..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlığın hangi filizi köreltilmek istenmişse, tersine o filiz daha gür büyümüştür. -Freud
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Dilara Yiğit




11 Aralık 2011
Çarmıha Gerilir Düşünce  
Dilara Yiğit
Aşkının fahişeliğini dudaklarını kanatarak durdurmaya çalışıyor. İsa’nın dikenli tacını dudaklarına takıyor. Dudakları özlem dolu alevlerle çevrili.


:DAED:

Bir yanı ürkek hala, Yitirilme korkusu barınıyor kimsesizliğinde. Yalnızlığa itilmiş, sürgüne verilmiş bedenin dili. Korkularıyla baş başa kalıyor. Birden, aniden karanlıkta kalıyor. Panik dolu, çaresiz ve savunmasız.

Şiirlerde bulamıyor yitirdiğini. Kelimeler tatmin etmiyor onu. Müzikler, tınılar doyuramıyor yarım kalan bedenini. Sözler tatmin etmiyor yalpalanan ruhu. Boş kaldırımlardaki kederli fahişeler gibi düşünüyor. Onların yerine koyuyor kirletilmişliğini. Eksikliğini, ahlaksızlığını görüyor bedeninde. Son noktasına kadar yaşadığı tatmininin kederini yaşıyor şimdi. Damarlarında sürtüyor acısı, bütün iliklerine kadar işliyor yitirdiklerinin acısı.

Tapınaklar inşa ediyor, çaresizliğini kendini affetmek için. Yaşadıklarının bedelini başkalarına mâl etmiyor, bütün iğrençlikleri kendine hediye ediyor, o hediyeler ise alevlere sarıp sarmalanmış. Yaşatılarının tüm intikamını ruhundan alıyor. Çarmıha geriyor ruhunu, intikamını alıyor ruhundan. Düşüncelerinde çiviler çakılı. Çivilerin çakılı olduğu noktalardan alevler sarıyor ruhunu.

Aşkının fahişeliğini dudaklarını kanatarak durdurmaya çalışıyor. İsa’nın dikenli tacını dudaklarına takıyor. Dudakları özlem dolu alevlerle çevrili.

Çarmıhta bırakıyor ruhunu aylarca, iyileşme umuduyla. Şeytan bile acıyor haline. Alevlerin üzerine basıyor söndürme umuduyla. Alevler şeytana inat daha bir alevleniyor.

Ama başarısız tüm bu çabaları, bitiremiyor kendine olan nefretini. Aşk bitmiyor yine de. Ruh çarmıha gerilse de, canı acısa da aşktan vazgeçmiyor. Aşk onun kaynağı, aşk yine de aşk…

Bedenini acıtıyor bu kez. Tüm bileklerini kesip kanatıyor. Damarlarında eroini gezdiriyor unutmak için. Tüm bu çabaları kısa süreli. Olmuyor hala deli bir aşk peşinde.

Aşk bitmiyor.

Aşk laneti oluyor bu kez. Ruhunun boş kaldırımlarında sabahlıyor. Acısıyla yaşatıyor kendini. Acıları yetmeyince daha çok acıtıyor kendini. Fahişelerle konuşuyor, kendini bulmak için.

Dudaklarından şu cümleler yayılıyor, aşk bir fahişenin müşterileri ile öpüşmemesidir.

Bedeni alıştı bunlara.

Ruhu ise feryatlar içinde. Kim bilir belki de tüm hatalar onundur bütün ucuzluğuyla. O yüzdendir kenara itilmişliğinin acısını yalnızca ruhuna yaşatmışlığı…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sonrası Yok
Tanrı Yok, Tanrı Ölü
Küçük Kelime Oyunları ile Yaşam

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gerçekten Yaşadım mı Şimdi?
Şimdi Sevmek Zamanı
Burnumda Siyanür Kokusu
Şairin Dizesi
Sende İstedim
Tapınaklarımın Tanrıları
Beni Vur
Aşk İşte
Kalu Beladan Başlıyor Miladım
Anason Kokulu Direnişim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyaha Boyalı Ay [Şiir]
Ölüm Kaçışların Kralı [Şiir]
Saat Dilimi [Şiir]
Bitti Nisan [Şiir]
Zaman [Şiir]
Gün Geçer Gider [Şiir]
Biri Ölüme Ağlıyor [Şiir]
Eylül’e Merhaba [Şiir]
Geceye Kan Karışır [Öykü]
Sadece Ben Varım Kendimde [Öykü]


Dilara Yiğit kimdir?

ölçülü bir hayatın ölçüsüz bedeniyim, ruhum kesik benim. . .

Etkilendiği Yazarlar:
emil cioran, sergey yesenin, ahmet telli, bayram balcı...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Dilara Yiğit, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.