"Bilmezlik ile ne hoştum; hayalimde ne güzellik, ne de aşk vardı." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Kısa adı “MAGEM” olan Mağusa Gençlik Merkezi, spor etkinlikleri yanı sıra kültürel etkinliklere de imza atmaya başladı. Bu çok sevindirici bir durum. MAGEM, bu yıl bir ilke imza attı ve kendi bünyesinde bir tiyatro grubu oluşturdu. Aslında bu grup bizlere hiç de yabancı bir grup değil. Çünkü onları geçmiş yıllarda birçok oyunlarda izledik. Çok değil daha geçtiğimiz haftalarda İSDER çatısı altında tiyatro etkinliği yapan bu ekip, MAGEM yöneticileriyle anlaşıp MAGEM çatısı altına geçtiler. Yani bir nevi futbolda bildiğimiz transfer işi, kültür alanında yapılmış oldu. Ekip, isim değiştirerek MAGEM TİYATROSU adını aldı. MAGEM TİYATROSU Gazimağusa'da Raif Rauf Denktaş Kültür Ve Kongre Sarayı'nda 2 Mart 2013 Cumartesi gecesi “Hangisi Babası?” adlı oyunlarıyla ilk kez seyircileriyle buluştu. “Hangisi Babası”, Vodvil türünde yazılmış bir komedi. Oyunu Ray Cooney yazdı. Sami Yakar yönetiyor. “Hangisi Babası” konu olarak Londra’da taksi şoförlüğü yapan John Smith adında birinin aynı anda birbirlerinden haberi olmayan iki kadınla evli olmasını konu ediniyor. Her iki kadından da birer çocuğu vardır. Çocukları kardeş olduklarını bilmeden nette tanışır ve görüşmeye karar verirler. Karmaşa ise o andan itibaren başlar. Komşusu ve kiracısı Stanley ile John Smith'in çocukları bir araya getirmemek için çevirdiği oyunlar büyük bir karmaşaya ve karışıklığa sebep olur. “Hangisi Babası” çok renkli ve hareketli bir komedi. Baştan sona büyük bir tempo içinde geçiyor. Özellikle final kısmı çok komik. Seyirci adeta gülmekten komaya giriyor. Oyuncular, büyük bir performans harcıyorlar. Bana göre oldukça başarılılar. Yönetmen: Sami Yakar. Oyuncular ise şu isimlerden oluşuyor: Hasan Sirhan, Murat Sirhan, Ceren Boyacı, Bilen Kılıç Sirhan, Ülkü Nereli, Görsel Güneysoy, Kamil Saldun Ses-Müzik : Burak Gülnihal Suflor: Serem Cemmedo Oyun, Mağusa Rauf Raif Denktaş Kültür Salonu’nda oynamaya devam ediyor. Gülmeye doymak isteyenler için mutlaka gidilmesi gereken bir oyun. Bu arada Rauf Raif Denktaş Kültür ve Kongre Merkezi hakkında düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. Bu salon yeni yapıldı. Ve büyük emek harcanmış. Hiçbir masraftan kaçınılmamış. Ortaya muhteşem bir eser çıkmış. Bende ilk izlenimler böyle oldu. Salon, Mağusa Karpas yolu üzerinde Mağusa çıkışında Glapsides Plajı Bölgesi’nde yapıldı. Her türlü donanım düşünülmüş. Modern bir bina. Kent Merkezine çok uzak değil. Ulaşım gayet kolay. Araçlar için yeteri kadar park yeri de düşünülmüş. Hiç sıkıntı yok. Yıllardır böyle bir salonun hasretini çeken Gazimağusalılar artık mutlu sona ulaştı. Salonlarına kavuştu. Salonda biri 280 kişilik, diğeri 800 kişilik olmak üzere iki sahne var. Bütün ihtiyaçlara cevap veriyor. Böyle bir salona kavuşmak Gazimağusalılar için bir övünç, bir gurur kaynağı. Bundan sonra Gazimağusa’ya gelen tiyatro ekipleri için asla sıkıntı olmayacak. Çünkü Ölümsüz Liderimiz, Kurucu Cumhurbaşkanımızın adını taşıyan bu salon, tüm tiyatro ekiplerine sevgiyle kucağını açmış ve onları en iyi şekilde ağırlamayı bekliyor. Böyle bir projeye imza atanları kutluyor ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |