Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalınamayanı anlatıyor. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
*Evrensel zekânın sınırlarını, sahip olduğum bu zekâ ile kavrayamam. Sadece evrensel bir zekânın var olduğunu bilirim. *İnsanlık için en büyük tehlike, kötülük yapmak için eğitilmiş akıllardır. *İhtiyaçlarını sıfırlayamazsın, belki sınırlandırabilirsin. *Çiçeği koparma, elinle onu sev; onun da sana dokunduğunu hissedeceksin. Çiçekle güzel güzel konuş, onun da sana sevgi dolu sözler söylediğini duyacaksın. *Felsefe yapmak için sık sık yalnızlık sığınağına saklanılır. *Başkalarının oyuncağı hatta esiri olmak istiyorsan onlara sırlarını ver. İnan ki seninle oynamaktan ve sana işkence yapmaktan büyük bir haz duyacaklardır. *Hayat sana acı vermez; sensin hayatı acıtan. Hayat sana engel koymaz; sen kendin bir engelsin. *Sevilmek için ne yaptığını sorgulamadan, “Beni sevecek birini arıyorum.” Diyemezsin. *Kalbini kimseye verme; sonra seni “kalpsiz” olmakla itham ederler. *Yanlış insanın ne olduğunu, kim olduğunu, nasıl olduğunu bana anlatabilir misiniz? Hangi zamana, hangi yere ve kime göre yanlış? *Kazanırken kaybettiklerin de oluyor; belki farkında değilsin ama kaybederken de kazandıkların oluyor! *Dostunun düşmanlığından kork! Çünkü onun vuruşları hep en zayıf yerinden, hatta bel altından olacaktır. *”Dinle beni!” dedim kendime. Cevap verdi: Doğduğun günden beri ne yaptığımı sanıyorsun? *Birinin beni değiştirmeye çalıştığını fark edince çıldırıyorum; bu aptalın yanımda işi ne diye! *Kuşların bedduası, ağaç katillerini cehenneme sokmaya yeter de artar bile… *Sen bildiğin doğruları söyle; anlayan anlar, anlamayan da aval aval bakar. (Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |