..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı, yetmişinde bile mesela zeytin dikeceksin. -Nâzım Hikmet
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > mahmut dağ




4 Ağustos 2011
Bir Güz Masalı  
mahmut dağ
ilk taslaklarımdan biri. bir gün mutla bitecek. peki o pırıl pırıl elbiseli karmaşık yüzlü adam kim? ve nedewn o halde? işte bu soruların yanıtını öykü bitince alacaksınız


:BDBA:
Güz güneşi ufkun ötesinde yavaş yavaş dünyanın bir yüzünü terkediyordu. İnsanlar akşam telaşını koşuşturmak için fırsat bilmişler gibi saldırıya uğramış karınca yuvasının karıncalarını aratmadan o yana bu yana koşuşturuyorlardı. Koşuşturanların hiç biri ellerini çenesine dayamış, dizleri ve dirseklerini bir birine kenetlemiş başı öne eğik oturan adama dikkat etmiyordu. oradan geçen her insan şöyle bir dönüp bakıyor, bakar bakmaz hemen bakacak başka bir yer arıyordu. Adamın yüzünde gördükleri her neyse belkide bakan herkesi korkutuyordu. Ve bakan her insan korkan insan ne yaparsa onu yapıyordu; kaçıyordu…

Adam orta yaşlıydı. Ancak yüzünde kadim yıllara ait bir sürü çizgi vardı. Çektiği her acıyı yüzüne kazımıştı adam. Ve yüzündeki çizgiler sayılamayacak kadar çoktu. Parkın adamın oturduğu tarafından sıkça geçenler her akşam üstü o bankta o adamı yine o durumda görürlerdi. Ancak kimse selam vermeyi denememişti. Kimse adam konuşabiliyormu bilmiyordu. Adam arada bir sigara yakar, bir nefes çeker, ellerini yüzüne dayar; ve sigarayı sağ elinin işaret parmağı ile orta parmağı arasına sıkıştırır, sigara öyle kendi kendine yanardı. Adam her sigaradan yalnızca bir nefes çeker, gerisini havaya hediye ederrdi.

Adam orta boylu, çöp gibi incecik biriydi. Yüzü bir birine girmiş çizgilerle karma karışık, yüzündeki kemikler yüksekçe olduğundan çizgileri daha belirgin halde gösteriyorlardı. Burnu kemerli ve küçüktü. Gözlerinin rengi belirgin değildi. alnının sol alt köşesinde bir bıçak yarası vardı. Saçları sık olmakla beraber hep dağınıktı. Adamın saçları üzerinden koyun sürüsü geçmiş çimlere benziyordu. Ellerinin üstü çatlaklarla doluydu. Parmakları kısmen küt, parmak üçları nedendir bilinmez sap sarıydı. Ancak tüm bunların aksine adamın elbiseleri düzgün ve temizdi. Adamın hırpani vücut yapısının tam tersi olan elbiseleri güne küsmek üzere olan güz güneşinin altında “sen batarsan bat. Nasılsa biz varız, her yeri aydınlatırız.” Dercesine pırıl pırıldı.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın beklenmedik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Peri Masalı
Kızıl Gelin

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İkikere Ölmek
Gemici

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yalnız Yolcu [Şiir]
Adem ve Havva Masalı [Şiir]
Hayat ve Hayat2 [Şiir]
Bir Kucak Aşk [Şiir]
Aşk ve Huzur [Şiir]
Savaş Korkularınla [Şiir]
Zıtlıkta Birlik [Şiir]
Her Hangi Bir Masal [Şiir]
Yalnızlığa Sürgün [Şiir]
Sıcak Gülüşler [Şiir]


mahmut dağ kimdir?

tıpkı erasmusun dediği gibi; delilik mutluluktur. bu düsturdan yola çıkıp beni delirten yazma tutkusunu özgür ve çılgın düşlerin, ve hayal gücümün en çılgın halinin emrine verdim. yazmak, yaratma tutkusunun insan zihnindeki tüm açmazlardan kurtulup, sözün ak ve kara büyüsüyle biçimlenmiş en gerçek halidir. çünkü söz büyüdür, gerçek söz deliliktir.

Etkilendiği Yazarlar:
J. R. R. Tolkien, Samed Behrengi, Stephan King, R. A. Salvatore, Tess Geritson... ve daha nice güzel kalemler


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © mahmut dağ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.