..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçek bir sevgide diğer insanın iyiliğini istersin. Romantik sevgide diğer insanı istersin. -Margaret Anderson
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Özlem Salman




26 Mayıs 2013
Kelebek Etkisi’yle İnsanı Dönüştüren Bir Momentumdur Yaz  
Mevsimlerin ruhu olur mu? Sorusunun bendeki yanıtı evettir.

Özlem Salman


Benim gibi her duyguyu ya da algıyı bir koku, bir nota ya da bir renkle kodlama merakı olanlar bilirler. Her mevsimin bir rengi, bir kokusu ve ritmi vardır. O koku, renk ve ritm mevsimin ruhunu tanımlar. Ve o ruh insanı kendi doğasına uygun sarıp sarmalar.


:AEFE:
Mevsimlerin ruhu olur mu? Sorusunun bendeki yanıtı evettir. Okuduğum bir makalenin üzerimde bıraktığı uçuş uçuş hareketlilik yazmanın sonsuz evreninin kapısını bir kez daha araladı. Masal kahramanı Alice’in içinden geçmekte tereddüt etmediği, bilinmezlere sürüklenirken ürkmeden, cesurca yol aldığı o gizemli aynada açılan kapı misali benim olan bir başkası, düşsel de olsa aralandı ve düşünce hayal dünyamın evreninde bir kez daha yol almaya başladı.

Mevsimlerin, tüm canlılar üzerinde bıraktığı iz üç aşağı beş yukarı aynıdır ve fiziksel algılanış olarak tanımlanır. Fiziksel etkinin hissedilişi basit ve bilinendir. Kimi sıcaktır, kimi soğuktur. Kimi parlaktır, kimi de mat. İnsan içinse durum biraz daha farklılaşır, çeşitlenir. Ne de olsa düşünür insan ve diğer türlerden bu özelliği ile ayrı kılınmıştır. Karşılaşılan her olayın yarattığı fiziksel, ruhsal algı değişkenlik gösterir her birinde... Dile getirdikleri için de diğer türden ayrılır.

Mevsimler değişkendir, getirdikleri ruhsal algı gibi... Kimi depresiftir, kimi heyecanlı. Kimi uçuş uçuştur, kimi durağan. Kimi pozitiftir kimi tam tersi. Kimini yaşanırken her şeye güç yeter gibi hissedilir, kiminde ise sanki ölecek yer arar gibi dolaşır durur, insan. Bin bir değişkenin sahneleri değiştirdiği, rolleri defalarca yeniden dağıttığı adına yaşam denen ve gerçekliğine inanmak istenilen kurguda; duygular ve bu tanımlamaların yapılmasını olanaklı kılan ruhsal algıdır sihri elinde tutan.

Mevsimlerin ruhu var mıdır? sorusunun yanıtı benim için evettir. Ve o ruh insanı kendi doğasına uygun sarıp sarmalar.

Hissedilen fiziksel farklılıkların ruh halini değiştirme becerisine sahip oluşu açık ve ortadayken... Ve dünyanın farklı yerlerinde yaşayan milyonlarca insan fiziksel etkinin ruhlarda oynadığı bu illüzyona kendini kaptırmışken farkında olmadan yaratılan Kelebek Etkisi’nin de bir parçasıdır artık.

Güneşin tüm parlaklığıyla gülümseyeceği gelecek üç ay; renklerin parladığı, doğanın serpildiği, kokuların yayılıp uçuştuğu, alışıldık tatlarda bile farklılık hissedildiği, heyecanlı karşılaşmaların sıklaştığı, duyguların dans eder gibi insanı çekip çevirdiği ve elbette ki aşk’ın daha bir görünür ancak bir o kadar da masal kahramanlarının yaşadığı büyülü duygusallığa referans verecek biçimde soluklandığı bir zaman dilimidir.

Benim gibi her duyguyu ya da algıyı bir koku, bir nota ya da bir renkle kodlama merakı olanlar bilirler. Her mevsimin bir rengi, bir kokusu ve ritmi vardır. O koku, renk ve ritm mevsimin ruhunu tanımlar. Benim için yaz; mavidir. Onun en güzel tonlarını gözlemleyerek kendimizi yumuşakça sarılmış hissettiğimiz gökyüzü gibi. Kokusu ise kır çiçekleridir; yaban gülleri, sümbüller, yaseminler gibi onlarca koku vardır aromasında. Kokuların hiç biri tek başına tanımlanamaz, hepsi karışmıştır. Ritmi ise hareketli ve düzensizdir tıpkı hissedilen duyguların belirsizliği gibi... Bir tanımlama yapmak gerekirse jazz’ın kontrol edilmez, sonu kestirilmez, sürprizlerin her an yaşanabileceği hissi uyandıran notalarıyla kurgulanmıştır yaz mevsiminin melodisi.

Aşk ise yaşanması en olası ve hislerin yarattığı algıya en uygun ruh halidir. Onunda rengi mavi, kokusu bin bir kır çiçeğinin aroması ve ritmi jazz ile aynıdır. Sürprizler müjdeler! Her kim tarafından yaşanırsa yaşansın, bir başkası için etkisi fark edilmeden hissedilir. O artık dünya etrafında gezinip duran hercai görünmez bir duygu dalgasıdır. Bu duygu insanı tutar, çeker ve kendine çevirerek dansa başlar. Ne zaman sonlanacağı bilinmeyen bu dans, yaz mevsimi boyunca sürüp gidecektir. Yaşanan duygusallık dünyanın bir başka yerindeki başkalarını da etkiler, onlarda bu dansa katılır. Durum sürüp giden bir etkileşime çoktan dönüşmüştür. Bu duyguyla karşılaşan her insanın ruh hali, fiziksel görünüşü değiştirip, başkalaşmıştır.

Yaz mevsimi bir Kelebek Etkisi yaratmış, insanı dönüştüren bir momentum olmuştur.


Özlem Salman
Kıbrıs, 26/05/2013







Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sizi Çok Seviyorum Sevgili Dostlarım : -) )
Görsel Bellek Oyunlarından İbarettir Belki de Hayat
Pisi Pisine Kaybetmeyi Umarsızca Geçiştirme Telaşı
Bir Yanım Hep Chaplin ve O Beni Hep Çok Sevdim

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yeni Milenyumun Amazonları; Kıbrıslı Kadınlar
"Yirmi Yedi Yaşında Ölen Ölümsüzler"den Biri; Amy Winehouse"un Ardından…
Orjinal Gıbrıslı'lık Adalı Olmak mı?
Medya Öldü, Yaşasın Sosyal Medya!
Kulağa Ne de Hoş Gelir; Sil Baştan!
"Hayat Bir Kutu Çikolatadır. İçinden Ne Çıkacağını Bilemezsin". Forrest Gump
Arşiv Belgelerini Kıbrıs'ta Aramayın!
Bir Zeki Müren Geçti Bu Hayattan

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bu Dünya’da Yaşamak Bazen Çok Ağır Geliyor [Eleştiri]


Özlem Salman kimdir?

‘Kurguda tıpkı hayat gibi; içinde binbir değişkenin rol oynadığı bir döngü. . . ’ Yine tıpkı hayat gibi, o da doğrusal atımlı bir hareketle değil, zaman ya da ışık benzeri dalgasal bir karaktere sahipti. Hayatın merkezinde doğanın kendisi varken, roman kurgusunun merkezindeki yazardı.

Etkilendiği Yazarlar:
Shakespeare,Tolstoy,Nazım Hikmet, L. Aragon, Yannis Ritsos, Özdemir Asaf, Can Yücel,Nietzsche, C. Dikens, Pablo Neruda, Yevgeni Yevtuşenko..daha doğrusu dünyada iz bırakan edebiyatçılar, filozoflar..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Özlem Salman, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.