Şiddet Kültüründen Manzaralar
Demokrasi İşte Bu Nedenle En İyi Rejimdir!
Yolsuzluk Algılama Seviyemiz!
SSK Sağlık Hizmeti İşkencesi
Direksiyon Başındaki Tehlike!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kişinin Kendine Ettiğini, Düşmanı Etmezmiş! [Öykü]
Suya Sabuna Dokunmadan [Deneme]
Mahalle Baskısı [Deneme]
Türk İmajı [Deneme]
Hakan Kocayınca... [Deneme]
Türkiye Karşıtlarına Gereken Cevabı Verm [Deneme]
N.A.R.O. 'cu Gençler, Helal Olsun Size! [Deneme]
Doğruyu Bulabilmek İçin Onun Gibilerine İhtiyacım& [Deneme]
Bir Afetten Daha Kötü Bir Şey Varsa, O da Afete Hazırlıksız [Deneme]
Eğitim Şart! [Deneme]


Şahingöz kimdir?

ŞAHİNGÖZ. Yaşı artık kemale erdiğinden,biraz huysuzca biridir!Biraz kızgın gözükse de,bu müzmin bir muhalif olduğundan değildir. Gerçekte apolitiktir!Onun isteği zeki,aydın insanlarla söyleşmektir!

Etkilendiği Yazarlar:
M.A.S.H. (Kult filmi izleyeniniz var mı?)


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.