..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öyle yaşamalısın ki ölünce mezarcı bile üzülsün. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Birkan ASKAN




31 Aralık 2002
Pi üzerine../gece düşleri..  
En deli günün böyle olsun..(Pi)..

Birkan ASKAN


Geniş bir zamandan geçercesine..yarım kalan şarkıları topladı yağmurlar../Boşuna değil miş rüzgarların suskunluğu../..


:BCFC:
Belli bir mesafede, gerçeğe uzanan yollar..Saçlarını rüzgara bırakan bir kentin uykusunda../Ne düşünüyor şu anda../Bütün hesaplarını karıştıran bir aşk’ın çıkmazlarında..iki bilinmeyenli bir denklemin sessizliği../çözümlenmesi beklenen sorularla..daha ardışık bir biçimde../(Acı çektiren bir özlemin sanrısı şimdi zaman, ve azalan tarifinde bu suskunluk..geriye dönüşü olmayan bir yalnızlıktan).. Sarılmayı bir inat uğruna..ertelenmez kılan düşlerden../Öpülmemiş bir gecenin uykusu var havada../Kapılarda öncesiz bir not: En deli günün böyle olsun..(Pi)../..

Bir şarkının adalara uzanan yalnızlığında../Pi masalları..

Geniş bir zamandan geçercesine..yarım kalan şarkıları topladı yağmurlar../Boşuna değil miş rüzgarların suskunluğu../Aşk..o hep bekleten zamansızca yollarda.. Eskimiş fotoğraflarda azalan tebessümler../İlk yazılan mektubun, son cümlesi okunan dudaklardan../Bir şarkının adalara uzanan yalnızlığı geçti şimdi ufuktan../. kapı önlerine tüneyen akşamlar../beklenirken daha çok..böyle suskun../Eksik bir şiiri okudu içinden../sonra bir şarkıyı daha../Bir yüreği zamansızca.. /Zamansızca gözleri buğulanınca... Bütün düşlerini kırdı bu yalnızlık..gecenin avcunda..(Pi)../..

Bir şiiri çoğaltırken düşlerinden../güney yorgunu kırlangıçlar..

Zamansız bir yokluğun aralığı../Rakamları düşüyor aşk’ın geceme../Aşk’tan.. buza kesmiş pencerelerde../yarım bir kalp..Okunmuyor yazılan kelimeler kağıtta../Mum dumanından, /gizlemiş kendini bütün gölgeler../Birden fazla düş var içimde.. Özlemek yanısıra..Rüzgarını saçlarındaki rengin../usulca../Güney’den esen yorgun kırlangıçlar zamanı../Kuzey’den yangınları sancıların../İzdüşümü çıplaklığın../Pi üzerine tutkular kervanı../Bölündükçe..daha dışında bu sessizliğin../İçindeki bana. /Başka Pi olmayacak tarihime../..

Çam ağaçlarında..rüzgarı öpen kar fırtınası../ayışığında..

Kent lodos’a yakalandı durduğu yerde..kaçamadan../hiçbir zaman saklanamadı bu yüzden..kendi yüzünün çıplaklığından../En uzun gecede, sesini kaybeden bir çocuk ağlaması../ve hiçbir mutluluğa karışamayan nefesi../Buhar çıkaran soğuktan.. Pi düşünüyor şimdi..biliyorum../çam ağaçlarının kokusunu kapatmış kar beyazlığı../.. Nereye giderken böyle bulutlar..sessiz../S.... okuyor şimdi özleyen gözleri../hiçbir gecede bensiz../böyle okunmazken, yarım kalan bütün sevdaları uzaklığın../Böyle ölünürdü.. ayışığında fırtınaya..

Kalan geceden..Pi sabahlarına../düşen son not../uykusuzca..

Böyle duracağız seninle bu haritada../Burada buluşacağız../Bakmaya utanarak gözlerimizden../Utanılacak ne kaldıysa../Sana yazdığım son şiiri bırakacağım giderken../Pi sabahlarına adadığım bir yalnızlıktan../Herşey gelip geçecek nasılsa.. nasılsa sende unutacaksın uykusuz sabahları..ve bütün kelimeler ağlayacak belki de..aklına tutundukça../Böyle duracağız bu haritada../böyle yazacak bizi buradaki kelimeler../Böyle susacak içimize gece../intihar ederken elimizdeki düşler..(Pi)../.

Bütün aynalar../kirliydi bakıldıkça../yağmur’un korkusundan..

Kimse bilmedi bakmayı aynalara../dokunmadan gittiğinde../gelmeden daha..(Pi).. /Sevgilinin gözlerinden..Takarak güneş’ten kanatlarını../Güvercin beyazlığından.. /Kimse öpmedi belki de../Zamansızca düşlerini../hiçbir güvercinde../Hiçbir sabahtan../Kirliydi bakıldıkça aynalar../dokundukça sevdanın üzerine.. /Kanayan gecelerde unutulan parmakizleri../..Yağmur korkusundan..

Pi için kapatılan bir günden../açılan pencerelere..eski evde ilk akşam..

Adanın bir ucundaki yalnızlığı bulmak için../sık ağaçların arasında kaybedilen bir zamanı../olduğu yere bırakmak gerektiği konusunda../düşünmek üzere../anlaştık. /Denizin mavisi ve yeşilin ellidört tonunun olduğu bu sessizlikte../kaçıncı hayatın mevzusu bu aşk..Pi şiirini yazıyor suskunluğun../Yanıbaşında yalnızlığım.. /sessiz.. Martılar adanın bu ucuna hiç uğramıyorlar../eskimekten korkarcasına..rüzgarın nefesinden../belki de birbaşına ölüp gitmekten../..kimbilir../..(Pi).. Eski evde ilk akşamı kutluyoruz../açılan pencerelere vuruyor kendini hüzün../Özlemek demek geçiyor içinden../ben çoktan özlemiştim diyorum../..şaşkınca..

Aralık 29/2002
Bursa

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ....
Gönderen: pelin / izmir
14 Temmuz 2003
..bir insan özlerse gecenin içinden geçen düşleri ve anlamsız kalırsa hiç beklemediği bir anda, yazılan yüzlerce sayfa kelimelere dönüp, kendisine bağışlanan düşleri arar mı satır aralarında..?..yazılan ne varsa pi üzerine,bir düş gibi geliyor şimdi..başka bir pi olmayacak derken,pi'nin düşlerini geri almayı mı kastetdin?.bu gece düşleri güzelmiş..en deli günler, düşlerin içine gizlenmiş.. Kutlarım..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir aşk'a kaç aşk sığar..?/
Sen hayatın bir ucundasın
Bütün kelimeler gökyüzüne bakar
Komşunun fendi..
Bir ada.. / Başka bir ada.. /

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zahrad"a Bir İki...
Geldigim Yerden
İsmini unuttuğum bir zamandı
Sarılmak gelir içinden
İstasyon
Öldümse senin için öldüm
Assos kıyılarında iki melek
Suçlusun... /otur
Daha saklı bir yalnızlık
Yasal bir intihar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yokluğuna adandım [Şiir]
Hüzünde eskiyen bir geceyim [Şiir]
Seni yaşamaktan dönüyorum [Şiir]
Deli Mavi [Şiir]
Çünkü [Şiir]
Yüzü koyun günaha [Şiir]
Ne Diyorsun [Şiir]
Düşdenizim [Şiir]
Vakitsizce [Şiir]
Pencereler [Şiir]


Birkan ASKAN kimdir?

Kim olmadığımı biliyorum en azından. . /Bir öncesizlik mi desem, bir sonrasızlık mı, ya da evvel zaman içinde bir masal. . /kahramanlarının hepsi ölen. . /tarafından. . Kuru bir kuyu mu desem, gidemediğim bir uzak mı. . hiçbir an, göremediğim bir sevda mı, manası olmayan bir bakış mı. . /bilemedim. . Ama herşeye rağmen, kim olmadığımı biliyorum. . /Artık kullanılmayan bir köprüden. . aşk’ı sallandırıyorum. . Bilmem. . / Kimi anlatmak gerekir kendi yerime. . /ya da kim beni anlayabilir. . /Sadece kim olduğum mu önemlidir, yoksa kimse olamayacağım mı. . /Bunu da bilmek gerekir. . / Birkan tekilden sakin, çoğuldan delidir. . /Kelimesiz değildir. . /Kendidir. . /Kısaca kim ne şekilde düşünürse, öyledir. . /Bırakın öylece kalsın. . /Önemsizdir. .

Etkilendiği Yazarlar:
Lorca / O. Auroba / M. Mungan / B. Brecht / E. A. Poe / Gülten Akın / C. Süreya / E. Batur / H. Hesse / Nietzsche / C. Ersöz / P. Celan..


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Birkan ASKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.