..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hayaller olmasaydı, umutlar dünde kalırdı. - Dolmuş atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > mahmut dağ




4 Ağustos 2011
İki Kişilik Gerçek Bir Düş  
mahmut dağ
korkularını ve kaygılarını anlatan bri arkadaşım bana demişti ki, bu anlattıklarımı sana bir mektup olarak yazsaydım karşılığıdna nasıl bir mektup yazardın.? mektubu yazmıştım. ama göndermek nasip olmadı. umarım bu sayfaya ulaşıyordur ve umarım mektubunu alır. ve işte o mektup:


:BBGA:
Nefes al nefes ver. Nefes al nefes ver. Nefes al.... yalnızca bu mudur yaşam dediğimiz? İki oluş arasında geçen kısa sürelerin toplamı mıdır yalnızca? Bir doğum, bir ölüm müdür yaşam? Yoksa her ölüme inat doğan bir sürü bebek midir? Binlerce soru sorsam bu konuda binlerce yanıt alırım. Ve aldığım her yanıt binlerce yeni soru verir de, yinedde anlatamaz nedir yaşam. Belki oluşların toplamıdır, belki de hiç bir şey olmamasıdır; bilinmez, bilemem. Ancak bildiğim şey, yaratılanı yaratan yapan şeyin ne olduğudur. “insan yaratıldı” der bir sürü kalın kitap cilt cilt dizili raflarında yaratılanların. “insan yaratıyor” der başka kalın kitaplar. Peki nedir farkı yaratılan ve yaratanın? Bu da yanıtı oldukça fazla bir soru. Peki nedir gerçek? Nedir insan özünde? Yaratılan mıdır yaratan mı? “Bırak bunlarla devrin filozofları uğraşsın.” Dediğini duyar gibi oluyorum. Eğer haklıysam, yani böyle diyorsan, yaratılan olmayı kabul etmişsin demektir. Yanılıyorsam eğer, yaratmaya yaratılmaya itiraz ederek başlamışsın demektir.

Dönüp baktığımda yaşadığım bir sürü yılda saklı binlerce güne ve her günün getirdiği her anıya, gördüğüm tek şey belki her şey, belkide hiç bir şey. Ancak çıkardığım sonuç, hayat dediğim yalnızca toplamı iyi ve kötü anların, anıların. Peki neresindeyim düşlediğim hayatın, düşlediğin hayatın? Peki sen neresindesin Düşlediğin hayatın, düşlediğim hayatın? Belki her yerinde belki hiç bir yerinde. Hayat dediğin düş kurmak ve gerçekleştirmek midir kurduğun düşleri? Peki düşlerin ne? Peki nedir benim düşlerim? Başlayınca sormaya bırakamıyorum. Bir soru bir yanıt veriyor ve gelen her yanıt bin soruya gebe bırakıyor hayatı. Peki kafa karışıklığı mıdır bunların tümü? Hayır. Kafa karışıklığı değil. Sadece bilinmezliğe duyulan kaygı. Hani korkar ya insan bilemediği şeyden. Ve sürer ya korkuları öğreninceye kadar bilemediğini... işte belkide tüm bunlar kaygının getirdiği soru çığlıkları. Duyulur mu bu çığlıklar kulaklarında bilemem. Peki sen neler anlatıyorsun çığlıklarında? Ancak bildiğim üzerinde sere serpe uzanmışım sarp kayaların. Sorduklarım bildiklerimden, ve bildiklerim yanıtlarımdandır. Öğrenmek ister misin bilemem. Belki vardır öğrenme isteğin, belki de yok. Belki vardır da güçlü değilsindir yeterince. Belki güçlüsündür, benim anlatmaya gücüm yetmiyordur. İstersen gel! Deneyeyim bildiklerimi anlatmayı. Öğreneyim gücüm varmı anlatmaya. Ve öğreneyim yeterince güçlümüsün verileni almaya ve yeterince hazırmısın vermeye bildiklerini. sarp kayaların üzerine yani tam yanıma denize uzanır gibi uzanabiliyorsan, o zaman gel.. sana anlatacaklarım var. Anlatacaklarım var sana, sana, bana ve hayata dair. Anlatacaklarım var gerçekleşmeye gebe düşlere dair.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevinilmez Hiç Bir Ölüme.
Hayat ve Yağmur
Hep Yalnızlık! Hep Yalnızlık!
Çölde İsyankar Bir Kum Tanesi
Denizin Sevda Şarkısı.
Kemanın Çığlığının Öyküsü
Yalnızlığa Dair
Şeytanla Empati
Sen İnsansın
Beklemeyi Bırak

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bize Özgü Bir Hayat
Samed Behrengiye Mektup
Seyir Defterinin Altın Sayfası
Tek Çözüm, Hepiniz Ölün
Omelasta Devrim
Dünden Bu Güne Faşizm
Gökkuşağının Mektubu
Ateşbaz
Aşkın Her Hali
Karanfil Kokusu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yalnız Yolcu [Şiir]
Adem ve Havva Masalı [Şiir]
Hayat ve Hayat2 [Şiir]
Bir Kucak Aşk [Şiir]
Aşk ve Huzur [Şiir]
Savaş Korkularınla [Şiir]
Zıtlıkta Birlik [Şiir]
Her Hangi Bir Masal [Şiir]
Yalnızlığa Sürgün [Şiir]
Sıcak Gülüşler [Şiir]


mahmut dağ kimdir?

tıpkı erasmusun dediği gibi; delilik mutluluktur. bu düsturdan yola çıkıp beni delirten yazma tutkusunu özgür ve çılgın düşlerin, ve hayal gücümün en çılgın halinin emrine verdim. yazmak, yaratma tutkusunun insan zihnindeki tüm açmazlardan kurtulup, sözün ak ve kara büyüsüyle biçimlenmiş en gerçek halidir. çünkü söz büyüdür, gerçek söz deliliktir.

Etkilendiği Yazarlar:
J. R. R. Tolkien, Samed Behrengi, Stephan King, R. A. Salvatore, Tess Geritson... ve daha nice güzel kalemler


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © mahmut dağ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.