Deney, herkesin hatalarına verdiği addır. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
Peki neydi o hediye? Kısa zamanda kurulmuş, kısa sürede temeli atılıp, hatta üzerine dostluğun gökdeleni dikilmiş bir dostluğa sahibim artık. Bilirsin, ben sözcüklerin değerini düşürmemek için elimden geleni yaparım. Ve dost sözcüğü bu sözcüğü gerçekten hak edip yaşayanlar için hayatın insana eşsiz bir armağanıdır. Bu sözcüğü kullanacaklarım arasına girmiş biri olduğun, ve uzun uzun bahsettiğim, hatta uzun uzun bahsedeceğim eşsiz hediyeyi hak ettiğimi düşündüğün için çok şanslı biri olduğuma inanıyorum. Ve bu inancı yaşamamı sağladığın için gerçekten çok teşekkür ediyorum. ve hiç beklemediğim anda böyle muhteşem bir hediyeyle beni karşılayıp şaşırtabildiğin için seni kutluyorum sevgili dostum. Evet, giriş kolaydı. Hemen yazı verdim. Peki şimdiden sonrası? Peki şimdi nasıl yazacağım o hediyenin bende hangi kapıları açıp hangi kapıları kapattığını? Peki şimdi nasıl anlatacağım sana bu hediyenin bende neleri değiştirdiğini? Öncelikle kesinlikle bu hediyeyi küçümsemeyi, sıradan bir şeydi demeyi sonsuza dek yasaklıyorum. Ve bunu yapmak için o kadar çok nedenim varki, yazarak bitiremem. Ama ben yine de bu yasağın uygulanacağından emin olmak için bir ikitanesini yazayım. Öncelikle bu kesinlikle senin yapmaya alışık olduğun bir eylem değil. Daha önce yaptığın benzerleriyle karşılaştırsak bile, bu gerçekten farklı bir şey. Çünkü, sen yazdın, seslendirdin, ve ben dinlerken benimleydin. Şimdi soru şu sevgili dostum: bu üçünün aynı anda yapıldığı kaç hatıra var hayatında? Sıfır dediğini duyar gibi oluyorum. Birinin ya da ikisinin olduğu hatıraların vardır eminim. Ama bu kadarının yani üçünün birden yanyana olduğu bir hatıranın daha olduğunu sanmıyorum. İşte sırf bu nedenle bile, bu hediyenin benim için özel olduğu kadar senin için de özel olduğunu söyleyebilirim. Ve bunun kabul edilmemesinin imkansız olduğunu bilerek söyleyebilirim hemde. Hediyeni aldığımda, zaten daha önce gelmiş olan özel bir hediyenin sarhoşluğuyla boğuşmaktaydım. İşte tam da o sarhoşluk halindeyken beni buldu, vurdu hediye. Bir an için tatlı bir düşün tam ortasındayım sandım. Ama düş değildi, tümüyle gerçekti. Gerçekti ve apaçıktı her şey. Belki bilmem kaç kilometre vardı yazan ve okuyan arasında. Ama kalpler birlikte atıyordu o anda. Ve hediyedeki o sadelik, duruluk ve açıklık gülümsetirken göz kapaklarının ardındaki muslukların da lastiğini kurcalayıp duruyordu. Söyleyip yazabileceğim pek çok şey var. Ama biliyorum sen bu satırları okurken olayı abarttığımı, sana göre sıradan bir şey büyüttükçe büyüttüğümü düşünüp ellerini yüzüne kapatacaksın. Lütfen hemen çek ellerini yüzünden. Ve bu kahrolası dünya gerçekten gülümseyen bir yüz ve bir çift göz görsün. Çünkü şunu tüm kalbimle söyleyebilirim ki, her sözcüğün, hatta her harfin altını hak ettiğine dair paraf edip öyle gönderebilirim. Bir an için bile bunları abarttığımı düşünenleri de katıksız hınçla düşmanım ilan eder, her fırsatta gazabımla yüzleşmesini sağlayabilirim. Artık yavaş yavaş bitireyim yazmayı. Biliyorum teşekkür yetersiz. Ama şunları da söylemeden geçemeyeceğim. Tüm kalbimle ve bilincimle teşekkür ediyorum. ve muhteşem hediyen sonunda anladım ki, sırf bu hediyeyi almak için bile iyiki doğdum, ve iyiki varım. Ve teşekkürler. Hem de çok. Sevimsiz ve kocaman canavar kılığında hayatı bir birine katan delinin biri.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © mahmut dağ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |