..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Moda denilen şey o kadar çirkindir ki onu her altı ayda bir değiştirirler." -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > mahmut dağ




26 Temmuz 2011
Bize Özgü Bir Hayat  
mahmut dağ
Arto Tunçboyacıyan Zetuni Zar. işte bu ezgi. ilk duyduğum anda bilincimi çepe çevre kuşatan sözcükler. öyle bir ezgi ki, hiç tadılmamış duygular, hiç sezgilenmemiş hisler, ve hiç içsenmemiş başka başka şeyler var içinde bu ezginin. biliyorum bu sözcükler ve aşağıda okuyacğaın yetmez çözmeye büyüsünü bu ezginin. ama dilim döndüğünce anlattım bir şeyler işte.


:BCJF:
Zetuni zar. Hiç gidilmemiş bir yer. Hiç denenmemiş bir elbise. Hiç kimsenin tadına bakmadığı bir yemek. Hiç kimsenin bilmediği bir şey, bir yer, bir olay, hiç kimsenin kimseye söylemediği bir söz. Hiç kimseye söylenmemiş bir söz aynı zamanda. Hiç kimsenin görmediği bir düş ve hiç kimsenin bilmediği bir gerçek. Hiç tırmanılmamış bir dağ mesela. Ya da hiç gidilmemiş pırıl pırıl balıklar ve kocaman kocaman su kuşlarının bulunduğu ter temiz bir koy. Hiç girilmemiş bir deniz. Hiç dokunulmamış bir hayat. Ve hiç ya da hiç kimseyle başlayan kocaman bir dünya. Ama en önemlisi hiç kimseyi sevmediğin gibi sevmek ve hiç kimse tarafından sevilmediğin gibi sevilmek. Hiç kimseye dokunmadığın gibi dokunmak ve hiç kimsenin dokunmadığı gibi dokunulmak.... hiç kimseyle başlaayn bitimsiz bir aşk. Sadece bize özgü, bitimsiz ve şiir gibi bir aşk var ezginin tatlı tınısında.

Sözlerin en denenmemişi gelmeli aklımıza. Ve hayatların hiç yaşaanmamışıyla sım sıkı bağlanmalıyız dünyaya. Kimsenin tutmadığı gibi tutmalıyım elini örneğin. Kimsenin veremediği en tatlı, en uçuk buseler okşamalı yanaklarımızı. Kalplerimizin kimsenin ziyaret etmeye cesaret bile edemediği en gizli, en gizemli köşelerini açmalıyız bir birimize. Ezgilerin en tatlıları yalnızca bizim için çalınmalı. En güzel şarkılar sadece bizim için. Kimsenin denemediği yolları denemeliyiz hayata karışmak için. Kimsenin bilmediklerini bilmeliyiz bir birimiz hakkında. Kimseye söylemediklerimizi söylemeliyiz. Sadece bize özgü, kimsenin aklına bile gelmeyen hayatın ve aşkın en tatlı tınısını yakalamalıyız. Sadece bizim için ve kendi ellerimizle yazacağımız ter temiz bir kadere bağlı ter temiz bir masalı yaşamalıyız.

Hiç kimsenin görmediği düşlerden çıktım. Ve kimsenin yaşamadığı bir hayat buldum çünkü. Kimseye vaad edilmemiş şeyleri vaad ediyor hayat bana. Hiç kimsenin gitmediği düşler vadisinin baş konuğuyum artık. Tanrım! İyi ki ben seçildim hiç kimsenin yaşamadığı hayatı yaşamaya. Sevinçten mi yoksa seçilmişliğin yalnızlığından mıdır bilmem. İki gözüm iki fışkıran pınar. Nasıl ve ne biçim bir iyilik yaptım ki seçildim? Hiç kimsenin içinin titremediği gibi titriyor içim ne zaman aklıma gelse aşk. Duman duman uçup gidiyor yaşanmış garip anıların ve anların tümü. Sonra hiç kimsenin yanmadığı bir ateşin içine atlıyorum. Koşa koşa, bildiğim en büyük adımlarla koşuyorum ateşe ve daha önce kimsenin yanmadığı gibi yanıyorum. Hiç kimsenin atmadığı çığlıklar dudaklarıma tutsak. Başım daha önce kimsenin başının dönmediği gibi dönüyor. Hiç kimsenin bilmediği cümleleri topluyorum hayattan, sırf sana söylemek için. Hiç kimsenin aklına gelmeeyen sözcüklerin bini bir para. Hiç kimsenin aklının karışmadığı gibi karışıyor aklım ve kimsenin dudakları böyle kilitlenemez. Ve nihayet hiç kimsenin düşmediği bir aşkın eline düştüğümü biliyorum, anlıyorum, ağlıyorum.

Aşkım, sevgilim, en bitimsiz şiirim. Hayatı baştan tanımlayan tek sözcüklü cümlem. Bir ezgi nelere de gebeymiş. Aklımın doğurduğu şeyler bunlar. Biliyorum! Seni hiç kimseyi sevmediğim gibi seviyorum. Aklımda sana verilme zamanının bekleyen kimseye verilmemiş sözlerin kocaman kampı var. Dudaklarımda şiir gibi adın, ve kalbimde sıcacık aşkın... seni seviyorum. Hiç kimseyi sevmediğim gibi seviyorum.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Omelasta Devrim
Ateşbaz
Aşkın Her Hali
Karanfil Kokusu
Belirsiz Bir Mektup

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevinilmez Hiç Bir Ölüme.
Hayat ve Yağmur
İki Kişilik Gerçek Bir Düş
Samed Behrengiye Mektup
Seyir Defterinin Altın Sayfası
Hep Yalnızlık! Hep Yalnızlık!
Çölde İsyankar Bir Kum Tanesi
Tek Çözüm, Hepiniz Ölün
Denizin Sevda Şarkısı.
Kemanın Çığlığının Öyküsü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yalnız Yolcu [Şiir]
Adem ve Havva Masalı [Şiir]
Hayat ve Hayat2 [Şiir]
Bir Kucak Aşk [Şiir]
Aşk ve Huzur [Şiir]
Savaş Korkularınla [Şiir]
Zıtlıkta Birlik [Şiir]
Her Hangi Bir Masal [Şiir]
Yalnızlığa Sürgün [Şiir]
Sıcak Gülüşler [Şiir]


mahmut dağ kimdir?

tıpkı erasmusun dediği gibi; delilik mutluluktur. bu düsturdan yola çıkıp beni delirten yazma tutkusunu özgür ve çılgın düşlerin, ve hayal gücümün en çılgın halinin emrine verdim. yazmak, yaratma tutkusunun insan zihnindeki tüm açmazlardan kurtulup, sözün ak ve kara büyüsüyle biçimlenmiş en gerçek halidir. çünkü söz büyüdür, gerçek söz deliliktir.

Etkilendiği Yazarlar:
J. R. R. Tolkien, Samed Behrengi, Stephan King, R. A. Salvatore, Tess Geritson... ve daha nice güzel kalemler


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © mahmut dağ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.